Kan ik geen verbinding met internet krijgen na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Kan ik geen verbinding met internet krijgen na nieuwe installatie.
Nadat ik op mijn 2e pc W7 home editie opnieuw via een recover CD heb geïnstalleerd. Kan ik geen verbinding met internet krijgen. Doch voor de nieuwe installatie kon de pc wel op internet.
Ik heb geprobeerd in te stellen:
-via Configuratiescherm>Internetoptie>Verbindingen>Instellen en krijg als boodschap "Er is geen netwerkhardware gevonden"
-via Configuratiescherm>Netwerkcentrum>Adapterinstellingen wijzigen krijg hierop een leeg blad
-via Configuratiescherm>Netwerkcentrum>klik op rode kruisje tussen PC en Internet. krijg ik de boodschap "Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkkaart". Er is geen correct geinstalleerde netwerkadapter gevonden... enz.
-via Conf.scherm>Netwerkcentr.> Een nieuwe verbinding of nieuw netwerk instellen, dan krijg ik de melding "Er is geen netwerkhardware gevonden."
In apparaatbeheer staat onder overige apparaten de Ethernet-/SM-bus-/USB-/USB-controller een geel driehoekje deze apparaten werken niet.
De Lan kabel zit op de pc aangesloten op het moederbord en is dus geen sprake van eoa kaart.
Ook WIFI doet het niet, met deze pc heb ik ook geen verbinding met de router, met mijn andere pc wel.
Mogelijk kan hier iemand iets zinnig over zeggen.

vr.gr. Jan

Hoi Jan,

Allereerst suggereert het gele driehoekje in apparaat beheer dat er zg. chipset drivers nodig zijn, wellicht ook voor de netwerkkaart ( zo wordt hij nu eenmaal genoemd)
Ook voor de Wifi adapter zal je de nodige drivers moeten installeren.
Als je even het merk en type pc aangeeft, kunnen we wat gerichter zoeken.
En de Wifi adapter, is dat onboard of een usb-adapter?

Bedankt voor het snelle antwoord.
Het merk van de pc is "Terra", type: Terra PC system, Model NL 1001192
Wifi is in het verleden niet gebruikt, het is wel onboard, neem ik aan.
Ik heb al bij Terra gekeken maar ziet door de bommen het bos niet.

Hoi,

Ik kan ook niets zinnigs vinden.
Je hebt de herstel cd's zei je, zit daar ook een cd bij met drivers of stuurprogramma's bij ?
Lijkt mij dat die erbij werden geleverd destijds.

Een andere manier om te zoeken naar hardware; je hebt wel een mogelijkheid om internet op te gaan met een andere pc?
Download eens DRIVER DETECTIVE, en dan op de te installeren pc zetten, en uitvoeren.
Dan een scan laten doen, de belangrijkste die nodig zijn; netwerkadapters ( zoveel mogelijk informatie) en systeem apparaten.
Als je die hier kan plaatsen, vinden we ze wel.

Hou je beide forums op de hoogte van de voortgang, is wel zo netjes naar beide partijen toe http://www.nucia.eu/forum/threads/7...ng-met-internet-krijgen-na-nieuwe-installatie

Inderdaad, ik zal de forum van Nucia op de hoogte brengen dat de vraag door Helpmij.nl wordt behandeld.

Het is een recovery DVD, ik heb er al op gekeken maar er niets kunnen ontdekken van drivers.
Ik zal DRIVER DETECTIVE downloaden en op de andere pc zetten en een scan uitvoeren.
ik heb een andere pc waarmee ik op internet kan. En zal de gegeven weer doorsturen, dit zal dan pas morgenavond gaan gebeuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik denk dat ik m gevonden heb; er zit een Gigabyte moederboard in type GA-A75M-UD2H, en op deze pagina kun je de bijbehorende drivers downloaden.
Iets naar beneden scrollen SUPPORT AND DOWNLOADS dan DOWNLOAD TYPE>DRIVER en het OS WINDOWS 7 32bits ( als dit 64bits is, die selecteren.)

gigabyte.jpg

Daar staan alle drivers die horen bij dit moederboard.
Nu kom ik verschillende configuraties tegen, met en zonder insteek video kaart, maar als de ethernetkaart eenmaal geïnstalleerd is, kun je de overige drivers vinden door even Speccy te downloaden, installeren en dan hierop t forum zoveel mogelijk informatie geven voor evt. andere stuurprogramma's, zoals videokaart, en evt. ook de WIFI adapter ( die is wel extern denk ik )
Zou fijn zijn..:thumb:

Fantastisch en bedankt, ik ga hier morgenavond direct mee aan de slag.
Je hoor van mij hoe het allemaal verloopt.

Het is gelukt het draait weer als van ouds. In ieder geval bedankt.
vr.gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan