[VRAAG] Laptop snelheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter knN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

knN

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hallo allemaal,

Heb een vraag of de onderstaande hardware wel goed is om de volgende games ''GEWOON GOED'' (ook goed mrmusic?) te kunnen draaien sinds ik geen verstand heb van Ati kaarten al die 4559 4500 dingen bla bla bla :P

Volgende games met gemak ZONDER lag te kunnen spelen:

- Call of Duty 4
- World of Warcraft
- C&C 3
- Crysis
- Far Cry 2
- Call of Duty Modern Warfare 2

Specificaties laptop:

Graphics ATI Mobility Radeon HD4650
Graphics memory 1024 MB DDR dedicated
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450
Processor details 2,13 GHz, 3 MB L2 cache, 1066 MHz FSB
Memory 4 GB,(2 x 2GB) , (max. 8 GB), 2 socket, 0 free (3) (4)
Memory speed DDR2 RAM 800 MHz

Dankuwel :)

Mvg,
knN

Laatst bewerkt:
Laptops zijn nooit goed genoeg om de nieuwe games PERFECT op te kunnen draaien, misschien in de prijsklasse boven de 1500 euro redelijk goed

Laptops zijn nooit goed genoeg om de nieuwe games PERFECT op te kunnen draaien, misschien in de prijsklasse boven de 1500 euro redelijk goed

Tuurlijk zijn er laptops die games goed draaien en echt niet alleen voor prijs boven 1500 euro :/ je hebt voor 700 / 800 eu mooie laptops met een GT 240 erin maarja die waren op dusja moet wel wat hebben dat er op lijkt en dacht dus aan deze met die Ati kaart erin en die GT 240 draait cod4 op 125FPS, wow in dalaran (drukste stad van spel) 20FPS op hoog dusja die zijn er wel hoor ;)

Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn er laptops die games goed draaien en echt niet alleen voor prijs boven 1500 euro :/ je hebt voor 700 / 800 eu mooie laptops met een GT 240 erin maarja die waren op dusja moet wel wat hebben dat er op lijkt en dacht dus aan deze met die Ati kaart erin en die GT 240 draait cod4 op 125FPS, wow in dalaran (drukste stad van spel) 20FPS op hoog dusja die zijn er wel hoor ;)

Als je het zelf beter denkt te weten, waarom vraag je dan hier om advies???

Voor het bedrag wat jij noemt koop je geen laptop die de nieuwe games PERFECT draait, zo eenvoudig is het

Weet je wat:

Ga gewoon op je eigen advies af en beslis zelf welke game-laptop je je denk te kopen voor dat geld...

Met andere woorden kan ik die HD 4650 vergelijken met een GT 240 M videokaart

knN

We gaan hier respectvol met mekaar om. Als je het ergens niet mee eens bent dan laat je dat op een normale manier weten, maar niet op deze manier.
Mocht je het hier niet mee eens zijn dan kun je dat laten weten via de email naar mij toe.
Offtopic reacties worden hierna verwijderd mocht dat nog voorkomen.

knN

We gaan hier respectvol met mekaar om. Als je het ergens niet mee eens bent dan laat je dat op een normale manier weten, maar niet op deze manier.
Mocht je het hier niet mee eens zijn dan kun je dat laten weten via de email naar mij toe.
Offtopic reacties worden hierna verwijderd mocht dat nog voorkomen.

Mijn excuses daarvoor maar het komt nogal aanvallend over, en alsof ik totaal geen verstand van laptops heb.

Hiervoor mijn excuses ;)

On-topic:

Is deze kaart:

Graphics ATI Mobility Radeon HD4650
Graphics memory 1024 MB DDR dedicated

Gelijk aan een Nvidia Gforce GT 240M (1GB) ?

De nieuwe Nvidia GeForce GT 240M. Deze chip wordt gebakken op het nieuwe 40nm procede. De GT 240M moet de populaire GeForce GT 130M, ook bekend als 9650M GT, aflossen. De chip krijgt maximaal 1GB aan DDR2 of DDR3 videogeheugen mee. Dit geheugen wordt middels een 128-bits brede bus aangesproken op zo'n 800MHz. De grafische core zelf loopt op 550MHz terwijl de shaders op 1210MHz geklokt zijn. De chip kent in totaal 48 DirectX 10.1 shaders en heeft daarmee 16 shaders meer dan zijn voorganger. Gezien de specificaties verwachten we een score van om en nabij de 6500 3Dmark06-punten. Daarmee valt de chip tussen de HD 4650 en HD 4670 van concurrent ATI. Één voordeel heeft deze chip wel, het verbruik is maximaal 23W. Daarmee is de chip een stuk zuiniger dan de ATI Mobility Radeon-chips die maximaal 35W verstoken.

Bron: http://notebookspot.nl/nieuws/54/1/geforce-gt-240m-duikt-op-in-aspire-5739g.html

De nieuwe Nvidia GeForce GT 240M. Deze chip wordt gebakken op het nieuwe 40nm procede. De GT 240M moet de populaire GeForce GT 130M, ook bekend als 9650M GT, aflossen. De chip krijgt maximaal 1GB aan DDR2 of DDR3 videogeheugen mee. Dit geheugen wordt middels een 128-bits brede bus aangesproken op zo'n 800MHz. De grafische core zelf loopt op 550MHz terwijl de shaders op 1210MHz geklokt zijn. De chip kent in totaal 48 DirectX 10.1 shaders en heeft daarmee 16 shaders meer dan zijn voorganger. Gezien de specificaties verwachten we een score van om en nabij de 6500 3Dmark06-punten. Daarmee valt de chip tussen de HD 4650 en HD 4670 van concurrent ATI. Één voordeel heeft deze chip wel, het verbruik is maximaal 23W. Daarmee is de chip een stuk zuiniger dan de ATI Mobility Radeon-chips die maximaal 35W verstoken.

Bron: http://notebookspot.nl/nieuws/54/1/geforce-gt-240m-duikt-op-in-aspire-5739g.html

Hmm, net ertussen in dus. Naja ik zal ff kijken wat er beter is :) en die acer ziet er leuk uit. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan