Flitskikker InfoTool

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel nice. Werkt echt super een heeft een heel arsenaal nice features :thumb:

Getest op win7 ultimate x86.

Bugs:
* Crached als ik hem afsluit
* Advisuer ding: Ik heb een AMD procesor, maar die geeft aan dat myn procesor geen AMD ondersteund -> huh???
 
Ik heb de afsluiten-crash gefixt.

Waarschijnlijk heb je een game gekozen die geen AMD ondersteund. ;)

Mvg,
Martijn
 
Crashed bij mij ook bij afsluiten.
Verder nog geen bugs ontdekt.
 
Bedankt voor het testen!
In mijn project heb ik inmiddels de afsluitencrash gefixt, dat zou dus geen problemen moeten opleveren in de final versie of een 2e beta. :D
 
Revieuw

Flitskikker InfoTool 2.3

Instalatie:
Geen reclames of anderen troep, mooi design, duidelijke teksten, geen gebreken.
De instalatie verloop soepel, geen rare dingen of bugs. Ziet er zeer goed uit.

cijfer: 8

Opstarten:
Gaat probleemloos en snel, het programma heeft ongeveer 15 seconden nodig om alle data te verzamelen en het programma te starten.

Cijfer: 8

Gebruik en prestaties:
Toch wel het belangrijkste van het programma, alleen hier zijn wel wat punten op aan te merken. Het programma zou mij moeten vertellen wat er zich allemaal in mijn pc bevind, en dat doet het wel redelijk. Alles klopt, en ik kan niets bedenken wat ik wat er niet in het programma staat. Van de kloksnelheid tot IP adres. Zeer veel informatie. Alleen: Er zijn wat gebieden niet ingevult. Bij "Videokaart" en "Beeldscherm" staat herhaaldelijk "onbekend". Dit is wat jammer. We gaan verder naar de bij functies. Valt wijnig over te vertellen, alles werkt zoals het moet, en is voor elke 0 te begrijpen.

Na een kwartiertje zoeken naar bugs vind ik toch iets, de adviseur funtie... Los van het feit dat er maar 4 verschillende types zijn aan te vinken, en dit ook niet super duidelijk word weergegeven. En het feit dat ik nergens het te selecteren "adviesniveau" kan vinden. Heb ik een kleine bug: de teksten lopen door elkaar! (zie bijlage)

Cijfer: 6,5

Vormgeving:
Mooi, heel mooi. De meeste programma's die ik te zien krijg hebben de bekende "windows 2000" looks. Dit gaat meer naar de XP/Vista kant. Ben zeer tevreden. Mooie knoppen, en het langzaam verschijnen bij opstarten en bij menu's is ook mooi.

cijfer: 9

Crashbestendig
Oee, dat is jammer. Ik had gehoopt op een beter resultaat, maar zodra ik de knop "Flitskikker InfoTool" op mijn taakbalk 4 a 5 keer snel achter elkaar indruk, loopt het programma vast en/of krijg ik een foutmelding (meestal).

Cijfer: 5

Totaal:
Al met al een handig en mooi programma met een paar bugs. Je kan je duidelijk door het programma heen werken en alles ziet er gewoon goed verzorgd uit. Het programma ging goed van start met de instalatie en het opstarten, maar laat het toch wel afweten bij de prestaties. Het programma flipt snel, en na kwartiertje is de eerste bug gevonden. Ook doet het programma niet voor de volle 100% waarvoor het gemaakt is. Maar ja, gered door de vormgeving, geef ik dit programma al met al een 7,3.

Nog even wat kleine aanpassingen en dit programma heeft zeker een toekomst. Voor veel men mensen is het namelijk best nog een uitdaging de gegevens die ze nodig hebben te vinden. dankzij flitskikker is dat hopelijk snel verleden tijd!

Eindoordeel: 7,3
 

Bijlagen

  • Flitskikker.jpg
    Flitskikker.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 85
herziening revieuw

Excusses, ik zie net pas dat er nieuwere versie van het programma is, ik heb deze even bekeken en moet mijn oordeel herzien. Hier de punten die ik wil wijzigen:

Instalatie:
Bij de instalatie is er een bug bij: Er is geen vakje meer om aan te vinken dat na het afsluiten het programma moet worden gestart! Althans, niet zichtbaar, want het hoort er volgens de tekst wel te staan.

Plus punt is echter de vele talen die er staan!
Min punt: we moeten opnieuw opstarten voor het gaat werken.
Min punt: Nieuwe bug

Gebruik:
Aanzienlijke verbeteringen bij de functie "adviseur"! Veel makkelijker te navigeren, veel meer keuze, heel mooi.

Vorige versie gaf ik een 7,3. Ik heb even nagedacht, en denk dat we nu wel 8 hebben bereikt
 
Laatst bewerkt:
In Windows 7 kan ik het wel installeren, maar bij opstarten loopt het direct vast
 
Bedankt voor de review, mikeon. Ik zal de nieuwe bugs neerzetten op de TODO-lijst. :thumb:
Over het "Onbekend": waarschijnlijk gebruik je het programma in VMWare of een andere virtuele machine, daar wordt inderdaad niet alles weergegeven.

mrmusic: Geeft het programma geen foutmelding?

=====================================================

Flitskikker InfoTool v2.6 Beta 2

De 2e beta (Build 89) van de nieuwe versie 2.6 van Flitskikker InfoTool is uit!
Screenshots zijn nog steeds welkom, zodat ik kan kijken of alles goed wordt weergegeven.

Download v2.6.0.89 (Beta 2) hier!

Wat is er al nieuw?
  • Werkgroepinformatie
  • Schermverhouding
  • Updatechecker
  • Processorcaches
  • Processorcores
  • Verbeterde en bijgewerkte videokaartenlijsten
  • Besturingssysteembug bij de adviseur gefikst
  • Geheugentype weg bij adviseur (geen klachten meer :D)
  • 5 nieuwe skins
  • Spaanse en Letse taal
  • Verbeterd installatieprogramma
  • Genereer-instellingen
  • Pentium M ondersteuning bij de adviseur
  • Athlon X2 en 64 X2 omgedraaid
  • Knoppen en controls binnen de venster gehaald
  • Menu bijgewerkt
  • Taal Editor verbeterd
  • Advies Editor verbeterd
  • Proces zou nu volledig uit moeten gaan bij sluiten met kruisje
  • Laadscherming zitten niet meer op elkaar

    [*]Vista skin bijgewerkt (NEW)
    [*]Geheugeninformatie, indien ondersteund (NEW)
    [*]Afsluitencrash gefixt (NEW)
Wat kunnen jullie nog verwachten?
  • Franse taal
  • Meer games in de Upgrade Adviseur
  • Vast nog wat bugs verwijderd
  • Nog wat aanpassingen aan de videokaartenlijsten
  • SLI/CF support (?)
  • Nog 2 of 3 nieuwe skins
  • Installatieprogramma bijwerken (geen opnieuw opstarten)
  • Bij het veranderen van de skin dit ook toepassen op de adviseur
Alvast bedankt voor screenshots en veel plezier weer! :)

Mvg,
Martijn
 
Laatst bewerkt:
xpmvqd.jpg

2w7o7kz.png

Daar is hij dan, na veel uitstellen: de nieuwe versie van Flitskikker InfoTool.
Er zijn te veel veranderingen om op te noemen, maar dit zijn de belangrijkste vernieuwingen:

feature.png
Gedetailleerdere informatie, zoals bij het geheugen en de resolutie
feature.png
Krachtigere Upgrade Adviseur met meer spellen
feature.png
Uitgebreide instellingen voor het genereren van informatie
feature.png
Nieuwe skins en vertalingen
feature.png
Ondersteuning voor de nieuwste technologieën, zoals Core i5, i7, ATI's Radeon HD 5000 series en Windows 7

Wil je alle nieuwe onderdelen weten, neem dan zelf eens een kijkje hoe het programma verbeterd is! :D

ejvhhf.jpg

Waar wacht je nog op? Download de nieuwe versie nu!


Veel plezier en nog een gelukkig nieuwjaar! ;)

Mvg,
Flitskikker
 
Zeer nice :thumb:

Ik vind dat de vertaling echt super werkt :)
 
Het is nu nog mooier en beter dan het al was.:thumb:
Ik heb een klein beginnetje gemaakt met de Franse taal, maar jammer genoeg niet afgemaakt. Ik leer Zweeds (cursus) en het zou een goeie oefening zijn om de Infotool in het Zweeds te vertalen... mail als je interesse hebt naar thomas[at]de-roo.eu ([at] natuurlijk door @ vervangen.)

Thomas de Roo
 
PRACHTIG!!! :thumb:

En dat met Visual Baisc gemaakt? Of niet? :eek:
 
heel mooi gemaakt.
Een gelikt uiterlijk en blijft in ontwikkeling.
ook de vernieuwingen blijven een goede toevoeging.
Je gaat geen vernieuwingen toevoegen die je toch niet gebruikt.
Nog even door ontwikkelen en op de markt zetten hahaha.

Ook de portable versie erg handig leuk dat je die op de site er bij hebt staan.
Ga zo door :thumb:
 
Alleen werken de download links nu niet...............
 
Hallo!

Mag ik weten hoe je de layout gemaakt hebt? :eek:

Hey!

Het design is gebaseerd op dat van Windows Live Messenger en ik heb het verder in PowerPoint bewerkt. De toolbarbuttons heb ik gemaakt in IcoFX.

De design wordt in het programma geladen door middel van aantallen Images/PictureBoxes.

Mvg,
Martijn
 
Harstikke mooi en handig programma. Hoe bent u zo goed geworden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan