Onedrive heeft 880 filenames gewijzigd, en nu...

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik ben druk bezig met het sorteren en uitzoeken van mijn foto's. daar zijn ondertussen ool nog scans van mijn ouders' foto's bijgekomen en noem maar op.
Alle foto's zitten netjes in een acces database maar niet als "bijlage" maar als "snelkoppeling".
Nu heeft met het synchroniseren Onedrive (waarschijnlijk tijdens het synchroniseren na gebruik van mijn laptop) 880 namen van foto's gewijzigd van (bijvoorbeeld) 20110507-Slagharen.jpg naar 20110507-Slagharen-Laptop-i5.jpg
Dit klopt nu niet meer met mijn database en manueel alle -Laptop-i5 er ui halen is (vrijwel) geen doen.

Twee vragen:
Weet iemand een manier om snel alle "-Laptop-i5" te verwijderen?

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat Onedrive dit doet?

erg vervelend!

Die OneDrive-bestanden met de foute naam zijn toch benaderbaar? Dan rename je die toch gewoon met Advanced Renamer. Selecteer alles met de foute naam en sleep die in Advanced Renamer en Kies links Vervangen en typ -Laptop-i5 en vervang door leeg laten > vergeet niet het aanvinken (Vervangen) en controleer nieuwe bestandsnaam en start de Batch.

Zal onder de Instellingen > Opslaan fout zitten. Is dat mogelijk de laptopnaam?

Ik vermoed dat OneDrive die computernaam heeft toegevoegd door een synchronisatie conflict.
Dat OneDrive niet weet te beslissen welke de juiste is.

OneDrive en z'n onhebbelijkheden.
De one staat bij mij voor het eerste product dat ik na een nieuwe Windows installatie verwijder.

• Leuk
Waarderingen: PLR
Als de bestanden benaderbaar (fysiek) zijn, dan hernoem je ze zoals ik heb aangegeven. Is 1 minuut werk.

Dank!
Ik ken "Advanced renamer" niet (ik gebruikte A.F.5. rename your files maar die heeft geen vervang-optie)
Ben nu aan het werk maar ga het vanavond direct proberen, ik laat het weten!
Overigens vind ik Onedrive over het algemeen wel oké, wel een flinke onhebbeljkheid is dat de lokale "OneDrive-map" ernstig vertraagd wordt door onedrive.
Een optie "Synchroniseren op verzoek" zou inderdaad veel fijner zijn (wellicht vraag stellen vóór uitschakelen van de PC) maar niet continu synchroniseren, dat vraagt best wat resources...

Je sleept de bestanden in het vak en zie afbeelding. Kunt dat in gedeelten doen. Controleer de nieuwe naam! Vervangen aanvinken en > Start batch. Versie kan verschillen. Maak je toch een fout, kies dan Vorige batch ongedaan maken.

Advanced Renamer - Vervang.jpg

Alle foto's zitten netjes in een acces database maar niet als "bijlage" maar als "snelkoppeling".
👍:)
Wat je zou (al dan niet tijdelijk) zou kunnen, is de code waarmee je de foto's opent aanpassen m.b.v. een rename opdracht. Dan krijg je zoiets:
Code:
    sFoto = Split(Foto, ".")(LBound(Split(Foto, "."))) & "-Laptop-i5" _
        & Split(Foto, ".")(UBound(Split(Foto, ".")))
    DoCmd.OpenForm "Popup_Puzzels", acNormal, , , acFormReadOnly, acDialog, CurrentProject.Path _
        & "\Afbeeldingen\" & sFoto
Kun je weer verder :).

Ja, nog mooier. Je ontwikkelt een programma, OneDrive, veroorzaakt een rotzooi bij de klanten en laat fora de problemen oplossen en kosten maken.

Wanneer gaan ontwikkelaars nu eens met gebruikers aan één tafel zitten om te kijken op welke manier ze het programma gebruiken en waar ze tegenaan lopen tijdens het gebruik. Het moet altijd op 'hun' manier die dan wel duizenden problemen veroorzaakt en dan moeten anderen het oplossen. Gewoon dom volk die ontwikkelaars als je het mij vraagt.

Gewoon dom volk die ontwikkelaars als je het mij vraagt.
Tuurlijk, alle ontwikkelaars zijn zo dom als het achtereind van een varken... En net als varkens, hebben wij, ontwikkelaars, een ontzettend dikke huid, waar dit soort (behoorlijk nutteloze) opmerkingen heel fijn vanaf glijden :D.

Ik bemoei me niet met deze discussie, was niet mijn bedoeling iets af te kraken maar wilde een oplossing voor mijn probleem.
@OctaFish: Dit zou prima werken als het duidelijk was wélke files deze "toevoeging" hebben gekregen maar het vreemde is dat sommige foto's hernoemd zijn, anderen zijn gekopieerd, een origineel én een kopie met toevoeging in verschillende directory's.
Daarom is de oplossing van Senso nu voor mij de beste.
Bedankt allemaal!

Je ontwikkelt een product voor klanten/consumenten om in een behoefte te voorzien en niet om problemen te veroorzaken. Aan de hand van een eisenlijst en de wensen van klanten ontwikkel je een product. Houd het doel en klant voor ogen en waar het product aan moet voldoen. Dat is de ontwerpfase. In de eindfase laat je het product toetsen door een klantenpanel en dan wordt duidelijk hoe het in de praktijk werkt en wat niet duidelijk is en waar dan de problemen (kunnen) ontstaan. En ik zeg, stel vast, dat het laatste bijna nooit gebeurd.

Dat is geen klagen maar het aandragen van verbeterpunten. Het niet luisteren naar dit feit, maar direct afdoen als klagen en kritiek is uiterst dom.

En ik zeg, stel vast, dat het laatste bijna nooit gebeurd.
Naast de taalfoud, is dit een stelling die je bepaalt niet onderbouwd hebt, en ook niet kúnt onderbouwen, tenzij je de Almachtige bent. En daar heb ik zo mijn twijfels bij. Ik weet 100% zeker dat Microsoft met gebruikstesten werkt, want ik heb daar zelf een keer aan meegedaan. En in de eigen ontwikkeltrajecten bij mijn oude werkgevers leverden we ook nooit iets op zonder gebruikerstesten. En ik denk dat andere programmeurs hier dezelfde insteek hebben.
Dus die opmerking, die uiteraard geheel voor jouw rekening is, klopt gewoon niet. Maar goed, deze 'zijsprong'heeft niets met de vraag te maken, dus hier laat ik het bij.

Ik ben het met enkele punten die @OctaFish aanhaalt wel eens. Ook ik ben een bovengemiddeld ontwikkelaar van Windows applicaties en test alles grondig voor ik het goedkeur voor gebruik. Maar er zijn ook enkele professionele ontwikkelaars die een betaalde app op de markt brengen en niet vooraf testen, zoals de trainingsapp Kinomap welke ik dagelijks gebruik. Telkens wanneer zij een update uitbrengen is het maar de vraag of dit naar behoren werkt en is er minimaal 1 onderdeel wat voorheen wel werkte maar na de update niet meer. Daar stoor ik me mateloos aan. Zij zijn wel zo slim dat je deze bugs per PM kunt melden maar een openbaar forum over Kinomap waar iedereen zijn/haar mening kan geven, bestaat niet. Ik heb er al eens aan gedacht een dergelijk forum op te zetten maar het is er nog niet van gekomen.

Toch maar even een reactie: hoe groter een bedrijf, hoe meer geld en mankracht er is om robuuste (lees: goed geteste) software op de markt te brengen. Kinomap zegt op de site dat ze 30+ medewerkers hebben; dat is niet overdreven veel, lijkt mij. Een bedrijf als Microsoft komt daar, schat ik, toch echt wel overheen :).

Terug
Bovenaan Onderaan