meer ddr2 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieu1979

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo,

Ik heb 2 nieuwe en 1 gebruikt latje van elk 2 gig ddr2. Zelf had ik er ook al een.

nou is het volgende aan de hand, aks ik er een extra geheugen bank bijzet dan start mijn pc niet meer op. dus ook niet met meerdere.
Hij heeft altijd met 1 geheugen bank gedraaid. Het maakt ook niet uit in welk slot, zodoende weet ik ook dat die niet kapot zijn. Idem dito voor bankjes.
Mijn moederboord (asus m2n-e) kan 8 gig aan onder windows 7 64 bit.
Ik heb al cmos gereset, en zelfs met de jumper gereset (naast de batterij)

hier de link van mijn moederboord: http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM2/M2NE/

Ook als ik in de bios, de voltages goed zet, dus op 1.8 volt. Geeft geen effect (standaard staat die op "auto")
Heb ook de laatste update van bios....

Alles wat ik geprobeerd heb, geeft geen enkel effect... ja de datum en tijd is veranderd :) Wat kan ik nog doen?

Met vriendelijke groet, Mathieu

Komen je latjes op de QVL van je moederbord voor? (worden ze ondersteunt door ASUS)
Ze kunnen het stuk voor stuk wel toevallig doen, maar is geen garantie voor probleemloos werken ... Iets wat die latjes op de QVL wél doen..

EDIT: Welke modules(latjes) gebruik je? merk/type

Laatst bewerkt:
Mathieu,

wat zijn de specs van het RAM geheugen?
zet daar even bij welke altijd heeft gewerkt en welke nieuw zijn.

Ten eerste, wat is QVL?
ten 2de, 3x kingston (kvr800d2n6/2g) 2 gig geheugen, 800 mhz een van deze heeft altijd gedraaid.

dus 2 kingston's zijn nieuw

Hehe, ik heb bijna precies hetzelfde probleem. Zet de bankjes is op 200Mhz snelheid en kijk of hij dan wel boot. Zo ja, te weinig vermogen op de DIMM sloten.

QVL staat voor Quality Vendor List (lijst met merk/types geheugenmodules die gegarandeerd werken)
Jouw model komt niet in de lijst voor .... Het wil dus niet zeggen dat ze niet werken, ze kúnen het dus wel doen ... (in jouw geval)

Je zult op zoek moeten naar andere modules, raadpleeg dan wél de door ASUS beschikbare lijst ..

EDIT: Paranoid kan ook gelijk hebben dat je pc op de teentjes van het kunnen gedraaid heeft ..

Laatst bewerkt:
Is er een manier om dat vermogen opte schroeven?

Het is zo geweest dat ik al eens de 2 gig + 2x 512mb erin gehad heb. die 2x 512 heb ik op advies van iemand eruit gehaald. Er hebben dus wel al meer bankjes in gezeten.....
Of hebben die minder vermogen nodig?

3 latjes in een Dual channel moederbord werkt niet optimaal wellicht kan dat zelfs problemen veroorzaken
het moederbord hoort eigenlijk 4 x 2GB of 2 x 4GB te krijgen

Daarom, op advies eruit gehaald. Het gaf dan wel geen problemen. Ik heb 2x2gb geprobeerd en ook 4x2gig... niks helpt. Kan het misschien zijn dat ik terug moet naar mijn oudere
bios? (waar de 3 latjes onder draaide)

ps: kan ik dat vermogen op schroeven? over welk vermogen heb je het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan