Opgelost kan docx niet openen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Als je wil mag je die mij wel mailen. Ik zal je via privé conversatie een bericht sturen.
En ik maar denken dat jij hier (volkomen terecht) een hekel aan had. Laten we het algemeen houden.
 
Het bestand heb ik ontvangen en allerlei door Microsoft aangedragen herstel opties geprobeerd.
Het is helaas niet gelukt.
Voor zover ik kan zien is het geen Word document, of in ieder geval niet meer.

Misschien dat iemand anders hier het nog wil proberen.
 
Laatst bewerkt:
En dáárom moet je dus geen vragen privé afhandelen.
 
@OctaFish
Als het nu wel was gelukt? Ik ben er ook geen voorstander van, maar uitzonderingen moeten mogelijk zijn als beide partijen toestemmen. TS (vriend) kan wel uren, dagen aan het bestand hebben gewerkt en dan is het fijn als iemand toch kan helpen.

is voor een vriend, ze hebben geen backup.

Dit is een goede les voor een andere keer. Leergeld betalen...

AutoHerstel?
 
Laatst bewerkt:
TS (vriend) kan wel uren, dagen aan het bestand hebben gewerkt en dan is het fijn als iemand toch kan helpen.
Dat staat helemaal niet ter discussie; het gaat er mij om dat al je eieren in één mand leggen je mogelijkheden nogal beperkt. Er zijn meerdere personen die willen en kunnen helpen; waarom zou je a) die niet in staat stellen om mee te helpen en b) het hele proces nodeloos vertragen als het, zoals nu, niet lukt? Mij ontgaat op deze manier ook de lust om nog verder te helpen, zeker ook omdat TS nu in alle talen zwijgt. Wellicht omdat TS ervan overtuigd is dat als het edmoor niet lukt, het niemand zal lukken?
 
Kijk eens met een hex-editor wat de fileheader zegt. Mogelijk kun je op basis daarvan het juiste bestandstype achterhalen. -> https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_file_signatures

Aan TS. Scan de pc waar dit document vandaan komt eens met een goede anti-virus. Want geen leesbare informatie in een Word document zou wel eens kunnen duiden op een besmetting met een cryptolocker of iets dergelijks.

Verder zou ik in afwachting van meer gegevens even heel voorzichtig omgaan met bestanden afkomstig van de betreffende pc.
 
@OctaFish
Je kunt andere mensen niet voorschrijven wat ze wel of niet moeten doen.

Mij ontgaat op deze manier ook de lust om nog verder te helpen.
Dat heeft iedereen wel eens. Feit is dat veel mensen je waarderen om jouw hulp en inzet!
 
@ edmoor
Heb je het ook geprobeerd met LibreOffice oid? Op die manier heb ik ooit een corrupt Excel-bestand weer aan de praat gekregen, alleen was ik alle macro's kwijt, maar ik had inmiddels afstand gedaan van de auto waar het bestand voor was, dus daar kon ik mee leven
 
LibreOffice ook geprobeerd, die maakt er dit van en hangt dan:
Libre.png
 
Je kunt andere mensen niet voorschrijven wat ze wel of niet moeten doen.
Volgens mij doe ik dat niet, en waarom zou ik? Ik stoor mij er aan dat TS gewoon niets meer van zich laat horen, en blijkbaar geen hulp meer wil. Vind ik prima, er zijn zat dingen die vele malen leuker zijn dan wachten op een onwillige vragensteller. Bovendien heeft-ie mij er echt niet mee. :).
 
Op die manier heb ik ooit een corrupt Excel-bestand weer aan de praat gekregen, alleen was ik alle macro's kwijt, maar ik had inmiddels afstand gedaan van de auto
Een auto de deur uit doen omdat een Excel bestand niet werkt, vind ik behoorlijk ver gaan. :D.
 
Iedereen maakt zijn eigen keuzes 🙄
 
En een Hex Editor maakt er ook geen chocola van.

Hex Editor.png
Het bestand 'hernoemd' naar diverse bekende extensies, om te zien of het in een ander pakket is gemaakt/opgeslagen, maar ook daar rolt niks uit. Al speelt WinAmp een serie interessante biepjes af, waarvan ik binnenkort een nieuwe single ga maken. :D.
 
En openen met Kladblok? Was vroeger ook nog wel eens nuttige weg
 
Yep, ook gedaan.
Notepad++ ook.
Beide zelfde resultaat als het plaatje in #29.

Daarnaast is een .docx bestand een verzameling gezipte XML bestanden.
7-Zip kon er al niks mee.
 
Laatst bewerkt:
We kunnen het er wel over eens zijn dat het geen Word bestand is, of een ander tekstbestand. Wat wel? Ik vermoed toch iets grafisch, gezien het feit dat het niet comprimeren is.
 
De meest simpele test die ik als eerste altijd doe: hernoem het bestand naar naam.zip, en pak het uit. Docx/docm bestanden zijn immers gezipte bestanden. Als dat lukt, zoals hier

Kaartsymbolen.png

Dan kun je heel simpel de inhoud van het document terugvinden in de map <Word>. En van daaruit kun je dan verder. Maar dit bestand faalt hier al gruwelijk :).

Ook in een Hex editor kun je eigenschappen van een Word document herkennen, net als overigens in Notepad++.

Hex Editor.png

Iets dat bij binaire bestanden al weer een stuk lastiger is te herkennen. Zonder nadere informatie van TS (en de bron) kunnen we vrees ik verder niet zoveel. Al zijn er vast nog meer manieren om vast te stellen dat er geen schot in de zaak zit :).
 
Dat had @edmoor al geprobeerd. Ding is niet in een Zip formaat. Ik zie in de hex-dump ook geen enkele leesbare info. Dus terug naar mijn stelling. Dat ding is op de een of andere manier versleuteld. Zie mijn eerdere post daarover.
 
En je zal vast wel hebben geconstateerd, net als ik, dat de signature niet voorkomt in de wiki lijst. En dat we hier dus niet te maken hebben met een bekend bestandsformat.
Versleuteld zou natuurlijk kunnen, maar dat doe je niet zonder dat je dat zelf weet. Dus dat moet bewust zijn gedaan. En één besmet bestand? Lijkt mij ook sterk; dan zou je er veel meer verwachten.

Maar goed, wellicht dat TS dat nog kan achterhalen. Tot die tijd zijn de gokkantoren gewoon geopend :).
 
Kan iemand het bestand hier plaatsen ?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan