Scherm Acer laptop blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubh

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Hallo,

Ik heb mijn Acer Aspire 7520, oorspronkelijk met Windows-Vista-32bit, ge-upgrade naar de oficiële Windows-8-32bit. Diverse apparaten niet oké, ik neem aan t.g.v. verkeerde drivers. Vooraf de opstart-partitie met Vista van de harde schijf gehaald; die drivers heb ik geïnstalleerd middels "zoek en installeer drivers".

Omdat niet alles lekker werkte wilde ik de drivers voor Windows-7-32bit installeren, te beginnnen met NVIDIA Stuurprogramma voor chipset (MCP67) v.13.13. Voor de zekerheid eerst een herstelpunt aangemaakt.
Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan, want na enige tijd is het scherm op zwart gegaan. Laptop daarna geforceerd (startknop) uitgeschakeld. Weer opstarten lijkt prima te lukken (lampjes, Windows opgestart geluid), maar het scherm blijft zwart. Alle mogelijke Fn-xx geprobeerd en eveneens een tweede scherm aangesloten; ook zwart.

N.a.v. een tip op internet heb ik tijdens het opstarten in de boot op F8 "getrommeld". Plotsklaps verscheen er beeld met de tegels van Windows-8 (!?). Terug gegaan naar eerder herstelpunt, maar helaas; daarna nooit meer beeld gezien. Is er iets kapot? Is de BIOS 'overleden'?

Gaarne advies.

Ik zou eerst maar eens proberen gewoon windows 7 te installeren. Wel eerst win8 volledig weg halen.
Win 8 heeft nog heel wat tekortkomingen en ik raad het iedereen ten zeerste af tenzij u een nieuwe tablet met win8 koopt natuurlijk.
Ik heb inmiddels al 3 PC's moeten herstellen van mensen die "even"dachten te upgraden naar win8

Hoi,

Heb je al eens geprobeerd een extern scherm aan te sluiten?

PS ben het met srpchulp eens niet te gauw overgaan op win 8 meeste merken zijn nog niet zo ver helaas:confused:

Laatst bewerkt:
Ik wil best terug (naar Vista), maar mijn scherm doet niets meer. En de CD-speler doet ook al een tijdje niets meer. Ik hedus weinig mogeljkheden en weggooien kan altijd nog.

Kortom: eerst moet mijn scherm weer tekenen van leven geven en dan verder kijken. Kan ik de BIOS m.b.v. een USB-stick opnieuw flashen? Of wat anders kan ik proberen. Wie helpt?

Heeft u de bios dan geupdate? Zo niet, dan hoeft u ook niet de BIOS te flashen.
Overigens staat in de handleiding van uw laptop hoe dat moet, de BIOS flashen. Dat is per fabrikant en type weer anders.

Heeft u al de suggestie van Modag opgevolgd (een extern scherm aansluiten). Als dat het wel doet, dan is het het standaard scherm, of de kabel die van het scherm naar het moederbord loopt (dat laatste is het meest waarschijnlijk bij oude laptops). Doet een extern scherm ook niets, dan zou het de videokaart kunnen zijn en daar die meestal ingebakken zitten in het moederbord bij een laptop vrees ik dat uw laptop e.o.l is.

Hallo srpchulp,

beetje laat ....... ja, heb ik geprobeerd. En de 'wederopstanding' na F8-trommel was slechts die ene keer. Conclusie: video-kaart/chip overleden, dus dure grap.
Nogmaals: ik zie helemaal niets, dus kan daardoor niets meer proberen.

Heb inmiddels een HP Pavilion g6 met Intel i3-2350 CPU gekocht en draaiend. Bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan