Outlook mail

nieme01

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
175
Een uitdaging!!!
Wij werken met outlook mail. met een verdeling in mapjes. Zeg mapje 1 en mapje 2 waar de reacties in binnenkomen.
Nu kan het zijn dat reacties in mapje 1 maar deze kunnen ook in mapje 2 komen (als een andere reactie).
Valt er iets te maken of te selecteren dat je kunt zien dat er 10 reacties binnen zijn gekomen in mapje 1 en 20 in mapje 2 (een teller) MAAR ook dat je kunt zien dat kandidaat X in mapje 1 ook al in mapje 2 voorkomt. Ik wil dus het aantal unieke reacties hebben (een geen dubbele mailadressen).
 
Ik weet niet precies wat je aan het doen bent; ik vermoed dat je regels gebruikt om inkomende mails naar separate mappen te sturen. Normaal gesproken hebben submappen niets met elkaar te maken; elke (sub)map kan laten zien hoeveel ongelezen mails er in de map zitten, maar dat is het wel zo’n beetje. Daar hoef je niks voor in te richten. En ik kan nog wel een regeltje verzinnen dat een binnenkomende mail naar twee submappen gaat, zodat de telling van ongelezen mails in beide mappen wordt verhoogd. Maar mappen gaan alleen over hun eigen inhoud, dus map 1 kan een mail niet ’overslaan’ als die ook in map 2 voorkomt. En dan nog: daarmee heb je geen overzicht op basis van unieke reacties. Want dat heeft niks met gelezen/ongelezen mails te maken.

Ik vermoed dus dat je iets anders wilt hebben dat je niet goed beschrijft, en dat volgens mij alleen te programmeren is. En dat zou dan een overzicht moeten zijn van de mails binnen de twee mappen op basis van afzender. En dat moet dan vermoedelijk ergens gepresenteerd worden, anders heb je er nog niks aan. Bijvoorbeeld in een Excel bestand? Dat is dan dus wél te maken; al zou ik dan niet gaan voor unieke records, maar gewoon de reacties per rij opslaan en daarachter in welke map(pen) ze zijn bewaard en op welke datum/tijd ze zijn binnengekomen.

Is dat wat je eigenlijk wilt?
 
Klopt via regels wordt bepaald of het in mapje 1 of mapje 2 dient te komen. Echter is het mogelijk dat zijn reactie gekoppeld is aan mapje 1 en zijn andere reactie naar mapje 2. Dus zijn reactie komt dan in 2 mapjes. Nu wil ik "iets hebben" die kan zeggen dat kandidaat in mapje 2 al voorkomt. Tja lijkt me lastig maar wellicht bestaat het.
 
Echter is het mogelijk dat zijn reactie gekoppeld is aan mapje 1 en zijn andere reactie naar mapje 2.
Ik snap hier niets van. Hoeveel reacties krijg je per persoon binnen? Twee? Dan zijn dat dus twee mails die allebei worden gecheckt a.d.h.v. de bestaande regels. Als je ze dus alleen beoordeelt op afzender, gaan ze naar dezelfde map. Je zult dus een onderscheidend verschil moeten hebben tussen de twee mails om ze naar verschillende mapjes te krijgen. Bijvoorbeeld een vaste tekst in het onderwerp, of een tekst in de body.
 
Dus eigenlijk wil je alle unieke mailadressen tellen in mapje 1 en 2.

Zul je met een stukje VBA moeten gaan oplossen vrees ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan