Wat zijn de instellingen in een router, om een IP-camera (babyfoon) aan te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perziah

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Ik heb een medisana babyfoon voor mijn a.s. zoontje gehaald.
Ik heb hem netjes met de bijbehorende apps geïnstalleerd. Hij werkt momenteel prima binnen het huis.
ik wil hem nu zo instellen, zodat ik ook buiten het huis kan benaderen (dus met een 3g netwerk etc.)

Ik heb begrepen, dat ik dan wat instellingen op mijn router moet invoeren.
Graag vraag ik jullie hier om een advies.

Alvast bedankt.

je moet weten welk ipadres en poortnummer hij gebruikt,deze kan je zelf invoeren/aanpassen in de camera
dan zou je in je router dat poortnummer moeten "forwarden" naar het ip adres van de camera

voor de handleiding kijk hier

Bedankt voor je reactie.
IP adres is: 192.168.1.38 en poortnummer is: 80.
Hoe stel ik deze in mijn router. Waar moet ik hiervoor wezen na inloggen op mijn router?!

je moet zijn in het gedeelte "forwarding" of iets wat er op lijkt,dit hangt ervan af welke router je hebt
als je hier kan zetten welke router je hebt zoek ik wel op waar je dit in moet stellen

Ik zou geen poort 80 kiezen.
Dit is je internet poort waar alles op binnenkomt.

Het gaat hierom een zyxcel router ( van telfort ). ik heb ook een SMC router geplaats na die zyxcel router. Deze verdeeld het netwerk ( wireless ).
Alvast bedankt.

Bedankt voor je reactie, Ik krijg het volgende melding:
Deze webpagina is niet beschikbaar.
De webpagina op http://IP-ADRES:8080/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.

Heb ik iets fouts gedaan?

Hij werkt momenteel prima binnen het huis.
ik wil hem nu zo instellen, zodat ik ook buiten het huis kan benaderen (dus met een 3g netwerk etc.)
Op wat voor manier werkt de camera op dit moment? Bij mijn ip camera moest ik ook een app installeren, deze gaf me vervolgens een ip adress op welke ik de beelden kon zien, binnen het huis als ergens anders. Als jij het ook zo gedaan heb en een ip adress gekregen heb zou je deze toch van overal kunnen bekijken?

Ik benader het camera met zijn IP- adres. Deze IP adres heeft die van de router gekregen.
Dan log ik in, en ik kan alles zien en wijzigen.
Maar van buiten af, zie ik helaas niks!!!

als die camera draadloos connectie maakt met de SMC en die SMC effectief als router en niet als dom accesspoint staat ingesteld zal je ook in de SMC die port forwarding dienen op te zetten en niet alleen op de Zyxel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan