wachtwoord wifi repeater??

Status
Niet open voor verdere reacties.

keetje49

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Hallo
Ik heb een wifi repeater GEMBIRD WNP-RP-002 gekocht.
repeater.PNG

Ik krijg een melding (zie bijlage) waarin om de gebr.naam en het wachtwoord wordt gevraagd.
Kan iemand mij a.u.b. verder helpen?

Dank je

Ik ben nu zo ver dat ik de gebr.naam en het ww admin heb ingegeven.
Kwam in het veld waar je je eigen wifi moest aanklikken. Dat stond er niet bij en toen heb ik ergens op geklikt. Weet niet meer waarop. Dom hé.
Enfin, ik wilde helemaal opnieuw beginnen maar als ik voor de verbinding van de wifi repeater heb gekozen, komt er niet vanzelf het volgende scherm. Er gebeurt niks meer eigenlijk.
Kan dus ook niet meer de vereiste gegevens invullen.
Is er nog een weg terug ?

Helemaal overnieuw beginnen met instellen. Zet hiervoor eerst de repeater terug naar de fabrieksinstellingen.
Hoe je dat doet, wordt uitgelegd in de uitgebreide handleiding op bladzijde 10, onder punt 4.

crash gaf je in post #2 al de link naar die handleiding.
Print die handleiding of houd hem in beeld (in een tabblad van je browser op de monitor) tijdens de installatie van deze repeater.

bijna gelukt

Hallo,
Dankzij de gebruiksaanwijzing kon ik idd helemaal opnieuw beginnen. Met dank aan crash.
Het is bijna gelukt.
Ik kan de wifi repeater nu aanklikken en verbinden.
Krijg ook de melding "verbonden"
Bovenaan staat "momenteel verbonden met" en dan de naam van de repeater.
Er staat echter onder "geen internettoegang".

Ik heb de repeater in een stopcontact zitten vlakbij de router. Het lampje brandt groen.
Toen ik een ander stopcontact probeerde (ong. 3 meter van de router) brandde het lampje blauw en werd de repeater niet herkend bij de wifiverbindingen. En dat terwijl de beschrijving aangeeft dat hij over 100 meter zou moeten werken.

Wat zou ik nog kunnen/moeten doen?

Misschien toch een stap vergeten bij het instellen van de repeater? De handleiding moet je exact volgen, anders gaat het niet lukken.
Ik heb hier thuis niet de GEMBIRD WNP-RP-002, maar de MAXXTER ACT-WNP-RP-002.
Dat is (zoals je al aan de benaming kunt zien) exact hetzelfde apparaat. Er staat alleen een andere naam op.
Ik had dat ding voor de aardigheid gekocht bij Action voor € 12,95. Gewoon om er wat mee te spelen, want in mijn huis met houten plafonds en halfsteens muren heb ik eigenlijk geen repeater nodig.
En ja, wanneer je de uitgebreide handleiding exact volgt, dan werkt die. Maar houd er wel rekening mee, dat je downloadsnelheid ongeveer gehalveerd wordt, wanneer je voor verbinding via de repeater kiest.
Ik heb dat zojuist nog even getest, waarbij ik met mijn laptop eerst dichtbij de router zat en daarna dicht bij de repeater. Beide verbindingen hadden daarbij het maximale aantal streepjes.
Via de router verbonden: download/upload: 13,62 / 0,85 Mbps
Via de repeater verbonden: download/upload: 5,92 / 0,84 Mbps

Het instellen van de repeater doe je terwijl de repeater in een stopcontact vlakbij de router zit. Dan controleer je of je ook echt op internet kunt via de repeater. Pas wanneer dat lukt, kun je de repeater in een ander stopcontact stoppen dat wat verder van de router vandaan zit. Niet te ver, want de repeater moet nog wel een redelijk signaal kunnen oppikken van de router om dat signaal door te kunnen zenden.

En een bereik van 100 meter is reclamepraat. Ja, in het open veld misschien, wanneer er geen boom of struik in de weg staat. In huis is niet alleen de afstand van belang, maar ook het aantal muren/plafonds (en de soort muur/plafond) tussen router/repeater en laptop. Als jij in een modern huis woont met muren en plafonds van gewapend beton, dan haal je de 10 meter niet eens.

Het instellen is volgens mij helemaal goed gegaan. Als ik naar de wifi verbindingen ga staat de repeater er bij
met signaalsterkte "uitstekend"
Als ik de repeater vervolgens kies krijg ik echter de melding "geen internettoegang".
??? Nog steeds niet gelukt dus.

Wanneer jij de aanwijzingen uit de uitgebreide handleiding exact gevolgd hebt (ik las zelf die handleiding 3 keer door, voordat ik echt begon met instellen), dan kan ik niet verklaren waarom de repeater bij jou niet werkt.

Dat de repeater in de lijst met beschikbare wifi verbindingen staat, zegt natuurlijk niets. Jouw buren zien jouw repeater immers ook in hun lijst staan, maar ze zullen er niet mee kunnen verbinden, omdat ze het wachtwoord van jouw router niet kennen.

OK. maar als ik hem in de lijst aanklik, komt er staan VERBONDEN, (in de lijst dus) en onze eigen wifi is dan niet meer verbonden.
Boven aan staat dan dat hij wel verbonden is, echter er staat bij "Geen internettoegang"

Ik heb hem overigens gisteren nog een keer (3e keer) ingesteld, met hetzelfde resultaat.
Is er nog een andere optie?

Klopt; als je verbonden bent via de repeater, dan ben je niet meer direct verbonden via je "eigen wifi". Afhankelijk van waar jij met je laptop in huis bent, kies je voor de originele wifi verbinding, of voor de verbinding via de repeater.
Ik weet echt niet wat er bij jou is misgegaan. Misschien helpt de volgende Nederlandstalige video jou: http://www.youtube.com/watch?v=6o6k_B-96W8

Zelf vind ik een repeater niet de meest ideale oplossing bij een zwak wifi signaal. Ik had al eerder gemeld dat de internetsnelheid gehalveerd wordt door een repeater.
Misschien is het volgende artikel leerzaam voor je: http://computertotaal.nl/internet-thuis/versterk-je-wifi-verbinding-63640
Het artikel bestaat uit 3 pagina's.

teruggestuurd

Hallo,
Na veel vijven en zessen heb ik het opgegeven met de repeater en hem teruggestuurd.
Ik heb eerst nog het hele traject doorlopen bij de buren, ook zonder resultaat.
Daarna bij mijn neef ,waar het dan weer wel lukte, zij het dat het even duurde.
Thuis nogmaals gedaan, exact hetzelfde als bij mijn neef.
Thuis kon de repeater de wifi weer niet vinden, reden waarom ik het het opgegeven.

Iedereen die mij geholpen heeft, hartelijk dank voor het meedenken en de genomen moeite.

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan