Router herkent externe harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehuijts

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik heb een 3-tal pc's en 2 laptops gekoppeld aan een netwerk via mijn router (Netgear WNDR3700). Er zit op deze router een functie om mijn externe harde schijf (LaCie 1 Tb) aan te sluiten op de router, zodat ik 'm kan benaderen via al mijn pc's/laptops.
Echter als ik mijn harde schijf aansluit op de router (via usb), wordt deze niet herkend door de router. Als ik de harde schijf rechtstreeks aansluit op mijn laptop of pc wordt deze wel herkend.

Kan iemand mij helpen met het aansluiten van deze schijf?
Alvast hartelijk dank!!

Het zou kunnen dat de harddisk niet compatible is met de router.
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/11280/kw/WNDR3700

In de handleiding op pag- 7-4 kan ik zien dat hij in de instellingen van de router terug te vinden moet zijn als hij goed wordt herkend.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe je getest hebt. Wordt hij niet herkend in de router instellingen of via Windows verkenner.

Ik zou eerst even bij de instellingen van de router gaan kijken of daar mogelijk iets terug te vinden is qua instelling of sharenaam die niet goed gaat.

ftp://downloads.netgear.com/files/WNDR3700_UM_16OCT2009.pdf

Tevens zou je kunnen kijken of er een nieuwe firmware voor je router beschikbaar is. Een update lost vaak bepaalde problemen op en voegt nieuwe opties en verbeteringen door.

Hoe je dit moet doen staat ook in de handleiding. Let wel op als je dit gaat doen dat je dit niet draadloos gaat doen maar met een netwerkkabel tussen je pc en router. Anders bestaat de kans dat als de verbinding wegvalt je de router kunt weggooien.

Bekijk bijlage Voor het USB-station goedgekeurde apparaten2.pdfBekijk bijlage USB-opslag (Basisinstellingen).pdfBeste Mikeo,

Dank voor je reactie. De HD wordt niet herkend in de instellingen van de router (zie bijlage 1).
Bij de goedgekeurde apparaten wordt de HD wel herkend... (zie bijlage 2).
Daarbij kan ik de firmware niet updaten. Hij geef dan aan dat er geen verbinding is met internet, terwijl ik wel gewoon op internet kan via mijn op de router aangesloten laptop en andere pc's.

Alvast bedankt voor je reactie.

Er gaan nu de 2 dingen niet echt lekker met de router. Vreemd is inderdaad dat hij zegt geen internetverbinding te hebben terwijl deze wel bestaat.

Ik denk dat je beter even het volgende kunt proberen. Mogelijk is het configuratiebestand van de router niet helemaal goed meer. Een reset wil wel eens helpen.

Koppel de harddisk los van de router.
Log in op de router
Reset de router naar de fabrieksinstellingen (Pag 4-11)
Let op, alle instellingen die je hebt gemaakt gaan verloren. Noteer dus eventueele gemaakte instellingen eerst.

Na het resetten log je weer in op de router. De inlogegevens zijn nu ook weer standaard.
Inlognaam: admin wachtwoord: password

Log hiermee in en stel de router weer in zoals nodig is.
Als alles klaar is probeer dan eerst even of de Firmware Update nu wel gaat werken.

Sluit daarna de harddisk aan.

Beste Mikeo,

Ik heb vanmiddag ruim 1,5 uur aan de telefoon gezeten met een technisch medewerker van Netgear. Hij heeft zelfs mijn laptop en later ook mijn bekabelde pc overgenomen. Lang zoeken en proberen, maar uiteindelijk lukte het om er de nieuwe firmware op te zetten, daarna lukte het ook om de LaCie te herkennen en lukte het deze meneer zelfs om mijn telefoon te laten verbinden met de router. Kortom al mijn problemen heeft hij opgelost! Een compliment aan deze technisch medewerker en zijn doorzettingsvermogen! Dit vond ik een prima service van Netgear!

Mikeo bedankt voor het meedenken! Het probleem zat 'm blijkbaar in de firmware.

Mooi dat het is opgelost.
Firmware was mijn gevoel dus ook maar ja als dat niet lukt dan moet je dus andere dingen proberen. Gelukkig had Netgear er zelf ook moeite mee dan hoe je niet je zelf iets te verwijten :D

Mag ik de naam van deze medewerker?
Ik heb het zelfde probleem met de router, na lang zoeken eindelijk een router die qua snelheid gewoon doet wat hij moet doen maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn externe HD aan de praat als NAS.
Volgens Netgear moet mijn Verbatim 1TB gewoon herkend worden en werken maar helaas....

grtjs jjw

Mag ik de naam van deze medewerker?
Ik heb het zelfde probleem met de router, na lang zoeken eindelijk een router die qua snelheid gewoon doet wat hij moet doen maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn externe HD aan de praat als NAS.
Volgens Netgear moet mijn Verbatim 1TB gewoon herkend worden en werken maar helaas....

grtjs jjw

Heb je de oplossing ook geprobeerd. De firmware bijwerken. Mogelijk dat dit wel lukt op de router en hoef je niet eens te bellen. Door de update werkte de harddisk ineens. Dus met een simpele handeling kun je dit oplossen. Alleen als het niet lukt om dit bij te werken kun je even bellen met ze. Ik zou ze gewoon bellen. Vaak is het toch lastig om een betreffend persoon te spreken van een helpdesk en de andere medewerkers zouden dit ook moeten kunnen. Geef ze eerst het voordeel van de twijfel.

@Mikeo

Die voordeel van de twijfel heb ik ze natuurlijk al gegeven, de router is up tot date, de nieuwste firmware is aanwezig.
Ik zal het zo nog 1x proberen, misschien dat hij nu ineens wel de HD herkent.

Ik heb ze ook aan de telefoon gehad, het was aan zich een heel vriendelijk gesprek maar helaas kon hij mij er toch niet mee helpen. Het systeem over nemen laat ik niet toe, er draait een prijzige Mac machine met een boel aan prive en werk gegevens. Maar ook zonder overnamen van de machine zouden we er uit moeten komen.
Het maakt niet zo veel uit, via de Mac staan er nu 2 NAS HD's te draaien maar het had mooier geweest als het rechtstreeks op de router kon. Ik zat je verhaal te lezen en dacht misschien weet je de naam nog van deze medewerker.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan