Fout melding onder het virus sannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Norton 2003

Geplaatst door Ginil_
Hoi SALDOS.....

Als ik mijn serie nr invul kan het zijn dat ik die NORTON 2003 moet betalen off..
Ik kan hem daar alleen maar kopen zoals ik zie..

Gr : Ginil.

Klopt,

voor niets gaat de zon op.
 
Ginil_,

Dat klopt. Dat komt omdat je msn 5.0 hebt en die wordt niet ondersteund door Norton.

Ga naar opties-express berichten en vink daar de msn messenger scanner uit.
probleem opgelost.
 
Geplaatst door Bennie
Dat je virussen hebt en ander ongedierte is evident. Kan Norton die niet voor je opruimen? Anyway, het volgende moet weg. Sluit eerst browser.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch=http://www.the-exit.com/search
O4 - HKLM\..\Run: [Zip Driver Loader] C:\WINDOWS\ZipLoad32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dcomcnofg] C:\WINDOWS\SYSTEM\Dcomcnofg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System32] System32.exe

[die onderste drie zijn virussen\trojans].

O4 - HKLM\..\RunServices: [System32] System32.exe

[die ook]

Lees ik daar niet Zipload32.exe?:D

Groetjes,
Bennie
 
Je browser is Internet Explorer. Helemaal bovenaan rechts zie je een kruisje. Klik daarop. Gesloten!

Hijackthis had de vermelding weggehaald in het register, maar kennelijk stond het bestand zélf nog op de schijf.

Hoe heb je de nieuwe Norton geïnstalleerd? Over de oude heen?

Groetjes,
Bennie
 
Re: Virus.

Geplaatst door Ginil_
Hoi Saldos..

Ik kreeg na het virusscannen bij de link wat ik je had geschreven daar hadden ze idd het virus gevonden het was :

ziploader.exe DEZE WAS DE OORZAAK.
MAG DIT WEL GE DELITE WORDEN kon niet anders.

Ik hoop dat ik het goed beschrijf en in quarantine kon het niet het moest op de DELETE het waren 19 bestandjes in ieder geval de ookzaak dan ziploader.exe
kan dat dat het dan 19 bestandjes zijn.
Ik kreeg toen de melding dat de PC virus vrij is.

Nu de NORTON 2003 beschermt niet mijn e-mail staat er.
Hoe kan dat nu als ik vragen mag.....

En dat andere schermpje verschijnt nu nog continu op mijn scherm ik weet echt niet hoe ik bij optie moet komen het is geen msn 5.0 hoger iets van 6 nog iets
Hoe en waar moet ik het uitvinkenen ben ik dan wel goed beschermt als het is uitgevinkt optie zei je maar erstaat dan geen express berichten of doe ik het nu weer FOUT.
Ik hoop dat je me nogg ff kunt helpen SALDOS je hebt min iedergeval al een aardig stuk op weg geholpen bedankt alvast daar voor.

Met Vr Gr : GINIL_

Ginil_,

Zorg er eerst voor dat je virus vrij bent, want dat kan de oorzaak zijn dat je email protection niet werkt.
Scan desnoods in met NAV in de veilige modus en kijk of hij nog iets vind.

Als er niet gevonden is meer, dan moet je Norton verwijderen en dan de RNAV gebruiken vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument

En installeer NAV opnieuw.

Je moet na de installatie natuurlijk weer naar opties-express berichten en vink daar de msn messenger scanner uit.
Je bent dan nog wel beschermd omdat autoprotect je beschermd.
MSN 6 wordt ook niet ondersteund door Norton.

MSn 4.7 is de laatste die ondersteund wordt.
maar zoals ik al zei: je autoprotect beschermd je.
 
Re: Waar.

Geplaatst door Ginil_
Saldos..

Waar moet ik dan opties-express berichten en vink daar de msn messenger scanner uit.

In de NAV of messinger zelf bij messinger zelf weet ik niet waar het staat.

Gr : Ginil.

Ik heb het over de opties van Norton antivirus.
 
Re: Had ik gedaan in NAV

Geplaatst door Ginil_
Hoi SALDO...

Ik had het daar gedaan wat je me nu melde en toch komt dat scherpje steeds weer terug zelfs onder het Typen.

Huh? Hoe kan dat nou? Is dat iets nieuws?
Vink even alle messenger scanners uit in het tabblad expres berichten en klik op ok.

Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
 
Mooi zo, die msn foutmelding is weg.
En ja, je bent gewoon beschermd.

Die wuauboot foutmelding heeft niets met Norton te maken.
Dat is je automatische windows update.
Die kun je gewoon uitschakelen in je configuratiescherm.
Of je kunt ook naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten gaan en daar criticalupdate uitvinken.

Dan is je probleem verholpen.
 
Re: NAV mist bestandjes.

Geplaatst door Ginil_
Goedenavond.....
Ik start nu net weer de PC aan en kreeg ik 2 meldingen achter elkaar en die zijn :
A Necessary compent for this function is missing or damaged ( NAVAP32 )
2e melding is :
A Necessary compent for this function is missing or damaged
( C:\Program Files\NortonAntiVirus\NAVEmail.dll )
Wat is dat als ik vragen mag.
Gr : Ginil.

Dit komt waarschijnlijk doordat je NAV 2003 erop deed voordat je NAV 2001 had verwijderd.
Zorg er altijd voor dat je oude software verwijderd voordat je de nieuwe erop zet (ook al staat het in de handleiding dat het wel mag).

Maar het kan ook zijn omdat er al een virus op zat toen je Norton 2003 installeerde.


Je zult hem in iedere geval moeten verwijderen en ook RMAV gebruiken zoals ik ook al eerder zei.
Je moet daarna de TEMP bestanden verwijderen en in een clean boot installeren d.w.z. dat alle achtergrond programma's uitgeschakeld moeten zijn.
Als dat niet lukt, dan moet je internet explorer opnieuw installeren.

Het Artikel dat bennie gepost heeft legt het goed uit.
 
Ginil_,

KAn het zijn dat je van die iconen een verborgen bestand hebt gemaakt, of dat het virus dat heeft gedaan?

Maar het kan ook zijn dat je je videokaart drivers moet installeren.
 
Laatst bewerkt:
Nou je zei dit : ...dat de icoontjes van de EXPLORER en de OULOOK EXPRESS dat die zo vaag op het desktop staan sinds Zondag. Echt heel vaag net alsof je een icoon helbt geknipt zo zien die 2 eruit wat is dat dan als ik mag vragen....

Ik vroeg me af of ze er een beetje doorzichtig uitzagen zoals een map dat verborgen is bijvoorbeeld.
 
Die icoontjes zijn toch gewoon snelkoppelingen? Waarom maak je geen nieuwe?

Groetjes,
Bennie
 
Re: Het icoontje van de Explorer is geen snelkoppeling.

Geplaatst door Ginil_
Dag Bennie En Saldos.

Het klopt idd dat de icoontjes van de outlook en Eplorer heel vaag zijn op het desktop zoals een verborgen bestandje iets duidelijker zie je de 2 icoontjes.
Ze zijn vaag heel vaag dat van de Explorer is geen snelkoppeling BENNIE.

En ik had msconfig bij uitvoeren gedaan en daar zie ik dat de zipload.exe in het opstart schema staat aangevinkt ik kan het wel uitvinken toch zit de zipload.exe nog in de pc of is dat normaal ik weet niet.

Gr : Ginil......

Dat icoontje van Explorer kan ik gewoon verwijderen. Ik maak dan een nieuwe aan d.m.v. eigenschappen van mijn beeldscherm; tabblad Bureaublad, dan Bureaublad aanpassen en dan kan ik een vinkje plaatsen bij Internet Explorer. Is dat bij jou anders? (Ik heb XP).

Wat die Zipload.exe betreft: of dat bestand nog op je PC zit, kan je nagaan d.m.v. zoeken. Volgens je laatste log zit het niet meer op je PC. Het feit dat het nog staat vermeld in msconfig, is dan een loze sleutel.

Om na te gaan of iets verborgen is, kan je zien bij eigenschappen, en wel bij kenmerken. Er staat dan een vinkje bij "verborgen".

Groetjes,
Bennie
 
Re: Hijackthis log.

Geplaatst door Ginil_
HOI BENNIE EN SALDOS.

Ik heb de PC 3 uur laten scannen bij het opgegeven adres van bennie.
Daar heeft de virusscan 195 bestanden aangegeven wat geïnfecteerd zijn.Het kon de bestanden niet verwijderen omdat ze in werking zijn melde het er.
IK HOOP TOCH ECHT NIET DAT IK EEN VIRUS IN MIJN PC HEB.......

Scannen in veilige modus met Norton moet zeker wel helpen.

Even nog een vraagje: welke virus was er gevonden?

En in welke directory werd het gevonden?
 
Ik had drie vragen gesteld. Op twee nog geen antwoord. Daar was het wachten op. Kijk of je Win Me over de oude heen kan installeren. Mogelijk worden eventuele ontbrekende of beschadigde bestanden hersteld.

Groetjes,
Bennie
 
Deze (impliciete) vragen had ik gesteld:

Wat die Zipload.exe betreft: of dat bestand nog op je PC zit, kan je nagaan d.m.v. zoeken. Volgens je laatste log zit het niet meer op je PC. Het feit dat het nog staat vermeld in msconfig, is dan een loze sleutel.

Om na te gaan of iets verborgen is, kan je zien bij eigenschappen, en wel bij kenmerken. Er staat dan een vinkje bij "verborgen".

En nee, Als je Win Me over de oude installeert blijft alles behouden. Niettemin doe je er goed aan om toch altijd backups te maken van je belangrijke bestanden.

Groetjes,
Bennie
 
Zipload.exe niet gevonden? Lijkt me dat het ook niet meer in de PC zit. Laatste log van je bevestigt dat ook. Ik zie namelijk niks.

Je kan gewoon bij bij eigenschappen kijken van een map of (bestand): selecteren enn dan rechter muisknop (eigenschappen). Als er een vinkje staat bij verborgen, vinkje weghalen.

Backups mogen weg van Hijackthis. Kan je verwijderen vanuit het programma Hijackthis (onder Config\backups).

Beetje duidelijker zo?

Groetjes,
Bennie
 
Nee, dat moet je niet bij alle mappen doen. Kijk eens in het configuratiescherm bij mapopties en dan tabblad Weergave. Daar kan je aangeven of bepaalde mappen wel of niet verborgen moeten zijn. Systeemmapppen moeten verborgen zijn.

Het ging mij ook ALLEEN om de snelkoppelingen.

Hoe probeer je opnieuw Win ME te installeren? Vanuit de Verkenner en dan op setup klikken? Uitvoeren zegt me niet zo heel veel.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan