USB-stick beveiligen tegen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb zelf een programma gemaakt wat ik wil gaan verkopen. Ik wil ook een USB-versie uitgeven en dan ook echt USB-sticks verkopen met het programma erop.
Nu zoek ik een manier om te zorgen dat mijn programma niet van de USB stick op de computer gekopiëerd kan worden. En ook niet van de USB-stick naar een andere USB-stick.

Ik had zelf al twee oplossingen bedacht, maar die zijn lang niet waterdicht:
  • Ik laat mijn programma controleren vanaf welke schijf hij gestart is. Als dit schijf C:/ is weigert het programma.
  • Ik zet een verborgen bestand op de stick en laat mijn programma controleren of het bestand gevonden kan worden. Als je het programma op een andere USB-stick zet, worden verborgen bestanden niet automatisch mee-gekopiëerd. (Dit werkt niet wanneer je verborgen items zichtbaar hebt gemaakt)

Kent iemand een product waarmee ik deze beveiliging toch mogelijk kan maken?
Of weet er iemand nog een andere manier om mijn programma nog beter te beveiligen?

Alvast bedankt,

Geert

Je kunt je programma laten kijken naar het Vendor ID en Device ID van de USB stick. Daarmee kun je al voorkomen dat de software draait vanaf een ander merk/model dan welke jij levert.

Verder kun je nog een activatie via internet uitvoeren.

Via leesbeveiliging kun je niet zoveel doen, want om de software te draaien moet je deze lezen. En als je hem kunt lezen kun je hem kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan