windows 7 op laptop zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

piratesfbi

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
hoi ik wil w7 op mij pc zetten er staat nog xp op verlies ik niet mijn bestanden?

Je kan windows XP niet upgraden naar windows 7. je kan alleen maar een clean install doen wat inhoud dat je de hardeschijf moet wissen.

het zelfde als ik op de chat vertelde je bent alles kwijt
of een dualboot xp en win 7 maken

dual boot is dat je windows 7 en windows xp naast mekaar installeert. dus als je de laptop opstart kan je kiezen. windows 7 of windows xp.

Deel je harde schijf op in 2 partities. Verplaats je map "mijn documenten" naar de 2e partitie. Goede kans dat alles wat je bewaren wilt nu veilig staat.
Voor de zekerheid kun je nog losse mappen op bijv. je buroblad naar de 2e partitie verplaatsen.
Dan bijv. met mozbackup een kopie maken van oa je thunderbird-adresboek, mocht je dat gebruiken. Andere mailprogramma's hebben meestal ook export-functies aan boord.
Maak een lijstje van programma's die je nu draait en die je graag strax ook weer wilt draaien.

Nu kun je redelijk veilig zeggen dat je klaar bent om een clean install te doen van W7 waarbij je 1e partitie geformatteerd wordt. Wel opletten dat je de juiste partitie selecteert...

*edit*
Doe wel eerst even de W7-compatibiliteitscheck om te zien of je hardware klaar is voor W7. Dan bij de leverancier kijken of er passende drivers zijn...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan