Koptelefoon setup voor PC en PS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

the sh0ck

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een redelijke, en niet al te dure, setup voor mij PS4 en PC. Ik wil namelijk graag in staat zijn om zowel tegelijk te skypen op mijn PC en de game audio vanaf mijn PS4 horen.

Kan ik dit realiseren met een mixer? Dat ik dus mijn PS4 en PC aansluit op een mixer welke weer aangesloten zit op een, bij grote voorkeur draadloze, koptelefoon? Het mooiste zou zijn als ik dan zonder mijn kabels aan te raken zou kunnen wisselen tussen "kanalen". Bijv:

Kanaal 1: Alleen PC
Kanaal 2: Alleen PS4
Kanaal 3: PS4 en PC tegelijk

Is dit mogelijk? Of zijn er andere manieren om zoiets als dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

Weet niet welke mixer je hebt, maar je hebt maar 2 (stereo) kanalen nodig voor wat je wilt, beide kan je dan nog eens mixen.

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu nog geen mixer aangeschaft want ik wilde eerst weten of dit mogelijk was. Heb je een suggestie voor een niet al te dure mixer die dit kan doen?

Kijk hier eens tussen.

Dank je. Ik ben vandaag nog even dingen aan het uitzoeken geweest en vraag me nog iets af. De PS4 heeft 2 soorten outputs, Optisch en HDMI. Ik zie op mixers vooral Tulp ingangen. Zou een omvormer van optisch naar tulp voldoende zijn om dit te verhelpen? Of is een mixer met optische ingangen beter? Zou ik veel kwaliteit verliezen met een omvormer?

USB headset voor PS4/PC met een usb switch aanschaffen, beide tegelijk gebruiken en draadloos kun je vergeten.

Digitaal naar analoog kan wel maar onnodig en is voor een headset ook niet echt de bedoeling.

Ik heb al een PS4/PC headset. en kan kabeltje zo in mijn controller steken. Maar dat zou totaal niets uithalen met wat ik wil.

Maar ik had oppeens een ander idee. Zou het werken als ik het geluid via mijn TV naar de input van de geluidskaart van mijn PC laat lopen? Zo krijg ik alle output via de zelfde headset lijkt me?

dus dit: PS4 -> TV -> PC -> Headset?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan