doorpletten
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jan 2010
Goedemiddag,
na een jaar of 8 met mijn I5-4670, 3,40 ghz gedaan te hebben vind ik het tijd voor wat nieuws.
Nu ben ik eerst mee aan het orienteren op de processor omdat de rest niet zo spannend is voor de dingen die ik met mijn pc doe.
Ik ben film fanaat en kijk het liefst in 4K, nu download ik ze regelmatig met een grote van 30 a 40 gb.
dit kost aardig wat HD ruimte (de meeste wil ik ook bewaren) en ben me gaan verdiepen het converteren hier van naar bv 10gb met het behoud van kwaliteit, alleen dit neemt aardig wat tijd in beslag op mijn pc nu.
daarom kijk ik voor een snellere processor. Nu ben ik er ook achter gekomen dat je met een goede GPU dit heel snel kan doen alleen gaat dit aardig in de kosten lopen een goede videokaart. Dit vind ik wel zonde omdat ik ook echt nooit game met mijn pc.
Nu ben ik aan het zoeken en heb geen voorkeur voor Intel of AMD. er zit alleen wel aardig prijs verschil in.
voor de hele pc zou ik tussen 600 en 700 euro betalen, dit is dan met processor, moederbord, geheugen, voeding en kast, zelf heb ik een maand op 8 geleden nog een SSD van samsung gekocht die wil ik gebruiken.
maar zou het hier eerst over de processor willen hebben.
heb een 6 tal gezien:
AMD Ryzen 5, 5600G
AMD Ryzen 7, 5700G
AMD Ryzen 7 7700x
AMD Ryzen 5, 7600
Intel I5, 12600K
Intel I7 12700K
bij de I5 en I7 zit zover ik begrijp al een beter onboard GPU dan de AMD"s.
Maar heb ik hiervoor ook meer cores en threads voor nodig.
waar ik eigenlijk naar zoek is iemand die me kan vertellen
wat ik het beste nodig heb? snelheid van de processor of juist meer cores en threads of de beter GPU.
en zijn de duurde modellen beter dan de goedkopere? ga ik bv echt wat merken in snelheid of beter werken van de processor als deze 100 euro duurder is.
Ik zelf neig nu namelijk naar de intel I7 vanwege GPU maar de ryzen 5 is bv weer sneller en goedkoper.
echt top als jullie mee willen denken,
na een jaar of 8 met mijn I5-4670, 3,40 ghz gedaan te hebben vind ik het tijd voor wat nieuws.
Nu ben ik eerst mee aan het orienteren op de processor omdat de rest niet zo spannend is voor de dingen die ik met mijn pc doe.
Ik ben film fanaat en kijk het liefst in 4K, nu download ik ze regelmatig met een grote van 30 a 40 gb.
dit kost aardig wat HD ruimte (de meeste wil ik ook bewaren) en ben me gaan verdiepen het converteren hier van naar bv 10gb met het behoud van kwaliteit, alleen dit neemt aardig wat tijd in beslag op mijn pc nu.
daarom kijk ik voor een snellere processor. Nu ben ik er ook achter gekomen dat je met een goede GPU dit heel snel kan doen alleen gaat dit aardig in de kosten lopen een goede videokaart. Dit vind ik wel zonde omdat ik ook echt nooit game met mijn pc.
Nu ben ik aan het zoeken en heb geen voorkeur voor Intel of AMD. er zit alleen wel aardig prijs verschil in.
voor de hele pc zou ik tussen 600 en 700 euro betalen, dit is dan met processor, moederbord, geheugen, voeding en kast, zelf heb ik een maand op 8 geleden nog een SSD van samsung gekocht die wil ik gebruiken.
maar zou het hier eerst over de processor willen hebben.
heb een 6 tal gezien:
AMD Ryzen 5, 5600G
AMD Ryzen 5 5600G - Processor
Voor dit product geldt een max 2 per klantDe AMD Ryzen 5 5600G processor, codenaam "Cezanne", is gebaseerd op de Zen 3 architectuur. De APU beschikt over zes cores/twaalf threads, en is geschikt om op een moederbord met Socket AM4 te plaatsen. De processo
azerty.nl
AMD Ryzen 7, 5700G
AMD Ryzen 7 5700G - Processor
Voor dit product geldt een max 2 per klantDe AMD Ryzen 7 5700G processor, codenaam "Vermeer", is gebaseerd op de Zen3 architectuur. De cpu beschikt over acht cores/zestien threads, en is geschikt om op een moederbord met Socket AM4 te plaatsen. De pro
azerty.nl
AMD Ryzen 7 7700x
AMD Ryzen 7 7700X Boxed - Processor
De AMD Ryzen 7 7700x beschikt over 8 Cores, 24 Threads, 40MB Cache, een coreclock van 4,5 GHZ en een boostclock tot 5,4 GHZ. Deze CPU uit de nieuwe Zen 4 serie codenaam: "Raphael AM5" is de nieuwe norm voor mid-range gaming systemen. Combineer deze proc
azerty.nl
AMD Ryzen 5, 7600
AMD Ryzen 5 7600 - Processor
De AMD Ryzen 5 7600 Processor is de perfecte processor voor gamers en creators. Met een coreclock van 3.8 Ghz, een boostclock van 5.1 Ghz, 6 cores, 12 threads, en 32 MB cache, kunt u veel verschillende taken aan. Of je nu een intense gaming-ervaring of ee
azerty.nl
Intel I5, 12600K
Intel Core i5-12600K - Processor
De Intel Core i5-12600K, codenaam "Alder Lake-S-processoren", beschikt over 10 verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket LGA 1700 te plaatsen. De processor beschikt over 20 MB Smart cache en werkt op een snelheid van 3,7 GHz.
azerty.nl
Intel I7 12700K
Intel Core i7-12700K - Processor
De Intel Core i7-12700K, codenaam "Alder Lake-S-processoren", beschikt over 12 verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket LGA 1700 te plaatsen. De processor beschikt over 25 MB Smart cache en werkt op een snelheid van 3,6 GHz.
azerty.nl
bij de I5 en I7 zit zover ik begrijp al een beter onboard GPU dan de AMD"s.
Maar heb ik hiervoor ook meer cores en threads voor nodig.
waar ik eigenlijk naar zoek is iemand die me kan vertellen
wat ik het beste nodig heb? snelheid van de processor of juist meer cores en threads of de beter GPU.
en zijn de duurde modellen beter dan de goedkopere? ga ik bv echt wat merken in snelheid of beter werken van de processor als deze 100 euro duurder is.
Ik zelf neig nu namelijk naar de intel I7 vanwege GPU maar de ryzen 5 is bv weer sneller en goedkoper.
echt top als jullie mee willen denken,