Versterker platenspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Lange Pier: Ik lees wel dat je dat in post #11 aan geeft, maar heb je dat uit de spec van die speler?
Vind ik ook wel een logische zaak want de MC zitten in een duidelijk hogere prijsklasse.
Zoals ik eerder aan gaf, zou het dan om een defect kunnen gaan.
Hoe het ook zij, met een vv lijkt mij e.e.a. op te lossen. Al is dat wel een gedoe.

Laatst bewerkt:
Tja, maar idd, het staat in de manual dat het een mm is.

Over die test of een ander apparaat op de phone ingang wel een goed signaal geeft krijg ik geen duidelijk antwoord, ben er klaar mee.
Waarom is toch altijd zo moelijk om op een normale vraag een begrijpelijk antwoord te geven, pfff.

Als ik de stekkers (tulip)', van de phone ,in de tuner stop heb ik ook geluid.

En als dat net zo veel is, geeft dat aan dat de uitgang van je platenspeler gewoon te weinig output geeft, want de andere ingangen zullen wel ergens in de buurt van de 100 mV zitten.

Veng,moet er nu een voor versterker tussen ?
Zo ja,wat zijn daar ongeveer de kosten van,of is
het zinvoller een andere platen speler aan te schaffen ?

Lange pier,sinds mijn eerste vraag hier ,zit je mij maar af te katten ?

Een andere platenspeler zal weinig nut hebben, want de volgende zal waarschijnlijk geen beter resultaat geven. Al die elementjes geven immers vergelijkbare spanningen af.
Zie hier wat een voorversterker kan kosten: https://www.google.nl/#q=voorversterker+platenspeler+prijs&tbm=shop (let op of er een voeding bij zit
Maar houdt me ten goede. Als je elementje defect is heeft het wél zin een ander elementje aan te schaffen. Dan heb je geen extra los kastje nodig.
Ik zou echter pas iets anders aanschaffen als je 100% zeker bent dat daar de oplossing ligt. Ik kan vanaf hier niet voor jou beslissen wat de beste keuze is.
Het beste zou zijn als je ergens een platenspeler kunt lenen en die op jouw installatie proberen, dan wel je platenspeler mee nemen naar een kennis die ook een speler heeft en kijken of je spelen het daar wel goed doet.
Kijk ook nog even naar #13 en #14. Hierin laat je al zien dat je versterker in orde is.

Lange pier,sinds mijn eerste vraag hier ,zit je mij maar af te katten ?

Kat je niet af hoor, maar ik vraag drie keer hetzelfde waar je gewoon geen antwoord op geeft en dat is frustie.
Wil best helpen want zo begon ik ook maar tis net of ik tegen een tafel ***.

Nu gaat het weer over de platenspeler terwijl die het gewoon doet, en om de phone ingang te testen, daar gingen die vragen over.

Je plugt een tuner, DVD speler o.i.d in de phone ingang met de volumeknop op 0, zet alles aan en draai de volumeknop voorzichtig omhoog, krijg je dan geluid, zo test je de phone ingang.
Mocht die niet werken dan heb je een reparateur, een MM voorversterker of een andere versterker nodig, een MM voorversterker heeft ook een riaa correctie.

@Veng, als de TS de platenspeler op de aux of tuner ingang aansluit en hij selecteert die ingang dan werkt de platenspeler als ik het goed heb begrepen.

als de platen speler speel via de aux knop voorzijde versterker,
moet ik deze behoorlijk opendraaien om er geluid uit te krijgen.
laat ik de versterker volume knop op de zelfde sterkte staan,
en zet hem aan de voorzijde op tuner...........wat een herrie
Voor mij is je situatie nog steeds niet 100% duidelijk:
Wat ik hier denk te lezen is dat je platenspeler op de tuneringang is aangesloten en dat je eerst de aux ingang hebt geprobeerd. Dat beetje geluid dat je dan krijgt is overspraak. In principe wil je dat niet.
Vervolgens kies je tunerstand en krijg je wel voldoende geluid. Als dat waar is zeg ik: Als de tunerstand wel genoeg geluid geeft maar de phono ingang niet is daar blijkbaar toch iets aan de hand. Ik kan me niet voorstellen dat de tuneringang zoveel gevoeliger is dan de phonoingang.
Maar als je via de tuner ingang afspeelt behoor je veel hoog en weinig laag te horen. Dit omdat de RIAA correctie niet is uitgevoerd. Of heb je wél een voorversterker in je platenspeler, want dan zit ik volledig op een verkeerd spoor. Als je een ingang hebt waar je tevreden mee bent is alles ook goed natuurlijk. Of die nu phone of tuner heet.

Veng,de tulip stekkers van de pick-up aan de achterzijde in de phone ingang.
Voorzijde aux stand.
Nagenoeg geen geluid ,en wat er aan geluid is is hoog.
De tuner werkt uitstekend.

Veng,de tulip stekkers van de pick-up aan de achterzijde in de phone ingang.
Voorzijde aux stand.
Nagenoeg geen geluid ,en wat er aan geluid is is hoog.
De tuner werkt uitstekend.

Als je aan de achterzijde de phone ingang gebruikt, als die al aanwezig is, dien je dat ook te selecteren aan de voorzijde als die optie er is.
Op deze manier kan het natuurlijk niet werken, vermoed dat je überhaupt geen phone ingang achterin hebt.

http://www.bax-shop.nl/phono-voorve...orversterker?gclid=CNzQw5qd28cCFRQTGwodUmADUg

Sjesus. Het kwartje valt bij mij:D
Blijkbaar ligt hier echt een bedieningsdenkfout bij jou: Het is logisch dat je geen ander geluid krijgt in de stand "auxillary", dan wat overspraak. En omdat het om capacitieve koppelingen gaat, inderdaad alleen maar hoog. In het ideale geval zou je zelfs niets mogen horen in die stand. Die "aux" knop is de knop om de overeenkomstige "aux" ingang te kiezen.
Jij mag/moet alleen de "phono" knop indrukken. Pas dan krijg je je platenspeler die je op de overeenkomstige "phono" ingang moet aansluiten.
Voor elke ingang dus een aparte knop. "Auxillary" betekent niets anders dan "extra ingang waar je zelf van mag bepalen wat je er op aansluit". Vandaar dat die geen andere naam krijgt. Daarop kun je bv. je DVD of welk ander apparaat dan ook aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan