• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro maken aan een knop

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo,
Wie kan mij helpen?
Van bijgaand bestand zou ik graag van de op tabblad "onderhoud" 2 buttons van een macro laten voorzien.
Bij button "Menu tonen aan/uit" moeten van alle tabbladen de menu items weggelaten en weer zichtbaar gemaakt worden d.m.v. ingeven van een paswoord.
Bij button "Printen" moet naar de pagina hieronder gaan, waarbij dubbelzijdig printen gekozen wordt en paginastand "liggend" moet zijn. Men hoeft dan alleen de printerkeuze zelf invullen. Het tabblad "Afdrukken" wordt nadat deze wijzigingen later 'verborgen'. Ook hier een paswoord aanbrengen.

1736098742510.png

Van Button "naar History" zou het ook wenselijk zijn hieraan een paswoord aan te brengen. (de code is er al)

Van tabblad "Deelnemers" is een irritante witte verticale streep gekomen welke ik maar niet weg kan krijgen, het heeft w.s. met pagina indeling te maken, maar ik kan er niet bij, heb je enig idee?

Bijlagen

Van tabblad "Deelnemers" is een irritante witte verticale streep gekomen welke ik maar niet weg kan krijgen, het heeft w.s. met pagina indeling te maken, maar ik kan er niet bij, heb je enig idee?
Ja, ga naar tab "Beeld" en dan klik op "Normaal". 1736103391554.png

Klopt, dat is de lijn van de printerinstelling/afdrukvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Wie kan mij helpen?
Van bijgaand bestand zou ik graag van de op tabblad "onderhoud" 2 buttons van een macro laten voorzien.
Bij button "Menu tonen aan/uit" moeten van alle tabbladen de menu items weggelaten en weer zichtbaar gemaakt worden d.m.v. ingeven van een paswoord.
Bij button "Printen" moet naar de pagina hieronder gaan, waarbij dubbelzijdig printen gekozen wordt en paginastand "liggend" moet zijn. Men hoeft dan alleen de printerkeuze zelf invullen. Het tabblad "Afdrukken" wordt nadat deze wijzigingen later 'verborgen'. Ook hier een paswoord aanbrengen.

Bekijk bijlage 382482

Van Button "naar History" zou het ook wenselijk zijn hieraan een paswoord aan te brengen. (de code is er al)

Poeh, heb ik zo'n lastig probleem voorgelegd?

Bedoel je dit met Menu aan of uit?

Bijlagen

Bedoel je dit met Menu aan of uit?
Ja precies, maar ook de rijen en kolommen en dat menuutje wat bovenaan nog overblijft, dus eigenlijk alleen de cellen en tabbladen behouden, en de knoppen beveiligen d.m.v. een paswoord, lukt dat nog?

Ja precies, maar ook de rijen en kolommen en dat menuutje wat bovenaan nog overblijft, dus eigenlijk alleen de cellen en tabbladen behouden, en de knoppen beveiligen d.m.v. een paswoord, lukt dat nog?
Tuurlijk.
Maak er dan dit van:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If InputBox(pwd, "Wachtwoord") <> "1234" Then Exit Sub
    If CommandButton1.Caption = "Menu Uit" Then
        Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"
        ActiveWindow.DisplayHeadings = False
        CommandButton1.Caption = "Menu Aan"
    Else
        Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",True)"
        ActiveWindow.DisplayHeadings = True
        CommandButton1.Caption = "Menu Uit"
    End If
End Sub

Dit verbergt nog meer...Maar is link. In Workbook_Before_Close() moet de code Minimize om alles weer zichtbaar te maken, anders wordt je volgende excel ook gemaximaliseerd geopend...
In de modules Maximize en Minimize kun je overigens wel aanpassen dat bv de tabbladen of formulebalk zichtbaar zijn.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan