NoellaG
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 10 apr 2019
T_Echt_bedrijf lijkt me eerder een één op veel relatie: in het echt zullen er wel meer exemplaren van het treinmodel hebben rondgereden? Ik zou daar dus een 1 op veel relatie van maken. Als er maar één record is, geen probleem. Als er geen record is, dan maak je dat record niet. Zeker geen lege records aanmaken. Voor je queries: gewoon een outer join leggen.
De select distinct [Kleur]... moet in de RowSource (sorry, ik heb een Engelse versie van Access) eigenschap van de keuzelijst staan, waar nu T_Kleur staat.
Als je de kleuren alfabetisch wil ordenen komt daar nog order by Kleur by:
select distinct [Kleur] from [T_materieel] order by [Kleur]
In het relatievenster kan je één tabel meerdere keren in het venster slepen en gebruiken om te linken. Om een duidelijk plaatje te houden maakt het programma dan een tweede, derde kopie van de tabel met de _1, _2 aanduiding. Dat is steeds dezelfde tabel, maar er wordt in de tekening een kopie getoond.
De select distinct [Kleur]... moet in de RowSource (sorry, ik heb een Engelse versie van Access) eigenschap van de keuzelijst staan, waar nu T_Kleur staat.
Als je de kleuren alfabetisch wil ordenen komt daar nog order by Kleur by:
select distinct [Kleur] from [T_materieel] order by [Kleur]
In het relatievenster kan je één tabel meerdere keren in het venster slepen en gebruiken om te linken. Om een duidelijk plaatje te houden maakt het programma dan een tweede, derde kopie van de tabel met de _1, _2 aanduiding. Dat is steeds dezelfde tabel, maar er wordt in de tekening een kopie getoond.