geertd
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 nov 2008
Hallo allemaal,
Ik heb zelf een programma gemaakt wat ik wil gaan verkopen. Ik wil ook een USB-versie uitgeven en dan ook echt USB-sticks verkopen met het programma erop.
Nu zoek ik een manier om te zorgen dat mijn programma niet van de USB stick op de computer gekopiëerd kan worden. En ook niet van de USB-stick naar een andere USB-stick.
Ik had zelf al twee oplossingen bedacht, maar die zijn lang niet waterdicht:
Kent iemand een product waarmee ik deze beveiliging toch mogelijk kan maken?
Of weet er iemand nog een andere manier om mijn programma nog beter te beveiligen?
Alvast bedankt,
Geert
Ik heb zelf een programma gemaakt wat ik wil gaan verkopen. Ik wil ook een USB-versie uitgeven en dan ook echt USB-sticks verkopen met het programma erop.
Nu zoek ik een manier om te zorgen dat mijn programma niet van de USB stick op de computer gekopiëerd kan worden. En ook niet van de USB-stick naar een andere USB-stick.
Ik had zelf al twee oplossingen bedacht, maar die zijn lang niet waterdicht:
- Ik laat mijn programma controleren vanaf welke schijf hij gestart is. Als dit schijf C:/ is weigert het programma.
- Ik zet een verborgen bestand op de stick en laat mijn programma controleren of het bestand gevonden kan worden. Als je het programma op een andere USB-stick zet, worden verborgen bestanden niet automatisch mee-gekopiëerd. (Dit werkt niet wanneer je verborgen items zichtbaar hebt gemaakt)
Kent iemand een product waarmee ik deze beveiliging toch mogelijk kan maken?
Of weet er iemand nog een andere manier om mijn programma nog beter te beveiligen?
Alvast bedankt,
Geert