icons van websitelinks op bureaublad veranderd in icon van browser.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
377
Beste mensen,

Op mijn bureaublad zijn sinds ongeveer een week alle originele logo's van websitelinks veranderd in het logo van de browser, die ik gebruik, tw. het Chrome-icoon.
ik weet niet hoe dit is gekomen.
Ik heb al gezocht naar oplossingen, maar kon niets vinden.
Weet iemand, hoe ik dit op eenvoudige wijze weer kan herstellen?
Het gaat om zo'n 30 links, dus zou mooi zijn, als dit ergens in een handomdraai hersteld kan worden.
 
Via schijfopschoning cache leegmaken en pc opnieuw opstarten proberen.

v4-728px-Clear-the-Thumbnail-Cache-in-Windows-Step-4-Version-3.jpg.webp
 
Bedankt voor jouw reactie.

Heeft niet geholpen helaas....
Ik krijg trouwens ook niet 1,00 MB aan deze 'miniaturen' verwijderd.
Wat trouwens na opschoning ineens 7 of 10 MB is geworden. Wat ik dan weer verwijder, waarna er WEER 1,00 MB staat vermeld. En dit herhaalt zich oneindig, zo lijkt het.
Ook na herhaaldelijk herstarten...
Ccleaner laten schonen...ook niet het gewenste resultaat.

Ik ben geen deskundige, dus snap er niks meer van...

NB: ik krijg geen e-mails, als er reacties zijn. Snap ook dat niet. Volgens mij alles goed ingesteld in mijn profiel...
 
Ga naar een website en sleep dan het slotje in de adresbalk naar je bureaublad.
Gaat het dan goed?

Wat betreft de mail, heb je ook in je spam box gekeken?
 
Ga naar een website en sleep dan het slotje in de adresbalk naar je bureaublad.
Gaat het dan goed?

Wat betreft de mail, heb je ook in je spam box gekeken?
Van deze ontving ik een gewone e-mail.
Van die van Senso noch in de gewone e-mail noch als SPAM.
 
Ok, ik wil de inhoud van deze sleutel zien.

Open een Opdrachtregel met Administratorrechten.
Kies het menu Start en zoek vervolgens Opdrachtprompt. Klik rechts op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.
Typ: reg query "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" /s > %userprofile%\desktop\icons.txt & start notepad "%userprofile%\desktop\icons.txt"

Post het log als bijlage in je reactie.
 
Oops, ik wil de inhoud van een andere sleutel zien. Ik wil je daarom vragen nogmaals een log te posten

Open een Opdrachtregel met Administratorrechten.
Kies het menu Start en zoek vervolgens Opdrachtprompt. Klik rechts op Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.
Typ: reg query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" /s > %userprofile%\desktop\icons.txt & start notepad "%userprofile%\desktop\icons.txt"

Post het log als bijlage in je reactie.
 
Ik kan in je log niet vinden wat het probleem is.

Gaat het om Windows 11? Bekijk deze video....
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Nee, Windows 10.
Heeft het dan zin om de video te bekijken?

NB: op mijn laptop zit Windows 11. Daar heb ik er geen last van.
Maar die gebruik ik hoofdzakelijk voor het casten op tv (films, muziek etc.).

Ik heb de video bekeken, en ben in Instellingen bezig geweest bij Persoonlijke Instellingen>Thema's>Instellingen voor bureaubladpictogrammen, maar dat biedt de oplossing volgens mij niet...
Voordat ik de vraag hier stelde, vond ik wel dit...

Maar dat bood ook geen soelaas....helaas....

Heb even gewisseld van browser Chrome naar MS Edge. Probleem blijft.

Ik vind hier mensen met hetzelfde probleem. Maar de oplossing zie ik (nog) niet. Iemand van Helpmij wel misschien?

Het gekke is, als ik de URL/websitelink na deze met de muisknop te hebben geselecteerd (blauwe achtergrond gemaakt) om vervolgens met de cursor naar het bureaublad te slepen, het pictogram/icoon/logo van de betreffende website nog wel in het klein te zien is.
Als ik die echter op het bureaublad los laat, verandert ie plots in het Chrome-logo/pictogram/icoon!(met de naam van de website erbij uiteraard).
 
Ik heb volgens mij precies gedaan wat je vroeg. Incl. uitgepakt. Maar zie geen verandering. :confused:
 
Ook niet na herstart?
 
Ook niet helaas....
Afijn, misschien maar wachten, tot er oplossingen op internet verschijnen...omdat velen er op deze aardbol last van (zullen gaan of al gehad) hebben...
 
Met post 2 worden de pictogrammen verwijderd maar worden bij opstart opnieuw aangemaakt. Dat hoort zo.
Heb je een sfc /scannow gedaan?

Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.
 
Geen ENTER erna?
(want ik zie niets gebeuren, behalve dan dat zwarte scherm van de opdrachtprompt t/m de regel die eindigt op sfc/scannow en een flikkerend streepje er achter)
 
Wat denk jezelf? Het is een opdracht/command en dan altijd op ENTER drukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan