• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost foto’s waar kan ik die code's terugvinden?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
433
Het heeft iets met WIndows 1252 en UTF-8 encoding te maken, dat weet ik. Er zijn tal van pagina's op Internet over dit onderwerp.
Maar soms kan ik bepaalde iets niet terugvinden.

Ik plaats het bericht in Excel forum: de gegevens staan in Excel, waarschijnlijk iets met het downloaden of uploaden van CSV bestand van/naar Outlook Calendar.

Er staan een boel van dit soort 'rariteiten' in dat Excel bestand.

Ik overweeg om Outlook Calendar te downloaden (CSV), te laden in Excel en dan een zoek en vervang voor die rare codes en dan weer te uploaden in een blanko Calendar. Weet het nog niet.

SnagIt-26042024 125801.png

Dank bij voorbaat.
 
Maar zonder bestandje kunnen we uiteraard niks.... Ik zou ook niet weten hoe ik die specifieke tekens in een Excel bestandje moest krijgen. Stuur op zijn minst het csv bestand mee.
 
Dank voor de reacties. Ik probeer er specifiek achter te komen waar die codes voor staan, althans, die eerste dan. Die andere kan ik terugvinden, maar die eerste... Het staat toevallig in Excel, gevolg van importeren vanuit Outlook. Zoals gezegd, ik wil proberen middels zoek en vervang die codes om te zetten naar normale tekst. Maar ja, die eerste... beats me.
 
Opgelost:
…
staat voor: ...
(drie puntjes)

en: ’
staat voor: ' (apostrophe)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan