Beste,
Ik ben voor onze vereniging een Exel sheet aan het maken maar loop op het laatste puntje vast betreft VBA code.
zelf heb ik al een stuk code gevonden en aangepast, zie code onder bericht.
Ik heb een tabblad "Blad1" en een tabblad "History", als ik mijn onderstaande code gebruik wordt er in kolom A naar het woord "Move" gezocht en word de betreffende regel verplaatst naar de eerst volgende lege regel in tabblad "History".
met enkele regels werkt dit perfect.
nu wil ik graag meerdere regels tegelijk verplaatsen waardoor en dat ze op volgorde worden overgezet naar het tabblad "History".
Voorbeeld:
Regel volgorde in tabblad "Blad1"
"test regel1
"test regel2"
"test regel3"
als ik met mijn huidige code deze drie regels verplaats is het resultaat op het tabblad "History":
"test regel3"
"test regel2"
"test regel1"
Kan iemand me verder op weg helpen om de volgorde tijdens het verplaatsen te behouden?
Alvast bedankt
Groetjes Eric
Ik ben voor onze vereniging een Exel sheet aan het maken maar loop op het laatste puntje vast betreft VBA code.
zelf heb ik al een stuk code gevonden en aangepast, zie code onder bericht.
Ik heb een tabblad "Blad1" en een tabblad "History", als ik mijn onderstaande code gebruik wordt er in kolom A naar het woord "Move" gezocht en word de betreffende regel verplaatst naar de eerst volgende lege regel in tabblad "History".
met enkele regels werkt dit perfect.
nu wil ik graag meerdere regels tegelijk verplaatsen waardoor en dat ze op volgorde worden overgezet naar het tabblad "History".
Voorbeeld:
Regel volgorde in tabblad "Blad1"
"test regel1
"test regel2"
"test regel3"
als ik met mijn huidige code deze drie regels verplaats is het resultaat op het tabblad "History":
"test regel3"
"test regel2"
"test regel1"
Kan iemand me verder op weg helpen om de volgorde tijdens het verplaatsen te behouden?
Alvast bedankt
Groetjes Eric
Code:
Sub Association_member_move_to_history()
' Macro // Blad1 --> History
With Worksheets("Blad1").Range("A7:A10000")
Do
Set A = .Find("Move", LookIn:=xlValues, searchdirection:=xlNext)
If Not A Is Nothing Then
B = A.Row
Rows(B).Copy
Worksheets("History").Select
With Worksheets("History").Range("A13:A10000")
Set Z = .Find("", LookIn:=xlValues)
If Not Z Is Nothing Then
Z = Z.Row
Worksheets("History").Range("A" & CStr(Z)).Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
End If
End With
Worksheets("Blad1").Select
Rows(B).Select
Selection.Delete
End If