Opgelost Is dit een malware of virus,of defecte videokaart

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart2024

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2024
Ik kreeg eerst een blokkering van Google, daarna de pc, en nu weer na de installatie loopt het besturingssysteem vast.

Eerst gebruikte ik Linux Lite, daarna heb ik Debian en Ubuntu gebruikt. Wat het effect van Debian was, dat er voornamelijk geen software was.

Groeten de poster.

Bijlagen

• P1070790.JPG
    P1070790.JPG
    345,8 KB · Weergaven: 18
  • P1070791.JPG
    P1070791.JPG
    377,1 KB · Weergaven: 17
Wat bedoel je het blokkering van Google en de pc? En de vastloper? Kan je dit beter uitleggen?

Bij Google kon ik niet meer opeens in gmail, en bij de pc kon ik niet meer inloggen in het loginscherm.

Wat gebeurde er precies? Graag specifiek vertellen, dan maakt het makkelijker om te helpen.

Dan moet ik nog heel wat testen uitvoeren of laten uitvoeren.

nadat ik inlogde in Ubuntu, die ik net geïnstalleerd had, kreeg ik van de vreemde beelden en vastlopers, dit kan overigens ook komen door bugs in de systeem upgrade.

Klinkt als een hardwareprobleem. Voer eens MemTest86+ uit. Kan een etmaal duren voor grondige scan.

Dat vrees ik wel en er zit 12 Gb in.

bij mij komen ze op zwart te staan, omdat ze geblacklist zouden moeten zijn, naar ik gelezen heb.

Wat is 'ze'? Wees graag zo specifiek mogelijk!

De ram geheugens die ik er in test met MemTest86+ Die komen helemaal niet te voorschijn, de nieuwe ram bankjes draaien ook op zwart. Maar als ik ingelogd ben doen zet uitstekend.

Zijn ze wel goed geplaatst, goed ingedrukt tot de borgklipjes werken?
En hoe weet je dat ze goed draaien?
Je hebt geheugen bijgeplaatst en daarna kwamen de problemen?

Je geeft erg weinig relevante info als dit zo is.

Sorry dat ik zo laat ben, ik zal het uitleggen. Het begon ongeveer met die login problemen, daarna probeerde ik het systeem opnieuw te updaten, wat nu Ubuntu 24.04 is, en die geheugen bankjes helpen eigenlijk niets. punt.

Linux draait best geïsoleerd op veel vlakken dat het zelden vastloopt. Als het vastloopt is de kans aannemelijk groot dat het een hardware-issue betreft. Maar wat houden je vastlopers in? Een freeze? Of een error?

In alle posts van TS lees ik een krakkemikkige uitleg, chaos en TS roept maar wat. Zit totaal geen systeem in. Errors? Zo kun je niets oplossen!

Indeed! Wat meer concrete uitleg kan geen kwaad! 😊

Linkje is niet goed? Maar ik heb het gezien.
Misschien even een oudere kernel installeren? Zomaar iets wat ik las en het proberen waard is.

Check wel even de juiste versies, voor je een kneiteroude kernel staat te installeren met copy/paste.

Ik ben nu gedowngraded naar Ubuntu 22.04, Omdat Canonical geen werkende Driver heeft, en ook niet voor Ubuntu 22.04, zelfs geen
open-source Nouveau driver , prettige avond verder

Ik heb eens gelezen dat Canonical de NVIDIA drivers niet update, waardoor je de vastlopers krijgt

Ik las dit zojuist, mogelijk heeft het betrekking op jouw probleem

Ja maar dan heeft 22.04 ook nog steeds bug, als je een kernel probeert te installeren dan zegt het systeem; kan het pakket niet vinden.

Ik heb op askubuntu het programma mainline gevonden en dat was redelijk, maar met grub op de nieuwste kernel zetten was ook redelijk

Ik heb ontdekt, dan als je met root bevoegdheid naar de console gaat en dan startx intyped, dan krijg je de foutmelding ./Xauthority not found, dit maak je dan aan met nano, en dan daar gaat ie dan, ik kreeg toen de melding dat er een nieuwe distro klaar was, en nu mankeerd er aan dat nvidia geen zin heeft om een driver te maken, of dat ik met root buiten de linux omgeving moet werken, dan kun je wel de 340 versie van nvidia downloaden, maar het is met nog niet gelukt die te installeren. Ik heb misscien nog niet geprobeerd te rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan