Pc vind Medion hdddrive 2go niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakout

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Goeie dag,

1318521048.jpegik heb sinds een aantal weken een harde schijf werkt prima tot gisteren. Ik steek deze in en de pc vind hem niet meer. Het enige wat er komt is Verwisselbare schijf HNaamloos.png. Maar ik kan deze dus niet openen. de harde schijf staat vol met foto's en ik wil deze natuurlijk niet kwijt. hoe kan ik dit doen? of wat moet ik doen?

help me snel aub.

Groeten

Sluit de harde schijf aan, en ga naar apparaatbeheer. Verwijder hier de driver van de externe harde schijf en laat de computer (in apparaatbeheer) vervolgens zoeken naar gewijzigde apparaten. Windows zal dan de driver opnieuw installeren wat mogelijk dit probleem verhelpt.

Heb je de schijf al aan een andere computer gehangen overigens? En zo ja: werkt deze daar wel gewoon?

Welke melding krijg je bij het openen? Een melding over onvoldoende rechten of over dat die niet geformatteerd zou zijn?
Is het onvoldoende rechten, vraag je dan eens af of je die schijf hebt gevuld op een andere computer of onder een andere gebruikersnaam. Is dat het geval, dan zou dat de verklaring kunnen zijn voor die onvoldoende rechten, en dan zul je eerst Eigenaar moeten worden van het bestandssysteem en jezelf lees- en schrijfrechten toekennen.

Overigens raad ik je aan om in Schijfbeheer te gaan kijken wat de status van de H: partitie is.

Tijs.

Sluit de harde schijf aan, en ga naar apparaatbeheer. Verwijder hier de driver van de externe harde schijf en laat de computer (in apparaatbeheer) vervolgens zoeken naar gewijzigde apparaten. Windows zal dan de driver opnieuw installeren wat mogelijk dit probleem verhelpt.

Heb je de schijf al aan een andere computer gehangen overigens? En zo ja: werkt deze daar wel gewoon?

nee dit helpt niet =s

Welke melding krijg je bij het openen? Een melding over onvoldoende rechten of over dat die niet geformatteerd zou zijn?
Is het onvoldoende rechten, vraag je dan eens af of je die schijf hebt gevuld op een andere computer of onder een andere gebruikersnaam. Is dat het geval, dan zou dat de verklaring kunnen zijn voor die onvoldoende rechten, en dan zul je eerst Eigenaar moeten worden van het bestandssysteem en jezelf lees- en schrijfrechten toekennen.

Overigens raad ik je aan om in Schijfbeheer te gaan kijken wat de status van de H: partitie is.

Tijs.

hij zegt plaats een schijf of ander verwisselbaar medium in verwisselbare schijf H maar mijn harde schijf steekt in :s

Laatst bewerkt:
Doe eens een schermafdruk van Schijfbeheer, maximaal groot gemaakt?

Tijs.

Neen, Tijs bedoeld het volgende:
via het startmenu in de zoekbalk invoeren: "computerbeheer" en bevestigen met enter zodat computerbeheer wordt geopend. Vervolgens dubbel klikken op opslag --> schijfbeheer

Dat is Windows verkenner in je schermafdruk.

Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc

Tijs.

Lijkt mij dat de controller op je hdddrive 2go kapot is. Ik zou contact zoeken met de helpdesk van Medion voor verdere ondersteuning (link).
Evt. meldt je je eerst bij je leverancier.

Tijs.

Lijkt mij dat de controller op je hdddrive 2go kapot is. Ik zou contact zoeken met de helpdesk van Medion voor verdere ondersteuning (link).
Evt. meldt je je eerst bij je leverancier.

Tijs.

hoe komt dit? en kan ik mijn foto's en filmpjes nog redden? groeten Koen

Bespreek dat met de helpdesk...

Tijs.

Wanneer je de schijf naar Medion terug zendt is de kans groot dat je de data op de schijf kwijt bent omdat men eigenlijk nooit bereid is om dit voor jou terug te halen. Wat je mogelijk wel kan proberen is de harde schijf uit de behuizing te halen en hem vervolgens intern aan te sluiten in de computer om te kijken of de schijf benaderbaar is an zo de foto's e.d. eraf te halen.

Echter is hier een grote maar: waarschijnlijk vervalt dan wel je garantie!

Wanneer je de schijf naar Medion terug zendt is de kans groot dat je de data op de schijf kwijt bent omdat men eigenlijk nooit bereid is om dit voor jou terug te halen. Wat je mogelijk wel kan proberen is de harde schijf uit de behuizing te halen en hem vervolgens intern aan te sluiten in de computer om te kijken of de schijf benaderbaar is an zo de foto's e.d. eraf te halen.

Echter is hier een grote maar: waarschijnlijk vervalt dan wel je garantie!

dus ik kan eigenlijk niets doen??

K1pje: Zolang we niet weten of het de harde schijf is of de electronica in het omhulsel is het wellicht niet slim om nu de garantie uit het raam te gooien.
Bovendien zijn bijna alle NAS'en Linux georienteerd, en dus zijn bijna altijd de harde schijven als EXT2 of EXT3 geformatteerd waar Windows niets mee kan.

@K1pje + Freakout: Laat de helpdesk suggesties doen. Vermeld wel bij dat de data die er nu op staat van belang is.
Ik zou (bijv.) me kunnen voorstellen dat de helpdesk voorstelt dat je een tweede hddrive 2go aanschaft (precies dezelfde) en dan de harde schijf overbouwt naar de nieuwe. Linksom of rechtsom, ik zou de regie in handen laten van de helpdesk.

Tijs.

Dat is een persoonlijke overweging: zijn je foto's e.d. je veel waard? Zo ja: open maken en proberen wanneer je deze meer waardevol vindt dan het bedrag van de schijf.

Overigens is het misschien wel zo dat je de behuizing wel kan open maken zonder dat je de garantie schaadt. Ik heb geen idee of deze schijf een garantiezegel/sticker heeft die je niet mag verbreken?

Download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan