Welke is de beste en goedkoopste Cloud-dienst?

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
In eerste instantie dacht ik dat bedrijven die een clouddienst aanbieden, zich beperkte tot Microsoft en Google
Maar er blijken meerdere aanbieders te zijn.
Welke is de beste en goedkoopste Cloud-dienst voor een particulier?
Met vriendelijke groeten
Dukkel

Ik gebruik al jaren naar grote tevredenheid STACK van het Nederlandse bedrijf Transip: https://www.transip.nl/stack/ Het moderne design en vele mogelijkheden spreken mij aan. Je kunt de opslag gebruiken via de webinterface, de desktopapplicatie of op mobiel. Je kunt STACK tevens instellen als netwerkschijf. Persoonlijk vind ik het een fijn idee dat de Nederlandse wetgeving van toepassing is op mijn bestanden.

Laatst bewerkt:
Of je neemt een abonnement op Office365, en bent gelijk voorzien van a) zo'n beetje alle pakketen die je nodig hebt, en b) ruim voldoende cloud opslag. Als ik zo de prijzen zie van transip, lijkt mij dat een betere deal.

Ik zou vragen meer te letten op de vraagsteller, hier gaat het helemaal niet over... ;-)

Oh djee, krullebol heeft korte teentjes… Daar gaat de vraag wél over, want bij een Microsoft krijg je een héél ruime cloud (én (ook dát nog) als ‘bonus’ een prima Office suite).
De vraag, na een keurige inleiding, is vrij simpel:
Welke is de beste en goedkoopste Cloud-dienst voor een particulier?
En dat kan dus voor een particulier bést Microsoft zijn.

Er zijn heel veel soorten clouddiensten. Dus welke zoek je? Is dat voor opslag van bestanden, backup, telefonie, anti-virus, vpn, archivering, etc...

Eerst had ik Stack van TransIP, was gratis. Daarna moest ik betalen en werd de ruimte minder. Van 1000 gb. naar 500 gb. voor 5 euro per maand. En nu hebben ze pakketten van 1000 gb. voor 6 euro per maand. (Of 2000 gb. voor 12 euro per jaar).
Dus dat heb ik opgezegd.

Heb nu 100 gb. van Google voor nog geen 20 euro per jaar (ik kan hier makkelijk mee uit de voeten) en ik heb Dropbox.
Die laatste is gratis, ik heb wel 23 gb. voor dat gratis. Allemaal verkregen via uitnodigingen naar anderen toe. Dropbox vind ik handig voor op de smartphone, foto's gaan gelijk naar dropbox en ik kan ze gelijk bekijken op de computer. Dropbox is gratis voor 2 gb.

Verder heb ik thuis een NAS van 5000 gb. Genoeg opslagruimte dus.

Het is dus maar de vraag waar je het voor wilt gebruiken. En hoeveel ruimte je wilt.

Mediamarkt kent uiteraard ook beperkingen, het blijkt 5TB te zijn:
  • Onbeperkt heeft betrekking op de beschikbare opslagruimte. Als de opslagruimte groter is dan 5 TB per gebruiker, dan wordt de uploadsnelheid verlaagd.
  • MediaMarkt Cloud behoudt zich het recht voor om maatregelen te treffen die overmatig gebruik en misbruik van de Service te beperken en voorkomen. Als jouw totale opslag- en netwerkgebruik veel groter is dan het normale gebruik van een gemiddelde MediaMarkt Cloud-gebruiker, en/of aangeeft dat de Service wordt gebruikt voor ander dan normaal individueel en niet-commercieel gebruik, kan dit worden beschouwd als misbruik van de Service.

De goedkoopste of beste cloudopslag bestaat niet in absolute termen, omdat dit afhangt van verschillende factoren, zoals je persoonlijke behoeften, het besturingssysteem dat je gebruikt, en je budget. Het is ook belangrijk om te overwegen of je daadwerkelijk zoveel opslag nodig hebt om een betaalde versie te rechtvaardigen, aangezien veel diensten ook gratis opslagopties aanbieden.
Niet alle diensten synchroniseren naadloos met elk besturingssysteem. Daarom is het belangrijk om een keuze te maken op basis van zowel prijs als hoe goed de dienst naadloos integreert met je apparaten en besturingssystemen.

Persoonlijke Behoeften:
Hoeveel ruimte (opslagcapaciteit) heb je nodig?

Prijs:
Gratis Opties: De meeste diensten bieden een gratis versie met beperkte opslagcapaciteit. Dit kan voldoende zijn voor basisgebruikers, maar mogelijk niet voor intensieve gebruikers.

Gebruik:
Wil je vooral bestanden delen, samenwerken aan documenten, of gewoon je bestanden veilig opslaan?

Synchronisatie en Integratie:
- Synchronisatie: Kijk naar hoe goed de dienst je bestanden synchroniseert tussen apparaten.
- Hoe goed integreert de cloudopslag met andere software en apparaten die je gebruikt?

Terug
Bovenaan Onderaan