Telefoonblokkering opheffen Samsung M150

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phalissa

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Ik ben onlangs mijn oude Samsung M150 tegengekomen en bij het opstarten van de telefoon bleek er een telefoonblokkering op te zitten. Ik zou de telefoon graag willen gebruiken als reserve.
Ik ben het wachtwoord vergeten en kan daarom niet meer op de telefoon. Het gaat dus niet om de pincode van de simkaart maar om de telefoonblokkering op de telefoon zelf.
Ik heb al meerdere fora bezocht en deze geven allemaal dezelfde code voor opheffing van de telefoonblokkering namelijk *2767*3855#.
Ik zit alleen met het probleem dat ik geen * of # kan intoetsen. De telefoon pakt alleen cijfers. Hoe krijg ik nu met een bepaalde code mijn telefoon weer goed?
Alvast dank.

http://forum.gsmhosting.com/vbb/f198/sgh-m150-unlocked-seconds-via-code-748105/

Hier komt uit:
Hieronder staan de unlockcodes:
Unlock code is: 11856640 (NCK)
GID-lock code is:05431320 (SPCK)

De instructie om uw toestel simlockvrij te maken is als volgt:

Met simkaart van een andere telecomaanbieder in het toestel:
1. Zet de M150 aan.
2. Toets de PIN-code in als hierom gevraagd wordt.
3. De M150 zal vragen om de netwerkblokkingscode. Toets dan de NCK-code in en bevestig druk op OK. Let op! Terwijl u de NCK-code intoetst verschijnt deze als streepjes op uw beeldscherm.
4. Soms vraagt de M150 vervolgens om de SP blokkeringscode of serviceprovider blokkeringscode. Toets dan de SPCK-code in en druk op OK. Als het toestel niet om de SP blokkeringscode vraagt, is het al simlockvrij gemaakt met de NCK-code.

De simlock is verwijderd.

Zonder simkaart in het toestel:
1. Zet de M150 aan.
2. Toets in: #7465625*638*NCK-code# U ziet de melding: Netwerkblokkering uit. Let op! Terwijl u de NCK-code intoetst verschijnt deze als streepjes op uw beeldscherm.
3. Toets in: #7465625*77*SPCK code# U ziet de melding: SP blokkering uit of nog niet ingeschakeld.

Uw toestel is nu simlockvrij.

Helaas werkt deze oplossing niet. Ik had deze codes al gezien maar toestel geeft aan "wachtwoord onjuist" er wordt dus niets gereset.

Probeer eens bij je provider te vragen, dus die origineel bij het toestel zat. Deze zijn verplicht na een jaar je een unlockcode te geven bij wet.

EDIT: je zit dan ook niet met code's die je imei resetten o.i.d.

Hij bedoelt een toestel wachtwoord geen unlockcode van de provider denk ik.....

Bij mij was het zo dat als je eenmaal de simlockcode hebt ingevoerd dat het toestel ook niet meer vraagt om het toestelwachtwoord..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan