Leuke ideeën voor nieuw c# project

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hoi,

Voor school moeten we een programma schrijven in C#, we mogen zelf iets verzinnen...
Alleen heb ik niet zo heel veel leuke ideeën. Daarom is mijn vraag of jullie nog suggesties hebben voor leuke c# applicaties.
Het moet niet al te makkelijk zijn natuurlijk. Het liefst geen networking applicatie en ook geen spel.

groet en alvast bedankt,

Bas

Zijn er dan geen onderwerpen waar je nog niks/weinig van af weet en waar je graag meer over zou willen leren? Daarvoor is zo'n project toch ideaal zou ik zeggen. Gewoon iets kiezen dat je zelf leuk vindt en binnen de gestelde tijd denkt te kunnen realiseren. Als je er alsnog zelf niet uitkomt dan is het mijns inziens handig om even te vermelden hoeveel ervaring je al met programmeren/C# hebt, zodat er naar een passende opdracht kan worden gezocht.

XML bewerken en opslaan via XMLDocuments, Iets met database vb: in- en uitgavens van bepaalde producten en berekening met winst - en verliesmarche

bedankt voor jullie suggesties. Een webbrowser hebben we al een keer gemaakt(het is een project dat je met z'n tweeën moet doen). Met databases werken gaat ons niveau denk ik iets te boven. We zitten allebei in VWO5 en hebben 1 periode(2 maanden ongeveer) aan c# gewerkt. We zijn allebei super gemotiveerd en zijn er thuis ook nog mee verder gegaan. We hadden beide voor onze eindtoets een 10:d En nu moeten we onze kennis dus gebruiken om een mooi programma te maken. We hebben pas de basis geleerd maar zoals al gezegd zijn we beide heel erg gemotiveerd en dus bereid om dingen bij te leren.

Wat ideeën:
-Een hele simpele compiler met Syntax Highlighting
-Een CodeDOM 'Builder'
-Een uitgebreide rekenmachine (cos/sin etc)
-Een C# ASP.NET online applicatie uitproberen
-Een programma die van een .txt bestandje een hele database in elkaar flatst =) (of andersom)
-Screenshot maker & bewerker
-C# met PHP laten communiceren, eventueel met MySQL =)
-Een geavanceerde login met auto-save features en encryptie-methodes
-Een applicatie die alle informatie van je systeem ophaalt.

*Denk denk* :D

Als je met deze onderwerpen hulp nodig hebt, zeg het maar ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.

We zijn nu bezig met een chatprogramma, soort whatsapp voor windows:) dus toch uiteindelijk met sockets.

groet,

Bas

Een leuk opdrachtje.
Dat wil ik ook wel eens maken.

Veel success ermee :D :thumb:

Wat ideeën:
-C# met PHP laten communiceren, eventueel met MySQL =)

Dit lijkt me wat zonde van de tijd. Je kan in C# al communiceren met PHP, je laat PHP 'gewoon' JSON of XML uitspugen, in C# kan je dit prima parsen. Vice versa geldt natuurlijk ook.

Het lijkt me ook sterk dat C# "standaard" geen MySQL/database support heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan