Opgelost Telefoonkoppeling met Windows en Android lukt niet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
heb Win 11 en recente android telefoon. De App telefoonkoppeling op beide apparaten
maar bij het koppelen vraagt hij om een code van pc scherm, bestaande uit letters en cijfers.
op telefoon kan ik in App van cijfers niet overschakelen op letters. heb alleen een schermkeyboard met cijfers.
QR code lukt ook niet. Wifi zou niet aanstaan, terwijl ik verbonden ben daarmee. Wat nu? verder gaan met kabel?

Kan iemand mij zeggen of het ook mogelijk is om de telefoon via de pc over te nemen in plaats van telkens op de telefoon toestemming te moeten geven ?

Hoi Karine long time ago. Probeer dit.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Succes weer.

Hoi manamana, nog steeds een helpende hand zie ik.
De koppeling en apps werken perfect maar ik blijf tegen het probleem aanlopen telkens ik telefoonkoppeling op mijn pc open ik mijn gsm moet gaan halen om hier toestemming op te geven.
Schermafbeelding 2024-08-16 221038.jpg

Probeer dit eens.
  1. Tik op de app en dan Machtigingen en kies vervolgens de toestemmingen om in te schakelen.

Probeer dit eens.
  1. Tik op de app en dan Machtigingen en kies vervolgens de toestemmingen om in te schakelen.
Staat allemaal aangevinkt.
Misschien is het wel normaal dat je telkens toestemming op je gsm moet geven ?

Ja, het is mogelijk om je telefoon (Android) te gebruiken via Windows zonder je telefoon aan te raken.
Adb op Android inschakelen en op Windows Adb installeren.

Android >Instellingen >Info telefoon >Softwaregegevens >op Buildnummer 7x drukken tot Ontwikkelaarsopties wordt ontgrendeld.
Android >Instellingen >Ontwikkelaarsopties >ADB/USB-foutopsporing >Aan.

Windows >https://developer.android.com/tools/releases/platform-tools >Download SDK Platform-Tools for Windows >Accepteren >Download.

Windows > kopieer hele map Platform-Tools naar Lokale disk (C).
Windows >Opdrachtprompt >cd C:\ >dir >cd \platform-tools >dir >adb version >Enter.

Windows >Opdrachtprompt >adb >adb kill-server > adb devices >

Windows en Android verbinden met een kabel > er verschijnt een popup.

>adb devices >letter: (Android lokale disk nr invullen)>cd scrcpy >dir >adb devices >adb tcpip 9999 >Enter > (Android uitgeschakeld) >
adb connect 192.168.1. :9999 ( beiden apparaten moeten op zelfde netwerk )>ENTER >scrcpy.exe >ENTER

Waarom hebben ze het niet standaard gemaakt ?
Moet het echt zo ingewikkeld?

Intussen geprobeerd maar lijkt niet te werken.
Windows >Opdrachtprompt >adb >adb kill-server > adb devices >
Hier krijg ik de melding :
cannot connect to daemon at tcp:5037: cannot connect to 127.0.0.1:5037: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. (10061)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan