PC sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.
pfff sorry maar ik weet het ook echt niet meer :confused:

wat je nog eens zou kunnen proberen is met je installatie-cd opstarten en kiezen voor repair.

dan kan je eens de commands "chkdsk /f" en "chkdsk /r" gebruiken, als dat ook nog niets verholpen heeft zou ik ook met de installatie-cd het command "sfc /scannow" nog eens uitvoeren (dus weer al die commands zonder aanhalingstekens)

pfff sorry maar ik weet het ook echt niet meer :confused:

wat je nog eens zou kunnen proberen is met je installatie-cd opstarten en kiezen voor repair.

dan kan je eens de commands "chkdsk /f" en "chkdsk /r" gebruiken, als dat ook nog niets verholpen heeft zou ik ook met de installatie-cd het command "sfc /scannow" nog eens uitvoeren (dus weer al die commands zonder aanhalingstekens)

Wat doen die commands chkdsk /f en /r?

En waar moet ik dan die commands invoeren?

net zoals je sfc /scannow hebt uitgevoerd :

ok, typ dan in start "cmd" (enter)

dan het command ingeven.

er zal je waarschijnlijk gevraagd worden om te herstarten.

Ik zou voor het beste resultaat je installatie-cd in je drive steken moest je deze hebben...

Moest je die hebben zou ik na het uitvoeren van de chkdsk commands ook nog eens sfc /scannow gaan uitvoeren

er is dus een heel process verlopen, opnieuw opgestart maar nog altijd nx? :confused:

Nou..
Gister toen ik de pc afsloot ging ik eff naar beneden om nog even drinken te pakken, en daarna m'n tanden te gaan poetsen

Maar, toen ik terug was was het stil in de kamer, dus ik kijk naar m'n pc, en die was uit!
*jeuh*
Dus ik ging hem vandaag even testen door hem aan te zetten, en later weer opnieuw op te starten, en dat ging ook gewoon goed

Dus ik denk dat het gefixt is.
Ik kreeg trouwens ook na dat proces dat ik problemen moest aanvinken ofzo, en toen wat later kreeg ik ineens iets te downloaden en dat zou een probleem moeten oplossen
Dus dat geinstalleert en nu is m'n pc dus zo dat ik hem gewoon kan afsluiten
Maar ik weet niet zeker of het hier aan heeft gelegen, want wel is eerder kon ik 'm ook gewoon afsluiten

Maargoed, als er nog problemen voorkomen zal ik weer van me laten horen

Heel erg bedankt voor alle hulp
Alleen zit ik nogwel met het probleem van m'n beeldscherm die af en toe uitvalt tijdens het booten van Vista

dus het zou kunnen opgelost zijn dat je pc goed aflsluit :P
maar ja, als het dan nog zou foutlopen meld je het maar even hé :)

Alleen zit ik nogwel met het probleem van m'n beeldscherm die af en toe uitvalt tijdens het booten van Vista

heb je hiervoor dan al een ander topic aangemaakt?
verder kan het ook gewoon aan je beeldscherm liggen, niet?

Ik had daar niet een ander topic over, ik dacht eigelijk dat ik dat ook in dit topic had gepost :P

Maar hij gaat zegmaar in de standby stand, en dat is ook alleen bij Vista
Na 10minuten gebruik gemaakt te hebben van m'n pc is dat over

En het leg niet aan m'n monitor, mijn 4 maanden oude tv scherm heeft het zelfde probleem als ik hem op de pc aansluit

het is allemaal heel raar maar ik heb echt geen idee meer :confused:

Mij bekruipt het donkerbruine vermoeden dat je clubkaart de problemen veroorzaakt.
Maar dat kan komen omdat ik slechte ervaringen heb met dat merk bij verschillende klanten.

Probeer de nieuwste videodrivers eens te installeren en kijk dan eens hoe het gaat.

Ik zou niet snappen hoe dat kan als ik dat probleem niet bij XP heb.

En ik heb de nieuwste drivers all voor m'n videokaart ;)

Ik weet het niet maar Vista is natuurlijk toch weer een ander OS met andere regkeys..enzo

Is er misschien bij de vista updates een losse hardware update te verkrijgen?

Daar zie ik het nut niet van in, omdat dit probleem zich al voordoet vanaf de eerste dag dat ik vista gebruik

Sluit anders (voorlopig tot het opgelost is) je pc of met
shutter
zo hoef je niet telkens je powerknop te gebruiken ;)
voorlopig he :)

rgeerofl, dat probleem is juist wél opgelost! (gelukkig :P)
Ik heb nu nog dat 'm beeldscherm af en toe op standby gaat, uit het niks

Ik zou toch het bios even nalopen op energiebeheer instellingen...ik weet niet of zo iets ook in vista zelf zit, maar dat zou ik ook even checken.

rgeerofl, dat probleem is juist wél opgelost! (gelukkig :P)
Ik heb nu nog dat 'm beeldscherm af en toe op standby gaat, uit het niks

Oeps ;; sorry :o
ik weet dat de vraag al een paar dagen opgelost is maar ik wil mij nog even excuseren daarvoor ;; ik had het niet zo goed gelezen blijkbaar :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan