Port forwarden met Arcadyan ARV7519 (Experia Box)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daaswerd112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Hallo,
Ik wil graag voor minecraft een poort forwarden maar het lukt mij niet,
ik weet dat je eerst in je browser in moet typen: 192.168.2.254 dan inloggen > naar data > NAT > port mapping > nieuw > dan me ip adres en bij lan port en public port 25565 > dan op enable klikken en dan op configure. Het lijkt mij dat het dan zou moeten werken, dan zet ik mijn minecraft server aan en dan ga ik naar http://canyouseeme.org/ (port checker) ik vul 25565 in en er staat dat hij niet open is en er kunnen ook geen mensen op mijn server komen, ook ikzelf niet.
Wat heb ik fout gedaan?
Daan

Waarschijnlijk is je firewall de schuldige. Nu vermeld je niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar als het Vista of Windows 7 is en je alleen de Windows Firewall gebruikt:
Start -> Zoekopdracht starten -> geavanceerde firewall
Maak twee inkomende poort firewall regels:
1 met poort 25565 TCP als poort
1 met poort 25565 UDP als poort

Doe dan weer de canyouseeme test (zodra die minecraft server gestart is op de pc).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
sorry, ik gebruik vista en een Norman firewall. ik heb de regels gemaakt maar dat werkt niet, ik heb ook gekeken bij norman firewall en daar staat: regeleditor, daarbij kan je een programma kiezen, en dan toestaan dat programma verbinding met internet maakt en als het een serverprogramma is, dat hij poorten open houdt. Ik heb de minecraft_server.exe gekozen en toestemming gegeven, maar er staat nog steeds dat de poort dicht is.

a. Kijk na of de Windows firewall óók actief is:
Start -> Zoekopdracht starten -> firewall.cpl
Kijk na of de Windows firewall wel echt is uitgeschakeld. Indien niet, de Windows Firewall uitschakelen of in de geavanceerde instellingen van de Windows Firewall de poorten uitsluiten, zie vorige posting.
b. Het is handiger om poorten uit te sluiten ipv. een programma aan te geven. Dat heeft het voordeel dat het niet uitmaakt welk programma luistert op die poorten.
Dus in de Norman firewall ook de inkomende poorten uitsluiten waar ik het in mijn vorige posting over had.

Tijs.

Het werkt nu! Het bleek dat ik bij het port openen en bij de server instellingen de verkeerde ip had ingevuld, ik had die van zo'n site als www.watismijnip.nl maar ik moest de ipv4 zijn ofzoiets :$ toch bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan