Opstart drama

Status
Niet open voor verdere reacties.
En opnieuw vast, dit word wel erg eng.
Lijkt erop dat de p.c zelf ook de hoop opgeeft.

Heb dit kunnen vinden over de harddisk HDS722580VLAT20

Als je een diskettestation hebt,zou ik de 1e nemen,daar kun je een diskette mee maken.

http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/dft32_v413_b00.EXE

This download creates a self-booting DOS diskette to run the DFT utility. The Drive Fitness Test (DFT) provides a quick, reliable method to test SCSI and IDE hard disk drives, including Serial-ATA IDE drives. The Drive Fitness Test analyze function performs read tests without overwriting customer data. (However, Drive Fitness Test is bundled with some restoration utilities that will overwrite data.)
Van boven staande info wordt ik altijd een beetje kriebelig,gezien de laatste zin.
(However, Drive Fitness Test is bundled with some restoration utilities that will overwrite data.)
Dat schiet niet echt op :confused:

Ik zou beginnen met de CHKDSK methode,als je die XP cd hebt,dan test ik even die tool op een HITACHI van mij.

Mocht je geen XP cd hebben,haal dan deze iso op waar de herstelconsole op staat.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Je weet hoe een iso te branden?

Greetz

De diskette creator voor Windows. Klik trouwens ook even op het onderste linkje "additional information". Daar vind je een beschrijving en een handleiding van de tool.

Succes!

Ik heb diskettestation en heb ook de XP cd.

Helaas heb ik ook een erg ongeruste vrouw op dit moment en twee angstig kijkende zonen.
Jammer dat ze zo weinig vertrouwen hebben in mij.

Net na overleg besloten om hier vrijdag mee verder te gaan als we weer thuis zijn.
Op deze manier kan iedereen nog even z'n ding doen op de p.c. vandaag.

Bedankt voor de hulp tot zover en ik hoop dat ik binnenkort opnieuw een beroep op jullie mag doen als ik dit probleem probeer op te lossen :thumb:.

Wou dat ik een nieuwe p.c had staan dan werd het iets makkelijker om met deze oude te stunten en dingetjes te proberen.

Net na overleg besloten om hier vrijdag mee verder te gaan als we weer thuis zijn.
Op deze manier kan iedereen nog even z'n ding doen op de p.c. vandaag.
Goede beslissing,dit moet je even op je gemak kunnen doen :)
Wou dat ik een nieuwe p.c had staan dan werd het iets makkelijker om met deze oude te stunten en dingetjes te proberen.
Al wat hier wordt voorgesteld brengt op geen enkele manier de data in gevaar,dus maak je daar geen zorgen om.

Altijd verstandig om even een backup te maken van de belangrijkste zaken,zoals Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten.

Dat is goed voor de gemoedsrust en als je schijf het toevallig hardwarematig begeeft (lees,b.v. motortje kapot zodat hij niet meer opstart en waar jij niets aan kunt doen!),dat heb je je data nog.

In elk geval kun jij het niet verprutsen,als je gewoon doet wat wij hier voorstellen,dus laat dit maar lezen aan je " erg ongeruste vrouw op dit moment en twee angstig kijkende zonen" ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
Ben weer terug uit disney heb genoten en 4 dagen niet aan p.c problemen gedacht.
Maar ja na het aanzetten van de p.c. weer teruggekeerd in de realiteit van een zeer problematisch opstartende p.c.

Gisteravond laat en vanochtend al weer tig keer opgestart maar..... vanmorgen een bluescreen melding gekregen (blijft maar heel kort staan helaas) en kunnen lezen dat deze stopfout werd veroorzaakt door NV4_DISP.
Ben gaan zoeken op google en dit blijkt zeker geen onbekend iets te zijn.
Helaas nog geen oplossing kunnen vinden of alleen hele moeilijke (tenminste moeilijk voor mij dan).
Is dit iets met drivers?
En is dit het echte probleem of weer een gevolg van andere problemen?
Helpmij !!!!!!!!!

vanmorgen een bluescreen melding gekregen (blijft maar heel kort staan helaas) en kunnen lezen dat deze stopfout werd veroorzaakt door NV4_DISP.

Start op met F8 en kies
"Automatisch opnieuw opstarten bij systeemfout uitschakelen",dan kun je de foutmelding rustig lezen en hier plaatsen.

Greetz

Zal ik doen, maar nu even niet.
P.C werkt op dit moment en maak daar goed gebruik van, maar zal morgen bij het opstarten dit veranderen (of eerder als het vandaag nog de mist in gaat).

Ben nu even aan het checken wat een beetje externe harde schijf kost (ben toch enigzins bang dat er iets mis gaat)
Net iets gevonden op Bol.com een freecom 400GB voor €69 lijkt me geen slechte deal toch?

Heb je meerdere partities op deze schijf?Zoja,dan kun je de belangrijke data daarheen saven.

Geen idee wat die externe schijf betreft,wat is het voor merk en type?

Wat ik kan vinden op de site van Bol is " Freecom 3,5" Black Harddrive - 400GB " normaal €99 en nu €69.

En nee ik heb geen meerdere partities op m'n schijf.

Wat ik kan vinden op de site van Bol is " Freecom 3,5" Black Harddrive - 400GB " normaal €99 en nu €69.
Tsja,geen merk dus het zegt mij niets.

Waarom ga je niet gewoon voor een interneschijf?
En nee ik heb geen meerdere partities op m'n schijf.
Als je Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten op cd brandt hab je denk ik alles,of is er sprake van meerdere accounts?

Soms is herinstallatie sneller dan blijven zoeken naar een oplossing,of heb je echt reden om niet te herinstalleren?

Heb je de installatie key nog wel?

Greetz

Volgens mij is Freecom wel een merk???

Maar goed een externe harde schijf lijkt me los van dit probleem in ieder geval wel een nuttig iets om te hebben. O.a om regelmatig een backup te maken.
Eigen schijf is maar 80GB.

Ander probleem is de brander die kuren heeft (al lang, heeft niets met huidige probleem te maken). Het is al enige maanden geleden dat ik voor het laatst iets gebrand heb.

Herinstallatie is zeker een optie, maar ook dat heb ik nog nooit eerder gedaan en ben daar dus ook beetje huiverig voor.
Heb de windows CD en de key staat ergens op de zijkant van de p.c.
Wil de p.c eigenlijk best wel weer schoon neer zetten, maar dan vantevoren wel nog even m'n foto's en andere "belangrijke" dingen ergens opslaan.

Zoals gezegd herinstallatie ook nog nooit gedaan, zal daar dus ook wel enig advies over nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is Freecom wel een merk???
Freecom is dacht ik een bedrijf wat van alles leverd,maar geen hardeschijf-fabrikant.

Hier een lijstje met de fabrikanten,voorzover mij bekend.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Wil de p.c eigenlijk best wel weer schoon neer zetten, maar dan vantevoren wel nog even m'n foto's en andere "belangrijke" dingen ergens opslaan

Mocht je opnieuw gaan installeren,hier info waar je het e.e.a. kunt vinden.

Standaard staan de mail (*.dbx),het Address Book (*.wab) en de Favorieten in respectievelijk

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Favorieten

Kopiëer de hele mappen en geen losse bestanden!

Wat je verder aan zinvols kunt doen,is de accounts die je hebt exporteren.
Extra > Accounts > E-mail > Exporteren de bestanden als *.iaf opslaan en later weer importeren.

Sla ook het bestand C:\WINDOWS\system32\wpa.dbl op,het kan wellicht voorkomen dat je opnieuw moet activeren ;)

Afbeeldingen die je zult zien tijdens een nieuwe installatie.

http://www.windowsxphome.windowsreinstall.com/installxpcdnewhdd/part1.htm

Verwijder dan de gehele partitie en maak vervolgens 2 nieuwe.

Beter is om meerdere partities te hebben,i.v.m. de opslag van belangrijke data,maar meer hierover als je daar aan toe bent ;)

Greetz

Mocht ik tot herinstallatie over gaan moet ik dan alle randapperatuur loskoppelen, b.v. printer, cardreader, webcam?

Zijn misschien domme vragen die ik stel maar ik stel ze toch maar.:o

Overigens, ik dacht ergens gelezen te hebben dat freecom samsung schijven gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het trouwens met repair, dat kan je toch ook vanaf de cd doen of is dat niet aan te raden.

en kunnen lezen dat deze stopfout werd veroorzaakt door NV4_DISP.
Het lijkt een driver fout te zijn en ik weet niet of je dat met een repairinstallatie oplost.

Eerst maar eens kijken als je die stopfout goed hebt kunnen lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan