Items kopieren naar flashdrive gaat op pauze

infoforivo

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2022
Berichten
24
Als ik een kopie maak van bestanden van de interne hd naar een externe flasdrive, gaat na een tijdje de opdracht in een pauze stand. Ik denk dat dit komt door de energie instellingen van slaapstand. Hoe maak ik een uitzondering in de instellingen voor activiteiten zoals kopiëren? Windows 11.
 
Volgens Microsoft is daar geen mogelijkheid voor, behalve energiesavings helemaal uit te zetten…. Belachelijk natuurlijk.

Ik gebruik voor dit probleem de kleine app “NoSleep!”
 
Via zoeken en configuratiescherm dan kiezen voor kleine pictogrammen kun je bij de geavanceerde energie instellingen alles zelf aanpassen per onderdeel zoals in voorgaande Windows uitvoeringen.
 
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb het allemaal doorgelezen. Ik snap dat ik de slaapstand later kan inlaten gaan, maar ik wil eigenlijk dat die tijdens het kopiëren niet in slaapstand gaat, want er loopt dan nog een taak.
 
NoSleep! starten, die gaat naar taakbalk, dan kopieeractie starten. Die mag dagen duren, NoSleep! houdt pc wakker.
Als kopieren gereed is, NoSleep! stoppen via taakbalk.
 
Win-toets+R = Uitvoeren > Typ devmgmt.msc > USB-app voor massaopslag > Energiebeheer > kijk hoe daar de instelling is
 
Terug
Bovenaan Onderaan