icons van websitelinks op bureaublad veranderd in icon van browser.

Wat denk jezelf? Het is een opdracht/command en dan altijd op ENTER drukken.
Niet iedereen heeft evenveel kennis, dus volgende keer duidelijke uitleg geven. Dit is niet van toegevoegde waarde.
 
Wat denk jezelf? Het is een opdracht/command en dan altijd op ENTER drukken.
Met deze command van eergisteren, van dorado, tw.:
reg query "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer" /s > %userprofile%\desktop\icons.txt & start notepad "%userprofile%\desktop\icons.txt"

hoefde ik ook niet op ENTER te klikken.
Ging na aantal seconden vanzelf aan de gang. Dus jouw antwoord klopt ook nog eens niet. 🫣
En mijn vraag aan jou was dus terecht.
 
Kinderachtige reacties. Je weet toch als je een tekst ergens intypt je dat vrijwel altijd moet bevestigen met OK, Toepassen of ENTER. Het is toch duidelijk dat bij een tekst ieder ander willekeurig teken nog kan volgen en dat als je geen ENTER doet niets geactiveerd/uitgevoerd wordt.

Geen dank Edmoor en Krullenbol. Als iemand uitgebreid is in zijn reacties en hulp dan ben ik het wel. Vaak geef ik ook nog alternatieve werkwijzen weer.

Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt en druk op Enter. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Laatst bewerkt:
Howel je op het technische vlak gelijk hebt vind ik de manier waarop je dat TS liet weten niet getuigen van fatsoen.
Zie #21.
 
Dat begrijp ik niet. Er zit niets achter die eerste regel. Ik vraag gewoon wat TS zelf denkt dat hij moet doen. M.a.w maak een keuze. Ik begrijp niet dat hij geen keuze kan maken. Met niets doen gebeurd er niets. Dan zou ik toch op een gegeven moment op Enter drukken en ik zeg dat in mijn tweede regel ook te doen >Het is een opdracht/command en dan altijd op ENTER drukken.

Maar jouw reactie met Krullenbol is kinderachtig. Eén klein foutje in een tekst en dan gelijk een mes in de rug steken. Zo komt dat bij mij over. Normaal had dat in mijn tekst moeten staan dat weet iedereen. En kijk maar naar de aanvullingen het staat er meerdere keren. Dus een kleine fout niet meer dan dat. En ik geef altijd stap voor stap aan wat iemand kan doen. Dat weet iedereen.
 
Graag iedereen vanaf nu inhoudelijk reageren. Het is wel duidelijk nu.
 
Waarom zijn de pictogrammen op mijn bureaublad veranderd?

Dit probleem treedt op omdat de pictogramcache niet correct wordt bijgewerkt .

Pictogram afbeeldingen wijzigen
  1. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram en klik op Eigenschappen.
  2. Ga naar het tabblad snelkoppeling (als er een beschikbaar is) en klik vervolgens op het pictogram wijzigen.
  3. Klik op het pictogram dat u wilt gebruiken in de lijst, klik op OKen klik vervolgens op OK.

Waarom zijn mijn bureaubladpictogrammen veranderd naar Microsoft Edge / icoon browser?

Het Microsoft Edge-pictogram / icoon browser kan op uw bureaublad verschijnen wanneer updates op uw computer worden toegepast . Als uw pc onlangs een grote update van Windows (of Edge) heeft geïnstalleerd, kan het pictogram van de browser aan uw bureaublad worden toegevoegd.

Hoe maak ik een aangepast pictogram voor een snelkoppeling?

Open de instellingen

Klik met de rechtermuisknop op de map of het bestand dat u wilt gebruiken en selecteer Eigenschappen.
Als het een map is, selecteert u het tabblad Aanpassen en als het een snelkoppeling is, klikt u op het tabblad Snelkoppeling . Hoe dan ook, u ziet nu een optie genaamd Pictogram wijzigen.
 
Dag femke98. Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb deze oplossing al eerder ergens gelezen, maar mijn vraag gaat over wat anders....

Zie mijn openingsbericht dat het over pictogrammen met originele logo's van internetpagina's gaat.

Bovendien, als ik:

  1. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram en klik op Eigenschappen.
  2. Ga naar het tabblad snelkoppeling (als er een beschikbaar is) en klik vervolgens op het pictogram wijzigen, is die er bij mij niet.
    Wel (naast Algemeen, Beveiliging, Details en Vorige versies) het tabblad 'Webdocument'.
    Waar rechts in het midden de knop 'Ander pictogram' is aan te klikken.
    Als ik dat doe kom ik een aantal standaard pictogrammen van Google e.a.. tegen.
    Ik kan ook nog op 'Bladeren' klikken en dan verschijnt er in de map C>Windows>System32 een waslijst aan mogelijkheden, die slechts te maken hebben met het interne Microsoft/windowssysteem.
    Maar die zoek ik dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan