Opgelost Windows 11 op deze PC, gaat dat?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste, ik heb een oudere PC en gebruik deze 2 uurtjes per dag. Geen games of zware apps.
C: is een SSD drive en ik wil daar Windows 11 op installeren maar het lukt me niet.
Dan maar weer terug naar Windows 10 en dat ging meteen goed.

Kan op deze PC wel Windows 11 draaien?

Dank voor jouw tijd.

gr Bram
Kinomap-PC specs.png

Een i7 van de 1e generatie core cpu's......

Alleen zo kan dat, de CPU is totaal ongeschikt om W11 te installeren zonder trucjes.

Of een upgrade met een core ultra.....

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Ik ben al ruim 1 dag bezig om W11 erop te krijgen maar lukt dus niet. Ik had al wel gedacht dat deze PC te oud zou zijn en denk dat ik maar een andere koop. Ik zal morgen eerst nog even de link van @edmoor nalezen, daarna maak ik een keuze. Eigenlijk wel jammer want die PC gebruik ik icm met twee monitoren. Op de bovenste staat een Excel workbook met een hoop data, op de onderste monitor wordt een video afgespeeld, opgenomen door een wielrenner, en die video is interactief met mijn hometrainer. Dus als de wielrenner berg op gaat, gaat mijn hometrainer zwaarder trappen en andersom. Dat is het enigste waarvoor dat systeem wordt gebruikt.

Windows 11 heeft niet echt functionele voordelen t.o.v. Windows 10.
Zelf heb ik wel d.m.v. truukjes meerdere oudere PC's en laptops voorzien van Windows 11.
Gewoon omdat ik dat leuk vond :)

Jawel maar over 6mnd is de ondersteuning voor W10 verlopen. En omdat die video's op een Franse server staan en die dus moet downloaden, wil ik geen risico lopen.

Geen enkel probleem hier met Windows 11.
Werkt allemaal prima wat mij betreft.
Ik werk ermee op 2 PC's en een laptop.
1 van die PC's en de laptop worden volgens testen niet ondersteund door Windows 11 maar werken er prima mee.

Maakt geen ruk uit, W11 is een veredelde W10, niet sneller en niet langzamer.
Maar ja, zeuren kan een hobby zijn.:eek:

Ik geef ook alleen mijn ervaring met Windows 11 aan.
Senso heeft z'n eigen ervaring er mee.

Dat is al heel lang zo.
Overigens heb ik Windows NT, OS/2 en OpenVMS ook gebruikt.

Als dit de enige functie van die pc is dan hoef je je niet teveel zorgen te maken over de ondersteuning. Aankoop van een nieuwe zou je dus nog veilig kunnen uitstellen.

Ik zeg ook niet dat er direct grote problemen met W11 zijn, maar nieuwe functies heb ik weinig aan en je moet veel instellingen weer aanpassen om zaken naar persoonlijke voorkeur in te stellen. Denk aan Classis Ribbon, Change font e.d. Met Winaero kun je ook zaken instellen.

Dank jullie wel voor jullie advies en meedenken. Wat mij betreft hoef ik ook niet perse een nieuwe computer want zoals je hebt kunnen lezen doe ik er niet erg veel mee. Maar ik ging ervan uit dat zodra W10 niet meer wordt ondersteund met bv beveiliging, en deze PC dus altijd op internet zit wanneer deze aanstaat, er mogelijk problemen kunnen ontstaan. De website van Kinomap (van die video's) vertrouw ik wel, daar is niets mis mee. Vroeger had ik op dat systeem een virusscanner maar die heb ik weer af gegooid omdat er met regelmaat een popup kwam met onnodige info of vraagstelling. Dat wil je niet als je aan het trainen bent. Mogelijk moet in die richting zoeken en toch W10 blijven gebruiken?

In de link die @Senso heeft meegegeven is te lezen dat nadat de ondersteuning van W10 is vervallen, een virusscanner deze tekortkoming niet gaat ondervangen. Dus hetgeen ik hierboven aanhaalde is geen optie.
Ook de optie om die PC offline te gebruiken gaat dus niet, er moet een verbinding zijn met de Franse server. Ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe ga, en dan een snelle ivm de komst van W12 waarbij opnieuw minimale hardware eisen zullen komen.

Terug
Bovenaan Onderaan