• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen vergrendelen na goedkeuring door verantwoordelijke

Jojo3090

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2024
hallo,

Ik zoek een manier om in excel bepaalde cellen te vergrendelen na goedkeuring door verantwoordelijke.

Het gaat hier over het invullen van gewerkte uren. de werknemer vult deze in waarna een verantwoordelijke dit moet goedkeuren.

Ik zou willen dat als de verantwoordelijke in een dropdown ok aanduid, dat in deze maand ingevoerde data niet zomaar meer gewijzigd kan worden.

Op het voorbeeld in bijlage, zou de ingevulde data in cellen B4 - D34 vergrendeld moeten worden zodra in G23 "ok" geselcteerd word.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties!

@Warme bakkertje, ik zou alle tabellen zoals B4 D34 willen beveiligen tegen enige vorm van wijziging. op jou voorbeeld word de dropdown op G23 beveiligd met paswoord. wat op zich al zeer goed is.

Mvg Jochen

Het is niet de dropdown die beveiligd wordt maar de toegang tot het al dan niet blokkeren van de cellen.
Wat voor zin heeft het dat iedereen toegang heeft !!
Dus enkel een bevoegd persoon heeft de mogelijkheid om de cellen al dan niet te blokkeren of deblokkeren moest dit nog nodig zijn.
Zet de dropdown maar eens op Ok en probeer dan een cel te wijzigen in B4 D34.
Hetzelfde geldt voor de andere blokken data.

Terug
Bovenaan Onderaan