Wat zijn de nadelen van een laptop t.o.v een PC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet het niet over die website
ziet er slecht uit ik ken dragon computer kerkrade niet
is dit een echt bedrijf?

zo goed koop zint meestal op iets slechts ik zou eerst eens contact op willen nemen of meer willen weten over dragon computers
ik heb er nooit van gehoort

hier heb je de spec's van het moederbord
Productbeschrijving
Asrock H55M-LE - moederbord - micro ATX - iH55
Producttype
Moederbord
Model
Micro ATX
Afmetingen (BxDxH)
24.4 cm x 20.3 cm
Chipsettype
Intel H55 Express
Multi-Core ondersteuning
Dual-Core / Quad-core
Processor
0 ( 1 ) - LGA1156 Socket
Compatibele processoren
Pentium, Core i5, Core i3, Core i7
Compatibiliteit 64-bits processors
Ingebouwd
RAM
0 MB (geïnstalleerd) / 8 GB (max.)
Ondersteunde RAM-technologie
DDR3 SDRAM
Ondersteunde RAM-integriteitscontrole
Niet-ECC
Storage Controller
Serial ATA-300
USB-poortconfiguratie
10 x USB
Interne poortconfiguratie
4 x SATA
Audio output
Geluidskaart - 7.1 channel surround
Netwerkgebruik
Netwerkadapter - Realtek RTL8111DL - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet

Ok,
ik sla de link op. want ik moet nog 2 maandjes werken en dan kan ik het kopen.
Ik heb nog 1 vraag: heb jij al ervarign gehad met azerty en hoe was het?

Ok,
ik sla de link op. want ik moet nog 2 maandjes werken en dan kan ik het kopen.
Ik heb nog 1 vraag: heb jij al ervarign gehad met azerty en hoe was het?

ja erg bekend bedrijf normale prijzen
goeden service
tweakers erkend computer website
heeft reviews en onder zoekingen
over did soort websites

daar staat ook Dragon shop bij

en blijkbaar heeft dragon shop ook een support hier?

check http://tweakers.net/shopreview/
voor shopreviews

is dit bij toeval dat je dit zo ziet
dragon computers?
die website prijzen en specs
zien er een beetje on officieel uit alsof je twee de hands computers hebt
http://www.dragoncomputers.nl/compo...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
groten letters goed kopen spot prijzen
dat werkt argwaan op

maar er zijn inderdaad wat mensen die bij jullie gekocht hebben
ik heb hier bij dus geen ervaring meschien kan die shopreview iets meer inzicht geven

Laatst bewerkt:
mijn mening:

laptop:

+ mobiliteit, overal kan je hem mee naar toe nemen zonder vele heisa, even naar buiten naar vrienden naar school.

pc:

+ goedkoper als een laptop voor dezelfde eigenschappen
+ aanpasbaar voor een notebook kan je geen aparte videokaarten kopen, mocht je er 1 vinden is de kans groot dat hij niet op je moederboord past.
+ het kan allemaal bruter en extremer als in een laptop.

Ik heb zelf een laptop waarmee ik command and conqurer 3 in ultimate details op een full HD scherm speel zonder ook maar ooit lagg te hebben gehad dus het is pure onzin dat dit niet kan. ook call of duty modern warfare 2 en 1 draaien moeiteloos.

c&c 4 heb ik niet maar weet vrijwel zeker dat ik ook dit kan draaien met mijn i7-720QM en mijn ietwat verouderde 4650 vid kaart.

Wat jij wilt kan je op een laptop en ik kan er zo 1 voor je samenstellen, dit zal je rond de 1100euro kosten voor een echt mooie en minimaal 700euro voor iets waar je het allemaal ook mee kan maar toch wat minder (geen full HD, en quad core).

Het verschil is dat je ditzelfde kan met een pc van tussen de 700-800euro. + dat wanneer je vid kaart veroudert je simpel weg eentje bij/nieuwe koopt. dit kan niet bij een laptop=/

mijn laptop is een dell 1747

-i7-720QM (1.6ghz/2.8ghz max)
- 500gb (7200rpm)
- zeer mooi geluid, niet voor mogelijk gehouden uit een laptop
- 4gb werkgeheugen
- full HD (1920x1080) scherm
- HD radeon 4650 vid kaart
- batterijduur (2uur spellen, 3.25uur word/internet, 5.5uur standby)
-4jaar garantie

prijs : 1080euro.

een pc kan je het beste bij alternate samenstellen. of gewoon los je onderdelen bij een pc zaak kopen^^

Laatst bewerkt:
mijn mening:

laptop:

+ mobiliteit, overal kan je hem mee naar toe nemen zonder vele heisa, even naar buiten naar vrienden naar school.

pc:

+ goedkoper als een laptop voor dezelfde eigenschappen
+ aanpasbaar voor een notebook kan je geen aparte videokaarten kopen, mocht je er 1 vinden is de kans groot dat hij niet op je moederboord past.
+ het kan allemaal bruter en extremer als in een laptop.

Ik heb zelf een laptop waarmee ik command and conqurer 3 in ultimate details op een full HD scherm speel zonder ook maar ooit lagg te hebben gehad dus het is pure onzin dat dit niet kan. ook call of duty modern warfare 2 en 1 draaien moeiteloos.

c&c 4 heb ik niet maar weet vrijwel zeker dat ik ook dit kan draaien met mijn i7-720QM en mijn ietwat verouderde 4650 vid kaart.

Wat jij wilt kan je op een laptop en ik kan er zo 1 voor je samenstellen, dit zal je rond de 1100euro kosten voor een echt mooie en minimaal 700euro voor iets waar je het allemaal ook mee kan maar toch wat minder (geen full HD, en quad core).

Het verschil is dat je ditzelfde kan met een pc van tussen de 700-800euro. + dat wanneer je vid kaart veroudert je simpel weg eentje bij/nieuwe koopt. dit kan niet bij een laptop=/

mijn laptop is een dell 1747

-i7-720QM (1.6ghz/2.8ghz max)
- 500gb (7200rpm)
- zeer mooi geluid, niet voor mogelijk gehouden uit een laptop
- 4gb werkgeheugen
- full HD (1920x1080) scherm
- HD radeon 4650 vid kaart
- batterijduur (2uur spellen, 3.25uur word/internet, 5.5uur standby)
-4jaar garantie

prijs : 1080euro.

een pc kan je het beste bij alternate samenstellen. of gewoon los je onderdelen bij een pc zaak kopen^^

kijk eens naar het budget van de ts
hij heeft maar 400 euro
dat gaat dus echt niet lukken

sorry ik had niet gezien dat het max bedrag 400euro was, laptop is dan voor C&C 3 etc wel te doen maar.. naja niet mooi je krijgt wss een of andere acer die na een jaartje het loodje legt. laptops onder de 550euro zijn vaak gewoon troep=/.

voor 400euro:x hmm..

pcsamenstelling.png
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

deze wordt dan wel in losse onderdelen geleverd=/ mischien moet je kijken voor dat geld naar een 2e hands pc. staan er zat voor 200euro op het net waar dan enkel een slechte videokaart inzit als je die er even uithaalt en mooie erin zet heb je ook leuke pc=)

verder vind ik het geen probleem dat je een pc zoekt in de laptop sectie maar mischien krijg je meer feedback wanneer je hem in de pc sectie plaatst. Voor 400euro kan ik wel een laptop vinden met de eisen maar die heeft dan 1jaar garantie en kans is groot dat een een dure flop wordt=/

Laatst bewerkt:
verder vind ik het geen probleem dat je een pc zoekt in de laptop sectie maar mischien krijg je meer feedback wanneer je hem in de pc sectie plaatst. Voor 400euro kan ik wel een laptop vinden met de eisen maar die heeft dan 1jaar garantie en kans is groot dat een een dure flop wordt=/
als je het begin van de post had gelezen vroeg hij ook om informatie voor een laptop om mee te gamen

en gamen + laptop gaat meestal niet of nauwlijks tenzij je rijk bent
want voor 1000 euro heb je tog al snel een high end gaming systeem

die 430 watt voeding welk merk is dat?
Aerocool

dat is volgens mij geen top merk
kun je beter voor een OCZ, Antec of Coolermaster gaan

Laatst bewerkt:
Ik heb die eerste PC van dragoncomputers toch maar achterwegen gelaten aangezien ik hem gevaarlijk goedkoop vind.
ik heb nu deze gevonden.
graag wat reacties.

En firest0rm. alvast bedankt voor al je hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb die eerste PC van dragoncomputers toch maar achterwegen gelaten aangezien ik hem gevaarlijk goedkoop vind.
ik heb nu deze gevonden.
graag wat reacties.

En firest0rm. alvast bedankt voor al je hulp:thumb:

en met deze gevonden
welke bedoel je ik zie geen link?

AMD X2 250 (2x3Ghz) 320GB HDD 4GB ATI 5750 DVDRW GAMER COMPUTER

die van 429 euro

maar een gamer computer kan ik het niet echt noemen
eerder gewoon een mid range computer

de zwaarste spellen zul je hier op medium mee kunnen spelen

cpu zal het snelst verouderen die zul je dan in een jaar wel moeten upgraden

maar deze prijzen zijn gewoon weg absurt laag voor dit spul!
ik ga dit niet aanraden maar het is zeker wel mooi spul wat zij verkopen

de computer die ik aanraden is meer toekomst gericht
daar hoef je alleen een nieuwe videokaart in te prikken en is stukken sneller!

ik zal het verschil laten zien

Dragon computer pc
DDR2 4GB trager dan DDR3 alleen grooter geheugen
AM3 is minder snel dan Socket 1156
wil dit upgraden moet je waarscheinlijk het moederbord (van wegen DDR2) de cpu en het ram vervangen
deze heeft een iets snelere harde schijf
deze heeft een goeden videokaart HD5750 DX11

ik aanraden
DDR3 2GB sneller dan DDR2 alleen minder geheugen
Socket 1156 onder steund Core I3 Core I5 en Core I7
wil dit upgraden hoef je alleen extra ram en een betere videokaart erbij te kopen
deze harde schijf is iets trager maar dat verschil zul je amper merken
Deze heeft een iets mindere videokaart HD4670 DX10

de keuzen is aan jou betaal 20 euro meer voor meer toekomst gerichten computer
of ga voor een echte budget pc die het wel een jaar of 2 zal houden

Laatst bewerkt:
OK, dus jij raadt mij de Computer aan die jij hebt samengesteld.
Ik maak hier nog even een topic bij de computerafdeling aan om wat reacties daar te zien over het systeem en dan ben ik klaar.
Hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Vind jouw samenstelling beter,

bij firestorm moet je hoe dan ook veranderingen toepassen, werkgeheugen 2gb is rond uit belachelijk voor een game pc. Dus dat kost je al rond de 70euro extra. verder heeft die een verreweg betere videokaart die wel toekomst gericht is in tegenstelling tot de 4670 HD videokaart. Op de 5750 heeft bijvoorbeeld direct X11. harde schijf zal je inderdaad amper merken.

Het moederbord is op de toekomst gericht van firestorm maar een i3 cpu is niet beter als jouw extreme duo core.
videokaart van firestorm degelijk maar wat slechter en minder op toekomst gericht.

in toekomst aanpassingen voor de dragon: (dit zijn hedendaagse prijzen die zullen nog omlaag gaan)

Nieuw moederbord zou je 75euro kosten
nieuw cpu i5-750 (goeie quad core) 200euro
nieuw werkgeheugen volledig vernieuwd euro 110

totaal euro 395

Bij firstorm pc:

Nieuw cpu i5-750 200euro
nieuw werkgeheugen (2gb aanvulling) (euro 70)
Nieuwe videokaart euro 120

totaal euro 390

ps: de meeste spellen kan je wel in high detail spelen enkel sommige spellen zoals gta4 en crysis2 en bad company zullen in hoog of ultra details niet goed draaien maar hee! ik bedoel 430euroxD is geweldig dat je dit er uberhaupt mee kan.

ennu @firestorm de pc die jij hebt samengesteld is beter als die ik heb samengesteld en echt super voor dat geld=) ik ken dragon niet maar als deze zoals gepost en met bronnen echt betrouwbaar zijn moet ik daar zelf ook maar is gaan snuffelen.

Laatst bewerkt:
[GEWOON WAT INFORMATIE] OOK VOOR DE EERST VOLGENDE MET DEZELFDE VRAAG!

Een gewone pc is altijd een 1e keuze. Tenzij je van plan bent te surfen/gamen buiten huis. Het zou erg zonde zijn als je een laptop zou kopen en bijna altijd binnen zit te surfen/gamen.

Een groot nadeel aan een laptop is dat niet alles ( up te graden ) is. Bij een gewone desktop-pc kun je je videokaart,processor vervangen door een betere. Dat is bij een laptop niet altijd het geval. Je hebt laptops waarbij je de videokaarten kunt vervangen maar bij zeker 80% is dat niet het geval.

De laptops van tegenwoordig kunnen de nieuwste RTS spellen zeker wel aan. Je hebt laptops met Dual-core processors, zware videokaarten en waarvan het geheugen tot 4GB uitbreidbaar is. Het grote probleem aan die laptops is de prijs.

Onder de €500,' krijg je geen laptop die de nieuwste RTS aankunnen.
Het beste kun je voor dat geld er zelf één in elkaar zetten of een kant en klare kopen.
€400-450,' is erg krap om iets in elkaar te zetten waar alles bij zit. Zelfs als je AMD en ATI hardware gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan