GeorgetteS
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 okt 2006
- Berichten
- 245
Het is een computerforum, maar misschien heeft iemand hier toevallig kaas van gegeten...
Wij hebben een Growatt omvormer met een datalogger erin. Die heeft altijd op de oude Wifi gestaan en verliest daarmee ook vaak verbinding omdat het in de kelder zit. Nu heb ik een nieuw mesh wifi netwerk aangelegd en wil ik de datalogger daarmee verbinden. Als ik de stappen volg, kom ik er niet uit.
Via de configureeroptie in de Shinephone app, kom je in het stappenplan. Ik scan de barcode op de doos en de gegevens die hij vindt, komen overeen met de datalogger. Vervolgens moet ik kiezen voor Wifi (doet niets als ik daarop druk) Wifi-S of Wifi-X. Als ik daarop Google, lijkt het plaatje van de omvormer uit te wijzen dat ik Wifi-S moet kiezen. Daarna kan ik kiezen voor enkel 2.4GhZ of 2.4/5 GhZ. Mijn mesh netwerk is volgens mij 2.4 + 5 gecombineerd en ik kan nergens kiezen voor alleen 2.4. Dus ik kies 2.4/5. Dan kom je in een stappenplan: er staat "druk kort op de knop zodat het lampje continu blauw brandt". Daar gaat het al mis, want als ik kort op de knop druk, dan gaat ie heel snel blauw knipperen (en niet continu). Als ik láng op de knop druk, dan blijft ie wel blauw. Ik zou dan mijn telefoon moeten verbinden met het Wifi netwerk dat de Datalogger aanmaakt, maar er wordt geen netwerk gevonden. Zowel bij kort indrukken (blauw snel knipperen) of bij lang indrukken (continu blauw) vindt hij geen netwerk. Ook niet als ik mijn telefoon een paar centimeter of juist 1,2 of 3 meter van de datalogger vandaan houd. Er zit ook nog een optie in om via een IP adres naar een configuratie te gaan waar je admin en een wachtwoord in moet vullen. Maar als ik daarop druk probeert ie naar een ip adres te gaan (volgens mij) maar geeft de telefoon een foutmelding dat het adres niet bekend is.
Als ik kies voor alleen de 2.4 ghz optie, dan kom ik in een 'makkelijker' menu. Maar dan moet ik mijn telefoon verbinden met een reeds bestaand 2.4 netwerk, en dat heb ik juist niet. Dus daar loop ik ook vast.
Ik meen me te herinneren dat ik dit ooit wel opnieuw heb ingesteld toen we van provider wisselden, maar ik kom er nu na meerdere pogingen niet meer uit.
Kan iemand mij helpen?
Wij hebben een Growatt omvormer met een datalogger erin. Die heeft altijd op de oude Wifi gestaan en verliest daarmee ook vaak verbinding omdat het in de kelder zit. Nu heb ik een nieuw mesh wifi netwerk aangelegd en wil ik de datalogger daarmee verbinden. Als ik de stappen volg, kom ik er niet uit.
Via de configureeroptie in de Shinephone app, kom je in het stappenplan. Ik scan de barcode op de doos en de gegevens die hij vindt, komen overeen met de datalogger. Vervolgens moet ik kiezen voor Wifi (doet niets als ik daarop druk) Wifi-S of Wifi-X. Als ik daarop Google, lijkt het plaatje van de omvormer uit te wijzen dat ik Wifi-S moet kiezen. Daarna kan ik kiezen voor enkel 2.4GhZ of 2.4/5 GhZ. Mijn mesh netwerk is volgens mij 2.4 + 5 gecombineerd en ik kan nergens kiezen voor alleen 2.4. Dus ik kies 2.4/5. Dan kom je in een stappenplan: er staat "druk kort op de knop zodat het lampje continu blauw brandt". Daar gaat het al mis, want als ik kort op de knop druk, dan gaat ie heel snel blauw knipperen (en niet continu). Als ik láng op de knop druk, dan blijft ie wel blauw. Ik zou dan mijn telefoon moeten verbinden met het Wifi netwerk dat de Datalogger aanmaakt, maar er wordt geen netwerk gevonden. Zowel bij kort indrukken (blauw snel knipperen) of bij lang indrukken (continu blauw) vindt hij geen netwerk. Ook niet als ik mijn telefoon een paar centimeter of juist 1,2 of 3 meter van de datalogger vandaan houd. Er zit ook nog een optie in om via een IP adres naar een configuratie te gaan waar je admin en een wachtwoord in moet vullen. Maar als ik daarop druk probeert ie naar een ip adres te gaan (volgens mij) maar geeft de telefoon een foutmelding dat het adres niet bekend is.
Als ik kies voor alleen de 2.4 ghz optie, dan kom ik in een 'makkelijker' menu. Maar dan moet ik mijn telefoon verbinden met een reeds bestaand 2.4 netwerk, en dat heb ik juist niet. Dus daar loop ik ook vast.
Ik meen me te herinneren dat ik dit ooit wel opnieuw heb ingesteld toen we van provider wisselden, maar ik kom er nu na meerdere pogingen niet meer uit.
Kan iemand mij helpen?