Windows 11 home, geluid van microfoon niet naar speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik heb een simpele Lenovo laptop en een elektronisch drumstel. Ik heb in de 4-polige jack in-/uitgang voor het geluid een splitter die microfoon en speakers van elkaar scheidt. Op de microfoon (in) zit de koptelefoonuitgang van mijn drumstel. Bij de systeeminstellingen zie ik ook dat er signaal binnenkomt, als ik wat drums aansla komt er tot 69% signaal binnen. Maar het komt er niet uit via de speakers of de koptelefoonuitgang. Het doel is om met Youtube mee te kunnen drummen, daar vind ik oefenmateriaal (en ik kan het op de laptop vertraagd afspelen). Ik denk dat Windows het geluid van de microfooningang expres niet naar de speakers doorstuurt om rondzingen te voorkomen. In dit geval is er uiteraard geen risico op rondzingen. Is dit ergens in te stellen?

Dank,

Hugo

Heeft het drumstel geen USB uitgang?

Jawel, maar die spuugt alleen midi uit, geen audio. En mijn laptop is te traag om daar echt wat mee te doen.

Je krijgt wel signaal binnen maar windows stuurt deze niet door naar je speakers en dergelijke.
Kan een volgende oorzaak hebben:
Ga naar je instellingen en geluid
Ga naar de link configuratiescherm voor je geluid.
Kies dan de bron en kies voor eigenschappen, dan tabblad luisteren.
Check of het vinkje aan staat bij "luisteren naar dit apparaat".
Als het goed is moet je dan nu wel geluid gaan horen van je drumstel

Dank voor je reactie, helaas heb ik kennelijk een andere Windhoosversie dan jij, ik kan deze instellingen niet vinden.

type in het zoekvenster: mmsys.cpl
Dan kom je er wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan