WiFi Laptop zeer traag / netwerkkaart kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ypsy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ypsy

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2019
Hallo,
Mijn laptop (lenovo) doet zeer raar.
2 dagen geleden had ik geen problemen, vandaag is wifi zeer langzaam of Windows 10 (up to date) ziet de netwerken helemaal niet (met Tele2 modem/router heb ik 2,4GHz en 5GHz). Naar mijn mening is modem in orde, mobieltje werkt goed alleen laptop heeft wat moeite met wifi.
Ik vind het verschil nogal groot. Normaliter het icoontje van WiFi was altijd 100%, nu is 1 of 2 streepjes...
Hieronder de test resultaten. 2,5 meter van de modem, beiden met 5GHz....
PC test.PNG
Waar moet ik zoeken? Windows, netwerkkaart ? Via Apparaatbeheer stuurprogramma's gecheckt - alles in orde, alles staat aan en ik krijgt geen foutmelding of een icoontje met uitroepteken. Alles goed zou je denken, maar toch iets werkt niet optimaal.
En meest belangrijk - HOE? Ik weet niet veel van...
Alvast bedankt
Ypsy

Hallo

Dergelijke "problemen" hoor ik veel met win 10

Met de originele drivers nooit geen probleem ... update n° zoveel , en bingo. (geen , of zeer slecht wifi bereik)

Al een paar goedkopere laptops onder handen gehad met dit fenomeen , en wat blijkt.

Slechts 1 wifi antenne aangesloten op het wifi kaartje. (meestal n°1)

De antenne aansluiten op de origineel niet gebruikte 2e antenne ingang helpt meestal.

Let wel ... ik beweer niet dat dit de oplossing is bij alle laptops , maar hou dit toch in het achterhoofd als mogelijke oplossing.

Hopelijk heeft iemand iets aan deze info.

P.s.:

Jammer geen vermelding typenr van deze laptop , is dus een beetje koffiedik kijken.

Peter

Laatst bewerkt:
Opgelost :)

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie inzet.
Na het checken van alles heb ik een moed verzameld om mijn laptop openen...
Idd. Een kabeltje los....
Nu werkt het prima.
Nogmaals bedankt
Ypsy

Hallo

Nu nog eens het typenr vermelden van deze lenovo.

Is dit topic ook bruikbaar als referentie voor de beginnende/minder ervaren p.c. gebruikers.

Peter

Hoi,

Lenovo G40-80 (model 80E4)

Zo staat het op het plaatje achter
Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan