Welke nieuwe videokaart zal ik nemen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesseluttik

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ok komt ie...

Ik heb nu een Nvidia geforce Mx 100/200

Pentium 4 CPU 3.00GHZ
Kloksnelheid: 2,99 Ghz 512 mb intern geheugen

Hoe moet ik vinden wat voor moederbord(heb pas een nieuwe)????

Nou wil ik echt nieuwe goede spellen kunnen spelen als bf 2, maar ook de aankomende als call of duty 2 etc...

Wat is dan een goede keus en aan hoeveel geld moet ik dan denken??

bvd

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jesseluttik
Ok komt ie...

Ik heb nu een Nvidia geforce Mx 100/200

Pentium 4 CPU 3.00GHZ
Kloksnelheid: 2,00 Ghz 512 mb intern geheugen

Hoe moet ik vinden wat voor moederbord(heb pas een nieuwe)

Nou wil ik echt nieuwe goede spellen kunnen spelen als bf 2, maar ook de aankomende als call of duty 2 etc...

Wat is dan een goede keus en aan hoeveel geld moet ik dan denken??

bvd
een 3 GHZ die op 2 GHZ draaid :8-0:
neem aan dat je wat anders bedoeld

Wat belangrijk is is het bufget: koop eenvoudigweg de kaart die je betalen kunt, wel met een minimum van ongeveer 175 euro. Let erop dat je (ik neem aan) een AGP aansluiting hebt.

De kaarten met een 6600gt of 6800 chip of de 800 serie van ati zijn goed.

succes

Kijk daar heb ik wat aan:)

Alleen moet ik nog wel weten wat voor aansluiting ik heb, hoe check ik dat dan weer?

Bvd

ps. Ik heb geen andere aanpassingen nodig dan? Ben ik dan gewoon in staat om bf2 enzo goed te spelen en ook nieuwere spellen die op komst zijn?:p

BF2 met 512 ram:confused: ik kan het spelen met 512 ram maar wel met alles op het minimum(check mijn athlon systeem, niet pentium dus;)) met alles op het minimum @800*600 gaat het bijna zonder schokken(alleen als er veel geweld komt) met je 3 ghz en een 6600 gt zou het moeten lekker gaan maar dan steek je tog best nog minimum 512 ram bij. maar wat is je budget?je cpu is nu wel niet zo super eiglijk voor BF2, dus lijkt me de 6600 gt met 512 ram erbij de beste keuze:)

reken wel dat je nog altijd niet op het beste beeld zult kunnen spelen!!

Laatst bewerkt:
Nou als het meer dan 250 kost heb ik het er neit voor over, aangezien eht systeem al wat verouderd wordt, kan ik dan neit beter een hele nieuwe pc aanschaffen, of kan ik het voor 250 nog genoeg verbeteren voor minstens 1,5 jaar game fun

Die 600gt of een leuke aanbieding 6800 chip kosten tegenwoordig minder dan 200 euro, zeker de 6600. Die gaat best nog 1,5 jaar mee. Ik speel bf2 aardig vloeiend op 1024x786 kijk maar bij mn systeem. Wel online veel last van lag maar ach het hoort erbij

succes

bfv ervaringen

bij de meeste nieuwe spellen is de videokaart niet meer het belangrijkste...... naja ok wel maar niet meer zo belangrijk als vroeger.

vroeger was het zo dat een spel gewoon alles wou doen en als je videokaar niet goed was dan was alles langzaam/onspeelbaar

nu worden spellen meer geprogrameerd op een snel veranderende markt. als je een oude kaart hebt speelt het even snel en ziet het er echt mooi uit.

echter speel je het spel op een nieuwere kaart dan is het even snel maar ziet alles er mooier uit. betere efecten.

dit moet je even meenemen in je oordeel welke gpu je wil. wil je een spel spelen of wil je een spel spelen met het mooiste resultaat.

echter is er wel een ding met nieuwere spellen, geheugen van je pc.

ik heb 2 pc's in de ene zat eerst 1024 mb ramm. met een 9700 videokaart. bfv liep fantastich. (met de grapics van een 9700)

toen kreeg ik een 2e pc en zette tijdelijk 512 van mijn spel pc over naar die 2e pc.

bfv liep niet meer zo fijn zeg maar @#@##@.
de laadtijden waren ver 4 voudigd.
dus als je een nieuwe gpu neemt kan je spel nog sloom lopen alleen doordat je weinig geheugen hebt.

bedenk wel dat een hele speelmap in je geheugen wordt geladen.

dit is dus niet waar!! een videokaart is ook belangrijjk, ik zie je BF2 nog niet spelen met een geforce 4 en een 3,6 ghz en 2 gigabyte ram!! de minimum is al geforce 5700(raar maar waar draait het bij mij ook op de 5200:confused: )

hallo,

waar hebben we het over volgens mij is de 4200 al 4 jaar oud.... dat is geen videokaart meer das antiek.

ik heb het meer over de 1,5 a 1 jaar oude videokaarten

overgens uit het vietnam boekje

minimale configuatie

933 p of amd
256 mb ram
384 mb xp gebruikers
64 mb direct3d kaart gforce 3 of vergelijkbaar
om gebruik te maken van directx 9 mogelijkheden een gforcefx

geforcefx werdt gelanceerd 4 jaar geleden toen werkte ik bij een computer bedrijf.

duss wel eerst je huiswerk doen voordat je wat zegt

http://www.asrock.com/product/product_p4v88.htm

http://img192.imageshack.us/img192/210/helpmij8xe.gif

http://img273.imageshack.us/img273/9711/moederbord24cx.gif

Als ik een 6600 GT wil kopen en intern geheugen wil upgraden naar 1024 mb, Wat moet ik dan precies kopen, en hoeveel gaat dat me kosten?

Dat ios eigenlijk wat ik precies moet weten, en ik neem aan dat ik dan nog wel ff met mijn systeem door kan:)

Heel erg bedankt als julliue deze vraag kunnen bantwoorden!

( P.s. Ik heb ergens gelzen dat van de 6600GT
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=10682
Die kaart het beste was prijs/kwaliteit en neem aan dat ik dan wel bf2 op normaal enzo kan spelen...
Moet ik dan met 256 mb videokaart nemen, of met 128 ??
Maak dat veel uit?)

Laatst bewerkt:
Ok laatste post, hierboven zie je de links, screenshots etc...

Kan ik dit kopen en past het dan; loopt de pc snel en soepel voor bijvoorbeeld bf2 op normaal/high??

----

512MB DDR-RAM/400 PC3200 184pin

Prijs: € 47,90
Voorraad:

Artikelnummer: 23036

Specificaties

Merk: OEM (merkloos)
Capaciteit in MB: 512 MB
Formaat: Dimm
Type: Double Data Rate
Standaard: PC3200
Frequentie: 400 MHz
Aansluiting: 184 Pin

---

En dan heb ik de keuze tussen deze 2:

GF 6600GT/SLI 128MB TV-out, DVI 157,90

Specificaties

VGA Bus 16x PCI Express
VGA Chipset GeForce 6600 GT SLI
Geheugen 128 MB DDR, 128 bit
Aansluitingen VGA-out, Standaard 15-pin D-sub
TV-out
DVI - voor LCD monitors
Opmerking/en HDTV ondersteuning (1920 x 1080i resolutie)
SLI ondersteuning

OF

GF 6600GT/SLI 256MB TV-out, DVI 189,90

Specificaties

VGA Bus 16x PCI Express
VGA Chipset GeForce 6600 GT SLI
Geheugen 256 MB DDR3, 128 bit
Aansluitingen VGA-out, Standaard 15-pin D-sub
TV-out
DVI - voor LCD monitors
Opmerking/en HDTV ondersteuning (1920 x 1080i resolutie)
SLI ondersteuning

Boven staan alle gegevens, wat zouden jullie adviseren, en past/klopt alles?
Alvast heel erg bedankt

Geplaatst door mm_the_matrix
overgens uit het vietnam boekje

minimale configuatie

933 p of amd
256 mb ram
384 mb xp gebruikers
64 mb direct3d kaart gforce 3 of vergelijkbaar
om gebruik te maken van directx 9 mogelijkheden een gforcefx

geforcefx werdt gelanceerd 4 jaar geleden toen werkte ik bij een computer bedrijf.

duss wel eerst je huiswerk doen voordat je wat zegt

Unk, zei ik iets over de leeftijd van die kaarten? je geeft zelf aan dat het gaat over kaarten die 1 à 1,5 jaar oud zijn. Dus vind je ze zelf ook belangrijk!! Mijn conclusie is dat je alle componenten nodig hebt:). Maar in een gamecomputer speelt de videokaart toch nog altijd een zeer belangrijke rol en volgens mij weet jij dat ook:).

On topic: Ik zou gaan voor de 6600 GT met 256 geheugen, zoveel prijsverschil is het niet en in BF2 is het minimum 128 videogeheugen, dus zul je het wel merken.

Laatst bewerkt:
gebruiken games nu al 256 mb?

volgens mij kwamen 256 mb videokaarten als langzamer uit de testen...

maar als spellen tegenwoordig wel 256 mb gebruiken zou ik inderdaad voor de 256 gaan.. meer als dat wordt zeker nog niet ondersteund door spellen en moet alleen gezien worden als verkoopstund

Ik heb een agp sleuf, en dat intern geheugen komt ook wel voor elkaar...

Hoe weet ik welke kaart sneller is enzo... 128 mb kan snellerzijn dan 256 mb, voor welke kaart zal ik dan gaan???

EDIT:
Expansion Slot - 1 x AGP8X/4X slot, 1.5V
- 5 x PCI slots( PCI 2.3 compliance)

Dat staat bij de gegevens van mijn moederbord, kan ik dan een pci kaart kopen, want
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=J9XV04&
Is een pci kaart en als ik dan kijk naar het plaatsje van mijn moederbord(http://www.asrock.com/product/product_p4v88.htm)
lijkt het erop dat dat niet gaat passen ?!?!?!

Laatst bewerkt:
volgens mij worden er tegenwoordig geen nieuwe kaarten meer gemaakt met 128... tja mischien de lowbuget maar die wil je niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan