Tmobile glasvezel Zyxel T-54 modem - REPEATER mogelijkheden

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Beste helpers,

Ik heb een glasvezel verbinding van T mobile met daarbij het door hun geleverde Zyxel T-54 modem (ook wel dx5401 in de niet Tmobile wereld)

Met de verbouwing heb ik een paar extra internet kabels getrokken om op zolder en achterkamer een LAN kabel te kunnen leggen en aan te sluiten op een repeater.

Aangezien ik niet deze dingen van Tmobile wil huren maar gewoon wil kopen ben ik opzoek naar apparatuur wat ik bekabeld kan aansluiten en mijn mesh netwerk goed ondersteunt.

Wie kan mij helpen met wat advies?

Kun je van je huidige mesh netwerk exact uitleggen hoe het er nu uitziet?

Mijn woordkeuze was misschien niet juist. Ik heb nu geen mesh netwerk.
Wat ik bedoelde te zeggen; ik wil graag dat de componenten goed met elkaar kunnen communiceren. In mijn vorige huis had ik een fritz box router met fritz repeaters; werkte super goed.

3 verdiepingen. Begaande grond, 1e verdieping en 2e verdieping/zolder.
Ong 20 tot 25 meter naar achteraan de tuin

Ok.
Het lijkt me erg praktisch om op het T-Mobile forum te kijken, daar had ik no-time jouw modem/router gevonden en wat er aan mesh ondersteuning is.
https://community.t-mobile.nl/algemeen-538/zyxel-t-54-hoe-werkt-het-341950

De extra functies

Mesh ondersteuning
Het modem ondersteunt 'Easy Mesh'. Dit is een standaard waarmee apparaten samen één netwerk vormen en zo de wifi-dekking verbeteren & uitbreiden. Wil je een mesh-netwerk aanleggen, dan kan dit met Wifi Plus. Het modem werkt ook samen met andere easy mesh gecertificeerde apparatuur. Heb je eigen apparatuur, dan kun je bij de leverancier terecht voor ondersteuning bij de werking.
Ik weet niet exact welke merken/types mesh spullen Easy Meash ondersteunen. Kijk eens en vraag verder op dat T-M-forum wie er ervaring mee heeft. Moet nu zo weg, dat lukt niet meer om verder te kijken, wat je zelf ook kunt.....

Heb zelf ook T-Mobile nog geen glasvezel, komt wrs begin volgend jaar.
Het is (was?) altijd zo dat T-Mobile geen bridge mode aanbiedt om zelf een router met mesh zoals Asus aanbiedt te gebruiken en dan daar een mesh netwerk mee op te zetten.
Andere optie: Twee router achter elkaar is niet altijd handig.

Laatst bewerkt:
kun je naar elk punt waar je een accespoint wilt plaatsen een kabel vanuit de router leggen.
dus begane grond-1e en 2e verdieping.

kun je naar elk punt waar je een accespoint wilt plaatsen een kabel vanuit de router leggen.
dus begane grond-1e en 2e verdieping.

Ja, wij hebben wat renovatie gedaan in huis waardoor ik deze voorbereidings buizen heb gelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan