System 32 toestemming drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
CCleaner goed verwijderen en opnieuw installeren?
Je moet niet gaan rommelen aan rechten op systeemmappen.

Heb ik gedaan, maar helpt ook niet, bijkomend probleem is dat AVG ook steeds crashed en ook die heb ik opnieuw geinstalleerd na een uninstall.

Als ik machtigingen probeer te wijzigen, dan komt er een melding dat ik niet de juiste toestemming heb.
Wel is het gelukt om er een andere virusscanner te intalleren.

De eerste links die je beschrijft zijn niet voor het aanpassen van de rechten in System32, maar voor het delen van een map. Beide zijn zeker niet aan te raden.

Het lijkt dat deze DLL nogal wat functies in Windows regelt. Goede mogelijkheid dat dit een verklaring is waarom een aantal programma's niet meer werken.

Probeer op een opdrachtregel -> SFC /SCANNOW
Volgens het internet lost dit het probleem op.

Ben wel nieuwsgierig waarom deze DLL opeens verdwijnt, maar dat is een zorg voor later.

De eerste links die je beschrijft zijn niet voor het aanpassen van de rechten in System32, maar voor het delen van een map. Beide zijn zeker niet aan te raden.

Het lijkt dat deze DLL nogal wat functies in Windows regelt. Goede mogelijkheid dat dit een verklaring is waarom een aantal programma's niet meer werken.

Probeer op een opdrachtregel -> SFC /SCANNOW
Volgens het internet lost dit het probleem op.

Ben wel nieuwsgierig waarom deze DLL opeens verdwijnt, maar dat is een zorg voor later.
SFC had ik al gedaan, maar leverde ook niks op.
Het rare is dat advapi32.dll gewoon in system 32 staat, maar toch kan Ccleaner die ineens niet meer vinden.

Mogelijk iets met de anti-virus. Die ziet dit misschien als verdacht en blokkeert de toegang.

Denk eens aan een herstelpunt van Systeemherstel te gebruiken. Het is wel tijd consumerend. Het register wordt daarmee ook terug gezet.

Voor een controle op Malware en ongewenste, op de achtergrond draaiende, processen raad ik aan om een lijst hiervan op te stellen met AutoRuns van Sysinternal. Zoek onbekende namen met Google in de forums van de zoekresultaten. Regels met rode of paarse programma's zijn die van onbekende uitgever of zonder certificaat. Het aantal op kunnen startende processen beperken, kan ook goed zijn om fouten te voorkomen.

Schijfcontrole biedt uitsluitsel over mogelijk fouten in het bestandsysteem.

In zo'n situatie restore ik een laatste versie van de system backup, dan zijn de problemen in een klap weg.
Maar dan moet u natuurlijk wel een recente systembackup hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan