Mijn externe CD brander/speler neemt wel op maar speelt niet af

windig

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Mijn externe CD brander/speler neemt wel op maar speelt niet af. Ik heb er nu twee: mijn eerste deed het altijd perfect. Het branden ging goed en afspelen dito. Doch bij het gebruik nu speelde er niets af. Ik gebruik nog Windows 10
Kocht een nieuwe met het zelfde probleem neemt wel op maar speelt niet af? Ook niet op diverse andere apperatuur.Wat kan de reden zijn?

Klinkt als het niet finalizen van je gebrande cd/dvd

Wat is de error/melding?

hOE ZOU IK DAT MOETEN DOEN?
Dat is gewoon een stap in het brandproces; dat moet je op het scherm zien als je een cd brandt. En schreeuwen met hoofdletters helpt niet... Al vermoed ik dat je de CapsLock had ingedrukt, gezien dat je eerste letter klein is :). Maar lees de volgende keer je bericht even na voordat je op <Plaats reactie> klikt :D.

En geef ook even door welke brander je gebruikt, en welke software.

Merk, soort, type gebruikte schijven? Formattering?

Controleer Dvd-/cd-rom-stations in Apparaatbeheer.
C:\Windows\System32\devmgmt.msc

Er is/
Dat is gewoon een stap in het brandproces; dat moet je op het scherm zien als je een cd brandt. En schreeuwen met hoofdletters helpt niet... Al vermoed ik dat je de CapsLock had ingedrukt, gezien dat je eerste letter klein is :). Maar lees de volgende keer je bericht even na voordat je op <Plaats reactie> klikt :D.

En geef ook even door welke brander je gebruikt, en welke software.

geen error melding

Ok, brander en cd-r lijkt mij op zich niks mis mee.
Nu je gebruikte software nog.
En de vraag is natuurlijk nog wat je brand. Data/Muziek/filmpjes.
Bij de laatste stap voordat je het brandproces start, zal je wel ergens een vinkje hebben uit staan m.b.t. het finalizen van je cd-R.
En daarnaast, andere apparatuur zou nog eens niet compatible kunnen zijn met slikken van cd-r schijven of de inhoud daarvan.

In eerste instantie was de eerste uitleg waarschijnlijk de oorzaak van het probleem die nu is opgelost: er werd als reactie geschreven dat waarschijnlijk de CapsLk aan stond bij de opname. Opnieuw is door mij de muziekopname opgenomen. Nu blijkt dat die opname, in een voor mij foutive volgorde staat. Er moesten 3 verchillende opname zijn hoewel er maar 2 zijn opgenomen. Dus bij een volgende serie zal er een fictieve 4e opname aanghecht moeten worden ( voor spek en bonen dus) Dank in iedergeval voor alle reacties.

Terug
Bovenaan Onderaan