Volgens de klusjesman is lang niet elke pc in staat om vanaf de USB op te starten.
Daar heeft de "klusjesman" volkomen gelijk in,maar ik heb dan ook
nooit beweerd dat dit wel zo zou zijn
Overigens moet het wel een oud beestje zijn,wil een PC niet van USB kunnen booten is mijn ervaring.
Bovendien weet ik zeker dat de oude XP cd rom wel bootable is, deze heb ik namelijk al jaren, en enkele malen gebruikt op die manier.
Ik twijfel op voorhand aan niemands antwoorden of expertise,maar ik ben geen helderziende met een glazenbol,waar ik in kan zien hoe het met de ervaring t.a.v. PC's gesteld is van mensen die hier met vragen\problemen komen.
Ervaring heeft mij geleerd dat een beetje doorvragen,tussen de regels doorlezen en vragen
letterlijk iets testen,de meeste kans op de juiste informatie geeft.
Een klein voorbeeld als je het niet erg vindt.
Ik vraag iemand of hij\zij weet hoe een bootable iso te branden en krijg ja alsantwoord en de mededeling dat de cd niet wil booten
:shocked:
Bij wat doorvragen blijkt dat de iso is uitgepakt en los op de cd is gezet,dat wordt je dus mooi op het verkeerde been gezet begrijp je
De persoon in kwestie wist er dus de ballen van
Vandaar mijn vraag,of je de USB-stick even zou willen testen op een andere PC,dat weten we zeker dat er niets is mis gegaan met het aanmaken van de bootable USB-stick.
De reden van mijn voorstel,om het met de USB-stick de chkdsk te draaien,vond ik op dit forum.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1070506
De oorzaak van de problemen zijn geheel anders dan bij jou,maar het feit dat er op geen enkele manier kan worden opgestart (booten) is hetzelfde te noemen.
Het lukt daar
alleen met de USB-stick + NTFS4Dos.
We zijn op het forum natuurlijk altijd afhankelijk van het soort storing
en de medewerking van de topic starten,jij dus,om dergelijke oplossingen te testen en als die dan werken,te gebruiken voor iemand met dezelfde problemen
:thumb:
Sorry voor de wat lange reply,maar vond het wel zinvol om e.e.a. toe te lichten.
Hopelijk wordt je probleem vandaag opgelost en zoja,laat ons weten hoe het gelukt is.
Greetz wanderer.