microsoft office 2007 i.p.v. microsoft office starter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ooteman28

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Goede dag,

Van de week krijg ik een andere PC met microsoft office starter erop.
Op mijn vorige PC had ik microsoft office 2007 erop.
Is het verstandig om die op de nieuwe PC te zetten?
Daar ik 2007 ook op de laptops van mijn dochters heb gezet heb ik het programma al 3 x geïnstalleerd. Geeft dat problemen? N.b. mijn oude PC is stuk en niet meer te gebruiken.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groet,
Wim

als het een 3pack is mag het geen probleem zijn aangezien er 1 van die 3 niet in gebruik is

@coolkil, je hebt de klok horen luiden ......
Bij elke installatie moet de geïnstalleerde versie (on-line of telefonisch) worden geactiveerd bij Microsoft.
Formeel betekent dat dus, driemaal geactiveerd op drie computers. De kans bestaat dus dat als TS op een volgende computer installeert, bij activatie een 'foutmelding' komt.

Wim,
Je kunt het volgende doen.
Afhankelijk van de Windowsversie op de oude pc, staat in één van de volgende mappen het bestand 'OPA12.DAT'.

Voor XP is die lokatie:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\OFFICE\DATA
En voor Vista:
C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA

Kopieer dit bestandje naar een stick
Installeer MsOff2007 op de nieuwe pc en start na de installatie eenmaal een onderdeel (Word bijvoorbeeld), gevraagd wordt om activatie, maar doe dit niet en sluit Word weer af.
In één van bovengenoemde mappen staat opnieuw een bestandje OPA12.DAT.
Vervang dit door het bestand op de stick (zorg dat er geen MsOffice-toepassing is geopend). Je geïnstalleerde versie wordt nu als geactiveerd aangemerkt en er wordt niet meer om activatie bi Microsoft gevraagd.

Laatst bewerkt:
neej want je moet hem kunnen reinstaleren voor gevallen zoals dit

het is een voledige versie en de starter is dat niet dus ik zeg doen

het is een voledige versie en de starter is dat niet dus ik zeg doen

Duidelijk.
Vrijdag j.l. heb ik de nieuwe computer in gebruik genomen.
Excel starter valt mee, maar daar zit powerpoint niet op en mijn dochters moeten via dit programma toch het e.e.a. uitprinten (zij hebben microsoft office 2007 op hun laptop).
Kan ik de legale versie van microsoft office 2007 installeren terwijl ik Microsoft Office Starter erop laat staan?
Ik ben n.l. bang, als ik de Starter eraf haal, en ik de 2007 om wat voor reden er niet op krijg (2 x al geïnstalleerd bij mijn dochters en 1 x op mijn kapotte computer) ik dus helemaal geen Microsoft Office meer heb.
Of zie ik water branden?

Bedankt alvast voor het antwoord.

Groet,
Wim

Hoi,

Zie mijn posting onder #3.
Als je die stappen opvolgt, is er geen enkel probleem.

Ik heb microsoft office 2007 gewoon naast microsoft starter geïnstalleerd.
Werkt prima!
Bedankt voor de reacties.

Groet,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan