datum v

Dit gaf ook weer "Deze expressie bevat een subquery waarvan de syntaxis ongeldig is. Controleer de syntaxis en plaats de subquery tussen haakjes.
 
Beste Octafish, dit is precies wat ik zocht, en al de anderen die ook meedachten, heel erg bedankt om mee te denken.
 
Nummer 2 voldoet sowieso niet aan de (als je de vraag letterlijk neemt) omschrijving. En ja, een simpele vraag als deze mag best met 4 berichtjes af zijn. En we zitten al weer boven de 20. Het lijkt wel alsof HelpMij een oudewijvenclub is geworden, waar kleppen belangrijker is dan ter zake doende antwoorden. Mag ik dat vinden? Vrije meningsuiting etc.?
 
Dit gaf ook weer "Deze expressie bevat een subquery waarvan de syntaxis ongeldig is. Controleer de syntaxis en plaats de subquery tussen haakjes.
Welke variant? Nogmaals: alle uitwerkingen van je vraag zitten in mijn voorbeeld, en die geeft echt geen foutmeldingen! Al kan ik mij voorstellen dat je met een oudere versie werkt, die de functie MonthName niet kent. (Die je overigens niet echt nodig hebt).

Hierbij een versie zónder MonthName. Met dus functies die al sinds Breznjev in Access zitten :).
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij eerder een kippenhok waar de haan zijn onderdanen (hennen) met een poot de grond in probeert te drukken. Niet voor niets heeft hij zo’n mooie kroon op zijn kop.
 
Ik ben nu halverwege een (nieuwe) fles whiskey, en ik zie nog steeds niet wat deze opmerking van pletter bijdraagt aan een betere oplossing voor TS. Awel, stug doordrinken dan maar…
 
Voor de vragen steller niets, net zomin als deze opmerking: Het lijkt wel alsof HelpMij een oudewijvenclub is geworden, waar kleppen belangrijker is dan ter zake doende antwoorden.
 
Een (extra) opmerking binnen een legitiem antwoord is niet hetzelfde als een volkomen overbodig bericht. Zoals de laatste 4 berichten. En ja, uiteraard reageer ik daar op.

Als iemand zonodig een nutteloze opmerking wil maken over een antwoord van een specifiek persoon, stuur dan een PM. Totaal niet nodig om dat binnen een vraag te doen.

Met een beetje mazzel worden ze nog door de moderator verwijderd onder het motto: heeft niets met de vraag te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan