Kan iemand mij aub helpen met Partiteren en formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp het weer niet.....

Nu heb ik een C schijf van 5 Gig en een D schijf met 5 Gig en een E en F schijf voor de beide spelers maar die herkent ie dus niet...

Ik heb al W98'Se op de C schijf staan.

Moet ik dan gewoon de D, E en F nog formateren met de opstartdiskette?

heb je alwel een E drive dan? is deze partitie te zien in fdisk??
zojuist nog niet namelijk...
als dit wel zichtbaar is dan moet je de E drive ook nog formateren....wederom via de bootflop met fdisk...

Zoals ik kon zien heb ik maar 4 drives;

1tje met 5gig C
1tje met 5gig D
1tje E met DVD
1tje F met CD brander

Die laatste 2 doen het dus niet....

En ik ben dus 30 gig kwijt!

Hoe in godsnaam maak ik een 3e schijf of partitie met die overige 30 gig die ik nog over heb? Ik heb nu dus een C schijf met 5 Gig en een D schijf met 5 Gig...

Maar hierboven staat ook iets over een 2e partitie (ex Dos) van 35 Gig......logische stations, etc. etc.

Hoewel ik heel blij ben met de hulp die ik krijg ben ik ontzettend frusti omdat ik schijnbaar niet begrijp hoe ik het moet doen.

Is er nou echt niet iemand die mij op zijn houtjes touwtjes manier me een en ander kan uitleggen...misschien telefonisch????

kijk nu nog eens via fdisk.....
je moet niet onder windows kijken....
zoals je zelf al schreef:

Ik heb nu het volgende via Fdisk kunnen achterhalen:

C 1 A PRIDos 5005 Fat32 13%
2 EXTDos 34201 87%

De uitgebreide Dos partitie bevat logische stations

gegevens weergeven J/N (ik druk op Ja)

heb je dus een extdos van 87% = 34,8 gb. je hebt dus reeds 5,2 gb gebruikt (=13%)
als het goed is moet je via fdisk nu een ander overzicht krijgen. gaarne deze info even hier neer ploffen.

Juist dat laatste geeft ie aan....en als ik dan druk op gegevens weergeven over de logische stations dan krijg ik te lezen dat er een D schijf is van 5 Gig...

Die 30 gig is gewoon weg.......!

Die E schijf waar jij het over hebt moet ik schijnbaar nog aanmaken...maar ook hier...ik weet niet hoe. Het is me gewoon te onduidelijk, heb gewoon meer verstand van hypotheken dan van die verrekte computers

lijkt me niet dat er 34 gig weg is.
geef eens exact aan wat fdisk weergeeft... dan kan ik je mogelijk verder helpen.

pas je profiel op helpmij eens aan.. dan stuur ik je een bericht met m'n foon nummer

Ik weet niet precies wat ik gedaan heb maar ik heb die E schijf met die 30 gig......ik ga em nu even formateren en dan is kijken of ik met W98SE het internet op kan komen.

Bij het installeren kwam ik een bestandje tegen die ik mistte; run32dll fo zoiets...waar is dat van? En kan ik die nog bijinstalleren vanaf internet?

Voorlopig iedereen bedankt!!!

run32.dll is een onderdeel van windows...
in denk dat je beter windows even opnieuw kan installeren. Dan heb je tenminste een goed werkend systeem.

Nou dat was dus een ander probleem....en vandaar ook dat ik een nieuwe harde schijf had gekocht.....dat ding komt elke keer terug...ik begin dan ook te vermoeden dat mijn W98SE cdrom beschadigd is....

Als ik die Run32DLL ophaal van de site www.dll-files...kan ik die dan uitpakken naar de WINDOWS map en werkt het dan zoals het moet?

Nogmaals bedankt voor de hulp.

je zou idd. op die site kunnen kijken of het betreffende bestand daar aanwezig is. Echter controleer deze wel op virussen en/of spyware... en het is geen garantie dat je systeem hier stabiel door gaat draaien.
Heb je niet een win98 cd en daarna de win98 SE installeerd?(upgrade dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan