• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regels verplaatsen tussen tabbladen (VBA)

Eric1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2025
Berichten
2
Beste,

Ik ben voor onze vereniging een Exel sheet aan het maken maar loop op het laatste puntje vast betreft VBA code.
zelf heb ik al een stuk code gevonden en aangepast, zie code onder bericht.
Ik heb een tabblad "Blad1" en een tabblad "History", als ik mijn onderstaande code gebruik wordt er in kolom A naar het woord "Move" gezocht en word de betreffende regel verplaatst naar de eerst volgende lege regel in tabblad "History".
met enkele regels werkt dit perfect.
nu wil ik graag meerdere regels tegelijk verplaatsen waardoor en dat ze op volgorde worden overgezet naar het tabblad "History".

Voorbeeld:

Regel volgorde in tabblad "Blad1"
"test regel1
"test regel2"
"test regel3"

als ik met mijn huidige code deze drie regels verplaats is het resultaat op het tabblad "History":
"test regel3"
"test regel2"
"test regel1"

Kan iemand me verder op weg helpen om de volgorde tijdens het verplaatsen te behouden?

Alvast bedankt
Groetjes Eric

Code:
Sub Association_member_move_to_history()
' Macro // Blad1 --> History
With Worksheets("Blad1").Range("A7:A10000")
Do
Set A = .Find("Move", LookIn:=xlValues, searchdirection:=xlNext)
If Not A Is Nothing Then
    B = A.Row
    Rows(B).Copy
    Worksheets("History").Select
        With Worksheets("History").Range("A13:A10000")
        Set Z = .Find("", LookIn:=xlValues)
        If Not Z Is Nothing Then
            Z = Z.Row
            Worksheets("History").Range("A" & CStr(Z)).Select
            ActiveSheet.Paste
            Application.CutCopyMode = False
        End If
        End With
    Worksheets("Blad1").Select
    Rows(B).Select
    Selection.Delete
End If
Loop Until A Is Nothing
End With

End Sub
 
Plaats even een voorbeeldbestandje (zonder privacy gevoelige info)
Dan kunnen de helpers jou gericht helpen.
 
Je wil Excel gebruiken als een soort kleine database voor je vereniging.
Een database bestaat uit records (regels) en eigenschappen (kolommen).
In een database verwijder je geen record en ook verplaats je ze niet.
In een database geef je een record een eigenschap of die nog aktueel is of niet.
Vervolgens gebruik je een filter om met de aktuele of niet-aktuele records te werken.

Je hebt daarom geen VBA-code nodig om je database te wijzigen.
 
Voorbeeld met wat mogelijk is, wel met een klein stukje VBA.
VBA is niet direct noodzakelijk maar maakt het misschien wat gebruiksvriendelijker.
 

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan