laptop aan en uit zonder klep te openen

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een HP laptop en een docking station.
Standaard werk ik op mijn grote monitor en los keyboard.
Is er een mogelijkheid om mijn laptop aan te zetten zonder de klep van de laptop te openen? Een soort van externe aan/uit-schakelaar zeg maar...

Vriendelijke groet,
Marianne

Als je dock geen knop ervoor heeft dan zal het niet lukken. Welk merk/type dock heb je?

Ik heb trouwens mijn eigen instellingen aangepast. Laat nu de klep de hele tijd open staan (in verband met betere koeling), maar laat alleen het externe scherm weergeven.

Die heeft een aan/uit knop boven op de dock.

Let op. Er is ook een versie waarbij de hele bovenkant de aan/uit knop is. Dat is heel erg onduidelijk aangegeven.

Ik heb niet getest in welke spaarstand de laptop mag staan voordat de knop werkt. Dus weet niet zeker of helemaal uit ook werkt.

Kan je niet bij de energie instellingen aangeven dat er bij het sluiten van het deksel niets mag gebeuren?
Dan hoef je maar even het deksel te openen, de laptop aanschakelen, het deksel weer dicht doen en de laptop in het docking station plaatsen.
Als je klaar bent met werken zet je de laptop uit langs de normale weg. Startknop en afsluiten.
Werkt met elk type docking station.

@MerlinTheGreat . Dat is zeker een optie. Maar ik ken het probleem van TS. Afhankelijk van de plek op je bureau ligt de laptop soms onder de schermen, is dan niet zo gemakkelijk om die even op te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan