• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst in excel samenstellen met totalen

Goedemorgen, en een zalig Kerstmis voor allen.
Graag breng ik mijn post nog eens in herinnering. Het laatste dat ik wil is dat ik zou gaan spammen, maar ik kom er zelf niet uit. Ik heb gisteren nog aan het proberen geweest, maar ik kom niet tot een formule. Ik hoop dat @HSV of @AlexCEL me nog 1 keer uit de nood kunnen helpen, en dan is mijn file af. Het is eigenlijk een uitbreiding van een reeds voorgedragen formule, maar dan met 3 extra kolommen. Alvast bedankt voor de bijdragen.
Bart

Hey Emiel, ik zie dat jij de file gebruikt hebt die als oplossing via een draaitabel is gegeven. Ik voeg de file nogmaals toe. de data komt van de maanden januari tot december uit D6 tot H15. In de tab jaartotaal zou de uitkomst moeten komen. Ik heb onder deze tab een poging gedaan om de originele formule op te breken in verschillende delen, maar verder kom ik niet. Het zou als uitkomst iets moeten zijn zoals in de tab jaartotaal van cel D27 tot cel U41.

Bijlagen

Wees slim en plaats uw gegevens op 1 blad. Waarom al uw gegevens verspreiden over 13 bladen om op het eind de uitslag in 1 blad te krijgen? Wat staayt er in mijn oplossing niet wat er in het uwe staat?

MS heeft dit allang voor je opgelost: bestudeer de draaitabel en kom dan nog eens terug.

Terug
Bovenaan Onderaan